Videokaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizardd
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-04 10:37
Beste mede-tweakers :) ,

Ik heb een pc staan waarop ik Windows 7 opnieuw heb geïnstalleerd.
Dit heb ik gedaan zonder dat er een videokaart in de pc zat, dus gewoon de onboard video uitgang gebruikt.
Nadat de installatie voltooid was wou ik toch graag weer gebruik maken van de grafische kaart (NX 8600 GT)
Maar als ik de pc opstart met de kaart krijg ik geen beeld, alleen een knipperend lampje van het scherm.
Als ik dan de kabel aansluit op de onboard output krijg ik wel beeld, terwijl de videokaart er nog in zit ( wat dus eigenlijk niet zou kunnen).
Ik heb de kaart er al weer uit gehad en het slot schoon geblazen, maar dit mocht niet baten. Tevens kan de pc de kaart ook niet vinden bij apparaat beheer.
Is de kaart gewoon kapot of kan er een andere oorzaak zijn?

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peponline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:14
Wizardd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 13:27:
( wat dus eigenlijk niet zou kunnen).
Dit kan wel degelijk hoor. Zo'n opstelling wordt vaak gebruikt om meerdere monitoren aan te sluiten. Het lijkt erop dat ofwel je videokaart kapot is (test hem eens in een andere pc) of de videokaart / pci express slot is uitgeschakeld in je bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:16

Multensor

wtf

Kijk even in je BIOS of er een instelling is om on-board video uit te schakelen als er een PCI-E kaart ingestoken is.

ps. groeten hoeft niet ;)

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Eerst in de BIOS gaan kijken naar de settings, en eventueel drivers installeren. Ook de aansluitingen van de voeding controleren. Je geeft echter geen enkele specifieke informatie over je hardware, en dat zou wel nuttig zijn. Merk, type van videokaart, moederbord, voeding etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizardd
Ik weet niet precies welke functie ik moet veranderen in de bios.
Wel zie ik in het PCI/PNP configuration menu het volgende: ''Palette Snooping'' deze stond op disabled en heb deze veranderd naar enabled, maar geen verandering. Als omschrijving staat het volgende erbij: Informs the PCI devices that an ISA graphics device is installed in the system so the card will function correctly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizardd
Systeem
Moederbord :
Fabrikant: ACER
Model: MCP73 (SOCKET775 M/B)
Processor:
Intel(R) Pentium(R) Dual CPU E2200 @ 2.20G
Videokaart(offboard):
MSI NX8600 GT-TD512EZ/D2
onboard:
NVIDIA GeForce 7100/ NVIDIA nForce 630i
Voeding:
ATX-250 PA (1PF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Bios even wijzigen
Onboard graphic disable
Maar bij acer hebben ze toch alles dicht getimmerd???

Kijk eens bij je hardewaren onder windows. Mischien staat hij daar uitgeschakeld!!

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als een bios reset niet helpt is de videokaart waarschijnlijk stuk, want trouwens niet vreemd is bij dit type.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizardd
Kan het volgende ook het probleem veroorzaken?
Onder apparaten en printers staat er een geel uitroepteken bij de pc. Als ik dit open kom ik bij de hardware waar een uitroepteken staat bij de ''Coprocessor'' en als ik dan naar eigenschappen ga staat er dat het stuurprogramma niet is geinstalleerd.
Zie de foto voor meer details.

http://imageshack.us/photo/my-images/443/coprocessor.png/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Coprocessor installeer je door de drivers van het chipset te installeren maar dit heeft niks met jouw probleem nodig.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizardd
De videokaart is niet kapot, ik krijg wel beeld als ik hem in een andere pc doe. En op de pc waar ik mee aan het werk ben krijg ik geen beeld als ik de videokaart van mijn goede pc erin doe.
Dus waarschijnlijk zit het wel ergens in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
Kan je bij dat moederbord niet een primary graphics card oid instellen in het bios? Of een instellingen naar pci-e...het lijkt er volgens mij gewoon sterk op dat het signaal gewoon naar de onboard gaat. Een knipperende cursor geeft aan dat er iig iets van signaal op binnenkomt, alleen niet wat je wil.

Ik kan lastig een manual voor het moederbord vinden, wat is het exacte type van de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizardd
Type van de pc: Aspire M3640
Maar ik krijg ook geen knipperende cursor. Als ik de videokaart aansluit krijg ik helemaal geen beeld. Wel krijg ik een knipperend lampje van het scherm (dat er geen input is).

Volgens mij is dit de manual:
http://www.emaxxtech.com/...MX-INF7050-AVL_manual.pdf

Hierbij het PCI/PNP configuration scherm uit de manual:
http://imageshack.us/photo/my-images/14/manualk.png/
En dan hier die van mijn pc:
http://imageshack.us/photo/my-images/528/61797115.jpg/

[ Voor 44% gewijzigd door Wizardd op 10-02-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizardd
bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Andere zaken die we ook duidelijk niet op prijs stellen

Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen. Als je iets nieuws toe te voegen hebt aan je topic binnen die 24 uur en je bent zelf de laatste poster, dan kun je je post bewerken.
Het algemeen beleid #topicplaatsen

Bumpen is niet nodig. Als iemand eventueel een oplossing voor je heeft, reageert ie wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Format-C op 10-02-2012 21:10 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Pagina: 1