Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Software updates/deployment/monitoring pakket.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment maken we voor ons bedrijf van ca. 500 medewerkers gebruik van SCCM 2007 voor Windows updates, software uitrol en OS deployment. (In theorie ook reporting, maar dat werkt zo brak dat ik het niet meereken.) Ik ben eigenlijk alleen te spreken over de OS deployment (via WDS en een extra SCCM plugin) van SCCM. De overige zaken ervaar ik als extreem omslachtig, instabiel en niet efficiënt. (Ter vergelijking: hiervoor gebruikten we WSUS en GPO's om dezelfde taken te vervullen, dat ging stukken beter.)

Nu ben ik op zoek naar software die het volgende kan:
  1. Windows updates uitrollen, zonder dat ik daar een dag mee bezig ben.
  2. Software packages (MSI, EXE, VBS, BAT, etc.) uitrollen en het liefst ook deïnstalleren.
  3. Een heldere interface waarin de update/deployment status van een machine valt af te lezen.
Optioneel:
  • OS deployment, mogelijk zelfs met USMT integratie (of soortgelijke functionaliteit).
Nu kan ik terug gaan naar WSUS voor de Windows updates, dat werkte heel behoorlijk en vergde erg weinig werk. Voor wat betreft software uitrol is GPO gewoon te beperkt en het vertraagt je systemen onnodig. Het liefst heb ik natuurlijk één tool die al het bovenstaande doet (vandaar SCCM), maar als dat niet mogelijk is overweeg ik ook losstaande tools.

Tot nu toe krijg ik eigenlijk niet goed hoogte van wat nu "goede" pakketten zijn en welke mogelijkheden ze bieden. Specops Deploy is een mogelijkheid, maar daar kan ik bijvoorbeeld weer niet goed vinden wat deze allemaal kan met updates...

Hebben jullie tips/aanbevelingen/zoekrichtingen met betrekking tot IT systems managment software die bovenstaande (of meer) kan?

Verwijderd

Ik heb in het verleden wel gewerkt met Altiris, wat ik heel effectief vond voor uitrol servers, software, etc.
Ik weet niet als ze een functie hebben voor updates, maar dan zou je eventueel WSUS er naast kunnen draaien.