Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mijn HTC Desire HD is weer kapot en kan weer worden opgestuurd (derde keer). Ik heb via de zaak een Vodafone VIP service die het toestel ophaalt en een vervangend toestel brengt.

Het probleem is dat mijn telefoon natuurlijk vol staat mijn mijn accounts, apps, data en wat al niet meer is. Bij elke reparatie moet ik dus mijn vervangend toestel instellen, om vervolgens mij terugkomst mijn inmiddels geresette gerepareerde toestel weer in te kunnen stellen.

Via Gmail wordt er een zeer beperkte backup gemaakt van wat instellingen, maar dat schiet niet heel erg op.

Een backup met HTC software maken heeft geen zin, het vervangende toestel is altijd een Samsung. Vanzelfsprekend werkt vice versa ook niet. Aangezien ik mijn telefoon veel zakelijk gebruik wil ik eigenlijk een 1 op 1 kopie van mijn HTC naar het leen toestel hebben, en na 3 weken weer de andere kant op.

Is er software die dit kan? Het zoeken levert mij allemaal apps en software op die backups maken om terug te zetten op hetzelfde toestel of slechts kleine backups van onderdelen kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rooten is de optie en dan bv Titanium backup gebruiken..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
heb even zitten zoeken, maar zonder root gaat dit niet zomaar lukken.
wellicht met adb commando's, maar voor zover ik kan zien werkt dat alleen bij ICS

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb geen root op mijn HTC, maar dat zou eventueel nog te regelen zijn. Het leentoestel rooten lijkt me helaas geen optie.

Mijn situatie is toch niet zo heel gek :? Had verwacht dat het wel geregeld zou kunnen worden. Dit is ook de reden dat ik ondanks het defect (hij hangt random gesprekken op), al een maand erover doe om de wisselafspraak te maken, absoluut geen zin om weer opnieuw te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-04 22:18
Mybackup pro is misschien een optie

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:57

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik weet niet wat je precies wilt backuppen maar als het instellingen zijn van apps e.d. dan is rooten de enige optie om dat te doen. Je kunt dan met titanium aan backup maken van alle apps & instellingen, je kunt dan ook een Nandroid backup maken, dat is een image van je complete systeem zoals hij nu is.

De Nandroid backup zou je weer terug kunnen zetten op je gerepareerde HTC, hij is dan qua alles exact zoals hij nu is dus met instellingen, call log, etc. Het instellen van je leentoestel zal lastiger worden, die zal je óf ook moeten rooten en met Titanium backup de data (alleen de data!) terugzetten of toch alles weer handmatig instellen.

Als je je leentoestel krijgt, moet je uiteraard weer aanmelden met je Google account. Als je dat hebt gedaan kun je het beste naar de desktop versie van de android market gaan, daar klikken op "Mijn bibliotheek" en daar zie je alle apps die je op de HTC had/hebt staan. Daar kun je ze aanklikken en automagisch installeren de apps zich op je telefoon.

[ Voor 0% gewijzigd door janvanduschoten op 09-02-2012 11:54 . Reden: typo's :) ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ok, dank allemaal voor de input. Ik denk dat dit een mooi moment is om een Lumia 800 te kopen en de HD te laten repareren en als backup te houden. Ik wilde toch al langer overstappen, en dan hoef ik nu maar 1x een toestel in te stellen.

Hopelijk wordt er in de toekomst wel een cross-toestel backup uitgevonden voor Android :)
Pagina: 1