Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows crashed regelmatig op nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen!

Ik heb sinds een dag mijn nieuwe laptop binnen: de Alternate 15CL35 Extreme-II.

Gelijk windows geinstalleerd en drivers van de CD erop gezet en het was gelijk al mis. Willekeurige programma crashes en BSODs. Paar keer schijf geformatteerd en een oudere Windows DVD geprobeerd (die het 3 jaar perfect heeft gedaan op mijn oude laptop) maar tevergeefs.

Wat ook gebeurt is dat willekeurig het Aero-thema wordt uitgeschakeld en tegelijkertijd de wifi adapter het niet meer doet. Een paar minuten later komt het Aero thema vanzelf weer terug en doet ook Wifi het weer, heel vreemd.

Windows update stopt ook halvewege update downloads en update installaties.

Ik heb memtest+ op een stickie gezet en gedraaid maar er kwamen geen fouten uit.

Ik ben ten einde raad :S
Heb Alternate al gemailed over dit probleem en die willen natuurlijk meteen dat ik hem opstuur, maar ben net zo blij dat ik hem net heb dus ik wilde eerst naar een andere mogelijke oplossing zoeken.

Komt dit probleem iemand bekend voor of weet er iemand waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt voor je tijd!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2012 09:30 ]

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11 10:00

JaltaH

meh

Staat er iets in het eventlog (start > run... > 'eventvwr') ten tijde van de crashes? Controleer vooral de system- en application-logs, misschien dat er een driver of applicatie problemen geeft.

Zijn er daarnaast nog memorydumps te vinden op de laptop? Deze worden in een aantal gevallen aangemaakt als Windows last heeft van een bsod. Zoek even naar .dmp bestanden in de c:\windows\ folder.

Maar gezien de hoeveelheid crashes op verschillende momenten is het misschien toch nodig om 'm naar Alternate terug te sturen... ;w

Careful. We don't want to learn from this.

Verwijderd

Topicstarter
Eventlog heb ik nog niet bekeken, zal ik vanavond doen als ik thuis kom. Ik heb ook de memory dumps gezien. Had al een tooltje gedownload die ze analyseert maar daar werd ik ook niet veel wijzer van. Ik zal de dumps vanavond ook even posten. Als ik het me goed herinner waren het SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION blue screens.

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Betekenis van stop-codes: http://aumha.org/a/stop.htm
Verder is het verstandig om de laatste drivers van internet ipv. die van de CD te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Intel automatische driver detectie zegt dat ik een goeie driver heb voor mn chipset en de nieuwste voor de integrated graphics dus ik neem aan dat de drivers geen probleem zijn :S Ook voor de Realtek RTL8188CE wifi heb ik de nieuwste drivers van realtek.com geplukt maar die dateren ook tot ergens begin 2011 dus volgens mij maakt het niet zoveel verschil met de drivers op de CD :/

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:13
Als je een nieuwe laptop hebt, zet je hem terug naar hoe je hem gekocht heb.
Dus alles eraf en opnieuw.

Vervolgens kijk je of hij dan nog de problemen heeft die je had, zo niet ga je er mee terug waar je hem gekocht heb.
Om het op te laten lossen.
Garantie enz enz

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de schijf al 3x geformatteerd en windows geinstalleerd :/

Verwijderd

Topicstarter
zo, ben thuis. Memtest+ heeft ongeveer 9 uur gerunned nu en liet 3 errors zien :
http://i41.tinypic.com/e184qu.jpg

Wat betekent dit precies? Als het ram echt kapot was zouden er toch veel meer errors moeten zijn geweest de afgelopen 9 uur lijkt me :/

hier zijn de dumps geanalyseerd met WhoCrashed:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
On Thu 9-2-2012 0:04:25 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\020912-30248-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x705C0) 
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF80002ACF7A5, 0xFFFFF8800AC65060, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code. 
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. 
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time. 

On Thu 9-2-2012 0:04:25 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: win32k.sys (win32k!memset+0x7D1E) 
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF80002ACF7A5, 0xFFFFF8800AC65060, 0x0)
file path: C:\Windows\system32\win32k.sys
description: Multi-User Win32 Driver
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code. 
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. 
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system which cannot be identified at this time. 

On Wed 8-2-2012 22:49:08 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\020812-26442-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x71F00) 
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF80002BE3121, 0xFFFFF88006DAF120, 0x0)
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time. 

On Wed 8-2-2012 22:40:35 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\020812-21216-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x71F00) 
Bugcheck code: 0x1A (0x41287, 0x58, 0x0, 0x0)
Error: MEMORY_MANAGEMENT
Bug check description: This indicates that a severe memory management error occurred.
This might be a case of memory corruption. More often memory corruption happens because of software errors in buggy drivers, not because of faulty RAM modules. 

• Mektheb
Nope een error in je ram is een error in je ram.

Kortom terug ermee :)

Verwijderd

Topicstarter
Okay. Zal ik die foto meesturen of kunnen ze dan moeilijk doen over dat ik dat programma heb gebruikt?

• Mektheb
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 18:24:
Okay. Zal ik die foto meesturen of kunnen ze dan moeilijk doen over dat ik dat programma heb gebruikt?
Nee hoor helemaal niet, het is een testing tool die eigenlijk door iedereen gebruikt word, en volgens mij zelfs door de bedrijven om het te testen.

edit :

En aangezien het een barbone is die Alternate zelf assambleert kunnen ze het ram er zo uithalen en nieuwe in doen en je kan weer naar huis.
in theory.

[ Voor 18% gewijzigd door Mektheb op 09-02-2012 18:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aight, thanks iedereen! Morgen stuur ik em terug *snik*

@above
Ik woon alleen beetje ver van Ridderkerk vandaan dus beter stuur ik em op, duurt alleen zo lang meh

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2012 18:41 ]

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:23
De memtest rapporteert fout rond de 1500MB terwijl er 8GB ram in je laptop lijken te zitten. Het probleem zit dan in het eerste van de 4 memory reepjes.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Verwijderd

Dat is niet waar. Je memory wordt geinterlaced zodat altijd beide dimms worden gebruikt, in plaats van slechts eentje als je niet zoveel RAM hebt. De enige manier om erachter te komen welke DIMM het is is ze afzonderlijk testen.

Verwijderd

Topicstarter
Goed nieuws!
Had em teruggebracht naar alternate, daar hebben ze em nog ff getest en geconstateerd dat naast het geheugen ook nog eens de harde schijf niet helemaal functioneerde zoals het hoorde!
Ze hebben gratis de onderdelen vervangen en de volgende dag kon ik em alweer ophalen. Hij doet het nu perfect!
Pagina: 1