Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Slecht netwerk door IP camera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

We draaien hier een SBS 2011 omgeving wat zeer stabiel is met Exchange en dergelijke actief in het pakket.
Op moment dat we een pas aangeschafte IP camera Abus Tvip 52501 aansluiten en deze netjes automatisch een IP adres krijgt van de DHCP server welke actief is op de SBS 2011 server dan ontstaan er wat problemen.

De internetradio gaat iedere keer offline en dan weer online. Sommige acces points geven geen communicatie meer met de DHCP server welke actief is op de SBS 2011 met als gevolg ook geen netwerk.

De Abus Tvip 52501 camera broadcast natuurlijk op port 80 zodat je de camera op bijvoorbeeld je Iphone kunt benaderen. Ook broadcast hij op port 554 voor rtsp. Maar deze kun je schijnbaar niet op je Iphone instellen.

Komen deze problemen nu puur omdat de camera broadcast op port 80? Als je de camera offline haalt zijn direct de problemen verdwenen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2012 07:13 ]

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 11:57
Probeer op andere poort te zetten?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Lijkt me sterk dat de IP camera aan het broadcasten is, lijkt mij dat de camera gewoon afwacht tot er verbonding gemaakt wordt vanuit een client. Dan lijkt het mij ook geen probleem dat dit op poort 80 gebeurt. Sluit de camera eens ergens anders aan, dan dezelfde problemen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Ik wacht even dat de werkgever de camera in handen geeft. Dan geef ik hem een vast IP Adres welke vrij is en verander ik poort 80 naar 4569.

Update:
Ik heb alle poorten verandert zodat hij het bedrijfsnetwerk niet in de weg zit. Dus poort 80 is 4569, poort 443 is 4570 en poort 8080 is 4571 geworden. Tot nu toe geen problemen en via de Iphone ook beeld met Live Cams. Tot nu toe alles stabiel.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2012 10:12 ]