Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik lees net op mpcclub dat Dvico niet meer bestaat.
Exclamation DviCo TVIX company R.I.P
There's not much news going on lately and now we have some, it's just plain bad. Not unexpected to come eventually, we regret to announce DVICO TViX is no longer among us... A lot of people out of the good old days have been fired or resigned with the Company and MINEVOX not pumping the product as they could / should have now opened the road for DviCo's burial. With the latest news floating in, we inform DViCo customers to no longer purchase products in the TViX line as support and updates will remain going downhill from here... (Mainly selling stock is what will happen now...)

Messages come in that sales, engineering and test teams have left the building and possibly only the name "TViX" could raise an interest from another company, however taking over the products and development will not be an option (nor do we believe this would stand a chance). As such, chances are slim ever there will be good support, decent updates or new TViX products coming by Minevox.

Rumor has it, the issues are caused by huge charge backs for licensing not paid were these were due making the expense for reviving DviCo TViX lines impossible. With a limited portfolio of outdated products riddled with issues and an X-Roid A1 Android device that doesn't take you anywhere near it's target, the cards are dealt as there will be no more updates for X-Roid either, despite the product having only recently launched. The only department left is the "STB" department... working on set top boxes.

For support
Several more serious distributors have announced already a container to support DviCo TViX customers that purchased their units via the resellers affiliated with these distributors. Chances are many will be left out in the cold once the device will fail for whatever reason and the ever so hopeful corrections made in updates... oh well... they will never come.

PS: Problems with image uploads being looked at.
Kijk ik op de site, dan zie ik nog gewoon een nieuwe mediaplayer staan [Xroid B1 mini].

Kan iemand bevestigen dat Dvixo daadwerkelijk niet meer bestaat. Heeft iemand hier meer informatie naast bovenstaande?

Zit te twijfelen over de X-roid A1 als vervanger voor mijn 6500a omdat ik mijn complete collectie HD film (900 HD films) dan niet hoeft om te zetten qua fanart (Tvixie). Zonder support lijkt me de aanschaf van een dergelijke mediaplayer niet slim.

[ Voor 1% gewijzigd door Black Piet op 09-02-2012 00:15 . Reden: Wat vergeten ]

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramoncito
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-03 17:40
Ik was naar dit onderwerp aan het kijken omdat ik een extra Dvico erbij wil nemen. Ik heb er al een paar maar er gaat er eentje weg naar een kennis. Ik herinnerde het bericht over het faillissement van Tvix en zodoende kwam ik (oa) hier terecht. Ik ben ermee bezig omdat ik op MP een advertentie zag staan van http://www.tvixbenelux.com over de zomersale van de laatste Dvico Tvix Android speler.

De persoon die mij mailde zegt 'importeur' in Nederland te zijn: http://www.tvixbenelux.com maar zijn manier van converseren is nogal bot en onvriendelijk en ik geloof er niet meer zo in...

Hun 'forum' is leeg op 3 berichten na en inmiddels weet ik ook waarom: De moderator haalt alle berichten of kritische vragen weg. Ik postte een vraag hoe het zat met de ondersteuning en garantie omdat het bedrijf achter Tvix failliet is (zie bovenstaand persbericht).

Ik kreeg een e-mail terug zonder onderschrift, geschreven als een soort chatbericht (er is wel aanhef en afsluiting, maar dat is blijkbaar een script waar de verzender verder niets mee doet, ook in de 2e mail niet..). Ik kwam er toen achter dat mijn forumpost alweer weg was, vandaar dat ik het bij benadering nu moet schrijven:

Hoe zit het met de support, updates en garantie op dit product? Ik bedoel dat het bedrijf achter Tvix failliet is, hun website http://www.tvix.co.kr/ENG/ geen geldig veiligheidscertificaat meer heeft (vorige week althans) en mijn account daar ongeldig is (kan niet meer inloggen, zelfs mijn oude vragen kan ik niet meer inzien, ik had dat account sinds 2006 ongeveer).

Antwoord:
Beste,

TViX Korea is NIET out of business, wij weten niet waar jij deze informatie haalt maar wij kunnen je wel bevestigen dat dit niet correct is, het enige wat wel klopt is dat het fabriek in China gesloten is en ook verhuist is naar Korea, nu zitten dus zowel de volledige productie als sales en aftersales in Korea, zoals je kan zien staan op hun website nog steeds firmware upgrades, voor de 3DS2 is de laatste firmware upgrade van 2013-02-06 en is men momenteel bezig met een nieuwere firmware, deze staat nog niet online maar kan je alvast hier downloaden

This is the link to the latest firmware of the 3DS2

Ik postte toen maar opnieuw (want de schrijver schreef niet te weten waar ik mijn informatie vandaan haal):

Hé wat raar, mijn forumpost is weggehaald... dat is niet handig, want dan weten mensen ook niet dat wat ik schreef maar gedeeltelijk correct was en dat jullie daar een antwoord op hebben wat het ontkracht...

Ik schreef dus dat ik had gelezen dat Dvico bankrupt was en waar we dan support voor deze producten kunnen krijgen. Mijn account daar is niet meer geldig en vorige week ontdekte ik dat hun website geen geldig veiligheidscertificaat meer had. Bron: http://www.mpcclub.com/fo...37321815518de6bc0&t=28345

Nieuw antwoord:
Beste,

Wij hebben de indruk dat je het niet goed hebt begrepen:

De firma is niet overgenomen, wij zijn enkel de invoerder voor Benelux, support en garantie blijft onder Korea bij Dvico.
Hebt u technische vragen over de 3DS2 kan u uiteraard hiervoor ook bij ons terecht.
Dvico bestaat nog steeds en wij hebben rechtstreeks contact met hen.
Wij zouden dan ook willen vragen om enkel correcte dingen te posten op het forum en geen dingen die uit de lucht gegrepen zijn.
Zo een commentaren worden automatisch van het forum gehaald.
Wij hebben geen enkel probleem met negatieve commentaren maar ze moeten natuurlijk wel gegrond zijn, wat jij hebt gepost is totaal niet correct.
Dvico bestaat nog steeds en is niet bankroet.
Het forum is bedoeld om elkaar te helpen en niet om mensen te misleiden.
Wij hopen dat u dit verstaat en wij dus niet openstaan (net zoals vele fora) voor NIET Correcte gegevens op ons forum te plaatsen.
Alvast bedankt voor uw medewerking.

Mvg,
TViX BeNeLux Sales Team
www.tvixbenelux.com

Maar ja... nu begrijp ik ook wel waarom hun forum totaal leeg is... Ik bedoel: Als ik iets post omdat ik allerlei seintjes krijg dat er niets meer wordt gedaan met Dvico Tvix (website, account weg, persbericht) en daarover een legitieme vraag stel en de website moderator dat direct verwijdert zonder dat te weerleggen (weerleggen betekent niet dat je simpelweg zegt dat het niet zo is...) dan lijkt mij het duidelijk waarom ze het weghalen: Ze kunnen het (helaas) niet weerleggen...

Ik denk daarom dat het onverstandig is om nog een Dvico Tvix aan te schaffen tenzij je echt liefhebber bent, persoonlijk vind ik het nog steeds de fijnste spelers maar een nieuwe erbij gaat het niet worden (zeker niet voor die prijs) als er geen duidelijkheid is over het bedrijf, de support en de software (softwaresupport was destijds eigenlijk ook al niet echt heel best, er kwamen voor iets oudere modellen al snel geen updates meer, laatste probleem met de .mkv header compression is voor de meeste modellen ook nooit verholpen, alleen via custom firmwares).

Ik heb momenteel de M3000U nog staan (nostalgisch, mijn eerste namelijk) een M4100SH, een M6500A en de v2, een 6600A en een S1. De nieuwste tik ik misschien nog eens een keertje ergens op de kop. En ja, ik gebruik ze allemaal nog.