Toon posts:

Systeem kopie werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe harddisk binnen en daar wil ik de master van maken. Ik heb van mijn oude schijf een systeem kopie naar de nieuwe gemaakt.
Helaas als ik de nieuwe harddrive nu als master zet ( en zelfs als die er alleen inzit ) kan ik hem niet gebruiken om te booten.
Ik heb ook gegoogled en wat ik ervan begrijp heb ik de juiste stappen genomen en zou het moeten werken, heb ik iets over het hoofd gezien?

Oude HD: Western Digital black caviar 5200 .... 1T opslag
Nieuwe HD: Western Digital black caviar 7400 64mb cashe 750g opslag

Alvast bedankt,

Daan

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:35

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De vraag is hoe heb jij een copy gemaakt van de oude hardeschijf? Welke software heb jij daarvoor gebruikt? Zoek eens op het maken van image's met de GoT Search (of duik de FAQ's eens in), bijvoorbeeld met Ghost of Acronis. Een beetje eigen initiatief wordt hier wel verwacht. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 16:04
Beschrijf ook eens in je OP welke stappen je precies hebt ondernomen en hoe je een kopie heb gemaakt?

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07-2025
Als ik dit verhaal lees.. krijg ik zo'n idee dat iemand dacht van, laten we alles van de oude hardeschijf even kopieren naar de nieuwe :$

Als dit zo mag zijn en je hebt geen software gemaakt, dan ben je de schaak.
Als je alles hebt gekopieerd van de ene naar de andere hardeschijf, dan kan je dit vergeten. Gebruik software want je moet namelijk ook een kopie van je Register enzo meenemen, anders heeft dit geen enkel nut.

Bepaalde software:
1. Norton Ghost
2. google.nl;)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-10-2025
Acronis, image maken en terug gspugen op nieuwe disk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de back up gedaan via: Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Back-up maken en terugzetten. Daar heb ik de optie gekozen systeem kopie maken en die op de nieuwe schijf opgeslagen.
Een vriend van mij heeft het eerder gedaan en volgens hem zou het zo moeten.

De stappen van A tot Z:

Nieuwe schijf in mijn computer geinstaleerd en geformateerd.
Kopie van het systeem via boven beschreven manier op de nieuwe schijf gezet.
Sata kabels omgeruild en in de bios de nieuwe bootschijf geprobeerd in te stellen. ( Deze kan die niet zien )

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:07
klinkt misschien raar maar heb je je nieuwe schijf als "actief" gemarkeerd in disk management voordat je de kabels hebt omgewisseld?

[ Voor 16% gewijzigd door Nirrilith op 09-02-2012 14:14 ]

Battle.net ID: Nirrilith#2845

Verwijderd

Topicstarter
Yup, dat heb ik gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga de schijf opnieuw formatten en het nog is proberen met Acronis.
Bedankt voor de informatie en ik laat wel weten of het is gelukt of niet.

• MeatLoaf
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-01 09:33
Na het maken van een windows kopie (Backup), moet je de computer opstarten met de installatie dvd, en hier kiezen voor het terug zetten van de backup. Deze backup restore je dan op je nieuwe schijf.

M.a.w. het alleen maken van een kopie is volgens mij niet voldoende, je moet hem daadwerkelijk ook nog terugzetten.
Pagina: 1