Problemen draadloze netwerkverbinding linksys WRT160N v3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb sinds een tijdje een linksys router (WRT160n v3), maar de laatste tijd heeft de draadloze verbinding de hele tijd time-outs op win7-pc en android gsm.

Op mijn Windwos 7 pc lukt het soms niet om te verbinden met het netwerk. Na een hele reeks 'troubleshoot problems' vensters kom je uiteindelijk te weten dat er een probleem is met de router. Soms lukt een verbinding maken wel, maar valt deze na enkele minuten uit, met hetzelfde bericht.

Op mijn Nexus S krijg ik soms de melding 'verbinding verbroken' als ik probeer een verbinding te maken et de router. Ook hier is het soms wel mogelijk een verbinding te maken, maar ook deze valt uit.

Ik heb het toestel al verschillende keren geherconfigureert,maar zonder resultaat. De verbindingen via Lan-kabels lopen zonder enkel probleem. Toch denk ik niet dat er iets scheelt met de hardware. Het heft namelijk gewerkt, en het toestel is nooit gevallen of zoiets.
Hopelijk kent iemand een mogelijke oorzaak, of een soortgelijk probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 08:18

Strikie

Athletics

Ik neem aan dat de WPA beveiliging ook is geactiveerd? Zet deze eens (tijdelijk) uit en kijk of je probleem dan nog bestaat.Vaak komt dit door het verkeerd instellen van het beveiligingsprotocol. En anders kan je een andere kanaal proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door Strikie op 08-02-2012 21:32 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet je dit kanaal wijzigen? Ken niet zo veel van netwerken :)
Strikie schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:30:
Ik neem aan dat de WPA beveiliging ook is geactiveerd? Zet deze eens (tijdelijk) uit en kijk of je probleem dan nog bestaat.Vaak komt dit door het verkeerd instellen van het beveiligingsprotocol. En anders kan je een andere kanaal proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het toestel lang niet meer gebruikt, gereset en nu verloopt alles vlekkeloos. wat het probleem was, blijft me een raadsel, maar ik ben blij dat ik er vanaf ben. Bedankt voor de hulp allesinds :)