Onkyo a8200 "zomaar" uit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 10:27
Ik zit hier met een heel vervelend probleem, namelijk dat mijn versterker, een onkyo a8200, maar blijft uitvallen.
Op het moment dat ik hem ga verwarmen met een fohn en er is een bepaalde temparatuur bereikt dan gaat hij aan en werkt hij voor ongeveer een kwartier, daarna schiet hij in standby en moet ik hem weer aanzetten.
Nadat ik hem opnieuw heb aangezet doet hij het nog ongeveer 5 minuten en daarna moet ik hem weer opwarmen met de fohn en begint het hele verhaal opnieuw.

Ik heb hem open geschroeft en samen met mijn vader gekeken of we iets zagen wat kapot zou kunnen zijn, echter zagen we helemaal niets, geen bolle elco's of iets in die trant.

Ik zou deze versterker graag nog weer aan de praat willen krijgen maar ik ben nu toch wel op het punt dat ik het niet meer weet.

Heeft iemand hier nog een heldere ingeving? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44

Pixeltje

Woo-woohoo!

biertjuh? schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:06:
Ik zit hier met een heel vervelend probleem, namelijk dat mijn versterker, een onkyo a8200, maar blijft uitvallen.
Op het moment dat ik hem ga verwarmen met een fohn en er is een bepaalde temparatuur bereikt dan gaat hij aan en werkt hij voor ongeveer een kwartier, daarna schiet hij in standby en moet ik hem weer aanzetten.
Nadat ik hem opnieuw heb aangezet doet hij het nog ongeveer 5 minuten en daarna moet ik hem weer opwarmen met de fohn en begint het hele verhaal opnieuw.

Ik heb hem open geschroeft en samen met mijn vader gekeken of we iets zagen wat kapot zou kunnen zijn, echter zagen we helemaal niets, geen bolle elco's of iets in die trant.

Ik zou deze versterker graag nog weer aan de praat willen krijgen maar ik ben nu toch wel op het punt dat ik het niet meer weet.

Heeft iemand hier nog een heldere ingeving? :?
Kun je een foto maken van de ingewanden van je versterker? Geef dan op die foto ook meteen even aan waar je 'm verwarmd.. dat kan best eens nuttige info zijn.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
Bij deze 3 foto's:

Het naar wat mij lijkt het versterkbord zelf:
Afbeeldingslocatie: http://i634.photobucket.com/albums/uu65/biertjuh/versterker/th_100_6534.jpg

Het bord waar op het moment van verwarmen de meeste warmte op komt:
Afbeeldingslocatie: http://i634.photobucket.com/albums/uu65/biertjuh/versterker/th_100_6537.jpg
Dit is de kant die je ziet op het moment dat je de versterker openschroeft!

Hetzelfde bord op het moment dat ik de versterker helemaal uit elkaar heb(dus de "voorkant"):
Afbeeldingslocatie: http://i634.photobucket.com/albums/uu65/biertjuh/versterker/th_100_6536.jpg

Een overzichts foto zal ik hier bij in zetten als ik hem met 5 minuten in elkaar heb zitten.

EDIT:
En nu 2 overzichts foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i634.photobucket.com/albums/uu65/biertjuh/versterker/th_100_6538.jpg
Op deze foto is de plek rechts voorin die de meeste warmte krijgt.

Afbeeldingslocatie: http://i634.photobucket.com/albums/uu65/biertjuh/versterker/th_100_6539.jpg
En hier is dat dan rechtsboven

[ Voor 20% gewijzigd door biertjuh? op 08-02-2012 21:39 . Reden: Foto's toegevoegt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
*bump*

ik ben ondertussen echt helemaal uitgepuzeld, iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mits je de boel zelf kan doormeten zou ik toch maar nar de audio/ elektronica expert gaan. Wat heeft het voor zin om ergens naar te kijken waar je geen verstand van hebt? In het kort is hij stuk en zal er een onderdeel defect moeten zijn wat vervangen dient te worden (als dit mogelijk is).....Voortaan maar niet meer zo zacht zetten ;)
Wat ik nog zou doen is een gedetailleerde beschrijving toevoegen van wat er wel en niet gebeurt als je hem aanzet (dit om een idee te geven waar het misgaat) kijken of je lokaal iemand kan vinden die kan helpen of plaats een advertentie in V&A met de vraag om hulp in ruil voor een bak koffie met een koekje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik zou er inderdaad mee naar een vakman gaan. Ik kan op je foto's niets raars zien, maar het kan een spoortje soldeer zijn waar een scheur in zit. Die scheur kan vrij klein zijn, en op het moment dat jij het spul verwarmt zet het waarschijnlijk net genoeg uit om contact te maken. Na een tijdje koelt het weer af en ontstaat de scheur weer.

Om te weten waar die scheur zit moet je het bord doormeten, als je dat zelf kan kun je dat natuurlijk proberen, anders toch naar iemand die er ook de juiste apparatuur voor heeft.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Pagina: 1