Beste tweakers!
Vandaag kwam een vriend langs met een laptop waar het internet niet op werkte. Helaas werkt het internet
na 3 uur nog niet... Mijn eigen laptop werkt overigens prima, dus het ligt niet aan de internetverbinding zelf.
Het gaat om een HP Laptop met Windows Vista.
Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
Op dit moment kan ik wel pingen naar bv. 8.8.4.4 en 192.168.1.1 en ook de Nslookup werkt prima. Zelfs MSN werkt...
Alleen websites openen werkt niet, zowel via draadloos als via bedraad.
De volgende stap is een format c:, maar aangezien het niet mijn eigen laptop is, wil ik dit liever vermijden.
Weten jullie nog iets wat ik kan doen om het internet weer aan de praat te krijgen?
Alvast bedankt!
Vandaag kwam een vriend langs met een laptop waar het internet niet op werkte. Helaas werkt het internet
na 3 uur nog niet... Mijn eigen laptop werkt overigens prima, dus het ligt niet aan de internetverbinding zelf.
Het gaat om een HP Laptop met Windows Vista.
Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
- ipconfig /all geeft niets geks (netjes ipadres en dns toegewezen gekregen)
- DNS server aangepast (zowel Google 8.8.8.8 als UPC (automatisch))
- IPconfig /release /dnsflush /renew
- Driver draadloze adapter verwijderd en later automatisch door Windows laten installeren
- Host file gereset (Bevat nu alleen: 127.0.0.1 localhost ::1 localhost)
- Andere browser geprobeerd (Firefox)
- Internet Explorer instellingen opnieuw ingesteld
- Op proxy gecontroleerd, welke er volgens mij niet inzitten. In IE -> Verbindingen zijn geen proxies te zien
- Windows Firewall uitgeschakeld
- Op malware/spyware gecontroleerd met Anti-Malware en Super. Beide hebben troep gevonden en verwijderd
Op dit moment kan ik wel pingen naar bv. 8.8.4.4 en 192.168.1.1 en ook de Nslookup werkt prima. Zelfs MSN werkt...
Alleen websites openen werkt niet, zowel via draadloos als via bedraad.
De volgende stap is een format c:, maar aangezien het niet mijn eigen laptop is, wil ik dit liever vermijden.
Weten jullie nog iets wat ik kan doen om het internet weer aan de praat te krijgen?
Alvast bedankt!
[ Voor 5% gewijzigd door annuh op 08-02-2012 21:07 ]