Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

NL hosting met meerdere websites op 1 pakket

Pagina: 1
Acties:

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:28
Ik ben op dit moment aan het kijken naar een nieuwe hosting provider. Dit is niet omdat ik ontevreden ben over de uptime of service. Ik wil de mogelijkheid hebben om op 1 hosting pakket meerdere websites te kunnen draaien als zelfstandige websites.

Nu ben ik al wat verder en kwam ik Versio tegen. Alle negatieve reacties hebben mij doen besluiten om niet met hun in zee te gaan. Jammer, want je kan bij hun 50 websites op 1 pakket in theorie draaien.

Welke provider in eenzelfde prijs range (2.50/3 per maand) kunnen jullie aanraden?

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 15:29
Ik heb de indruk dat je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten.

Je kunt in theorie ook een VPS voor een tientje nemen en daar zelf 1000 domeinen op draaien.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Je kan een VPS nemen, of een reseller pakket. Met een VPS kan je zoveel domeinnamen toevoegen als je wilt, bij reseller hosting zit er wel degelijk een maximum aan het aantal site's.

• Damocles.NL
Keiichi schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:33:
Ik heb de indruk dat je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten.

Je kunt in theorie ook een VPS voor een tientje nemen en daar zelf 1000 domeinen op draaien.
Ik probeer veel uit met nieuwe websites. Soms is het wat, soms niet. Daarom vind ik de mogelijkheid om meerdere websites op 1 pakket te draaien interessant. Daar speelt de prijs zeker een rol in.

VPS heb ik geen ervaringen mee. Is het werken met een VPS eenvoudig onder de knie te krijgen?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Volgens mij kan elke hoster met DirectAdmin of Plesk dit gewoon. DWHosting.nl werkt bv met Plesk en ik kan gewoon zoveel domeinen toevoegen als ik wil aan 1 pakket. Moet je natuurlijk wel betalen per domeinnaam.

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-11 16:26
Damocles.NL schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:32:
Nu ben ik al wat verder en kwam ik Versio tegen. Alle negatieve reacties hebben mij doen besluiten om niet met hun in zee te gaan. Jammer, want je kan bij hun 50 websites op 1 pakket in theorie draaien.
Tsja, de laatste paar dagen is het prut bij versio, maar heb er verder zeker geen problemen mee.

Ze zijn gewoon goedkoop, je krijgt er veel voor erg weinig.

Zijn het websites waar een paar uur (soms een dag de laatste tijd) downtime niet erg is, dan is versio prima.

Wil je zakelijke sites hosten, doe dan zeker geen versio, maar betaal in plaats van 50 cent of 2 euro per maand, 10 euro per maand voor "hetzelfde", maar dan een beter kwaliteit.

• Damocles.NL
yannickie111 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:42:
[...]

Tsja, de laatste paar dagen is het prut bij versio, maar heb er verder zeker geen problemen mee.

Ze zijn gewoon goedkoop, je krijgt er veel voor erg weinig.

Zijn het websites waar een paar uur (soms een dag de laatste tijd) downtime niet erg is, dan is versio prima.

Wil je zakelijke sites hosten, doe dan zeker geen versio, maar betaal in plaats van 50 cent of 2 euro per maand, 10 euro per maand voor "hetzelfde", maar dan een beter kwaliteit.
10 euro per maand is geen probleem wanneer ik er meerdere websites kan draaien. Welke zou jij aanraden? En VPS ga ik zeker naar kijken nu.

• paskaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-11 21:08
Let wel op dat als je een VPS draait en je bijvoorbeeld DirectAdmin wilt draaien, je daar ook nog een licentie voor nodig hebt. Sommige hosters bieden dit wel bij een VPS aan voor een meerprijs.

Zelf heb ik een hostingpakket bij Liteserver.nl. Niet duur en vrij weinig problemen (maar geen "zakelijke" kwaliteit). Voor een shared hosting pakket kan je ze een mailtje sturen met de specificaties die je graag wilt, meestal doen ze dan een leuk aanbod (zo ging dat in ieder geval toen ik mijn pakket afsloot).

Verwijderd

Toevallig ben ik op zoek naar een shared Windows vps, minimaal 512 ram. Iemand suggesties? Ik ga voor de goedkoopste, het betreft een simpel testproject, niks zakelijks.

• yannickie111
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:52:
Toevallig ben ik op zoek naar een shared Windows vps, minimaal 512 ram. Iemand suggesties? Ik ga voor de goedkoopste, het betreft een simpel testproject, niks zakelijks.
Dan ben je bij Versio.nl aan het goedkoopste adres :)

[ Voor 1% gewijzigd door Equator op 09-02-2012 08:07 ]

Verwijderd

yannickie111 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:54:
[...]

Prijzen van windows vps staan er niet bij... of ik zie ze over het hoofd..

[ Voor 2% gewijzigd door Equator op 09-02-2012 08:08 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Windows VPS is alleen leasweb.nl te doen. Helaas heb ik er wel slechte ervaring mee. Een Windows 2008 host op een veel gebruikte VPS server is ok, maar niet snel.

• Damocles.NL
yannickie111 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:54:
[...]

Is dat een affiliate link?

[ Voor 2% gewijzigd door Equator op 09-02-2012 08:07 ]

• eXite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:55
Haha, ja, dat is een affiliate link.

Tja, Versio. Veel slinkse trucs om mensen te doen geloven dat ze ook echt zo groot zijn ("400 nieuwe domeinnamen per dag", yeah, sure). Alle waar naar zijn geld. Hosting voor de gemiddelde gebruiker hoeft zeker geen honderden euro's per jaar te kosten, maar bedenk wel dat het hosten van 50 websites in één pakket zeker niet wordt toegejuicht door hosters. Er wordt vaak uitgegaan van gemiddelden. Als iemand 50 websites host op één pakket dan kun je er donder op zeggen dat die gebruiker minstens 20x zoveel resources opslokt als andere 'normale' gebruikers.

Een 'eerlijke prijs' voor het hosten van 50 (kleine) dynamische websites is +/- € 50-€100 per maand. Wil je daar onder zitten dan moet je een VPS nemen en zelf het nodige beheer gaan uitvoeren (en tijd + kennis = geld). Vergeet ook niet dat er licentiekosten gemoeid zijn met een control panel. Dat heeft de doorsnee gebruiker toch wel nodig.

Ja, ik bedoel, je kunt er wel moeilijk over doen, maar zo is het toch?

• yannickie111
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:03:
[...]
Prijzen van windows vps staan er niet bij... of ik zie ze over het hoofd..
Ik zie op de site van versio staan, bij VPS: Besturingssysteem "Naar uw keuze"
Het is dus wel mogelijk lijkt me...
Jup, heeft elke versio klant hoor :)

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

De meeste webhosters die maar 1 website toestaan per pakket kun je "voor de gek houden" met een simpele .htaccess.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
RewriteCond %{HTTP_HOST} .*\.website1\.nl
RewriteRule ^/$ /website1/

RewriteCond %{HTTP_HOST} .*\.website2\.nl
RewriteRule ^/$ /website2/

RewriteCond %{HTTP_HOST} .*\.website3\.nl
RewriteRule ^/$ /website3/

Hou er wel rekening mee dat webhosters dit niet leuk zullen vinden. Ik werk zelf voor een webhoster, bij ons is de reden dat we maar 1 website toestaan per hostingpakket hoofdzakelijk financieel. Als we meerdere sites per hostingpakket toe zouden staan dan zouden mensen bijvoorbeeld minder reden hebben om een resellerpakket af te nemen.

• eXite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:55
Dat is niet helemaal waar. Je kunt met mod_rewrite wel 'geparkeerde' domeinen naar specifieke mappen doorverwijzen, maar je kunt niet lukraak domeinen gaan rewriten. Er zal toch echt eerst een (virtual)host moeten zijn die domein x naar jouw homedir verwijst.

Ja, ik bedoel, je kunt er wel moeilijk over doen, maar zo is het toch?

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

eXite heeft helemaal gelijk :)

• Damocles.NL
Op hoop van zegen met Versio in zee gegaan. Ik laat wel even weten hoe het gaat bevallen.

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11 23:37
Damocles.NL schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 08:22:
Op hoop van zegen met Versio in zee gegaan. Ik laat wel even weten hoe het gaat bevallen.
Denk er ook aan dat je 9 vd 10 keer alleen maar negatieve verhalen op internet leest ongeacht wat het product is. Mensen klagen nou eenmaal liever dan dat ze positieve berichten neerzetten.

Zelf heb ik ook Versio en afgezien van de laatste tijd (DDOS aanvallen) ben ik erg tevreden over versio.

Just a simple thought....

• Damocles.NL
En we noteren de eerste downtime. Ik ga verder in het ervaringen topic.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb zelf meerdere websites draaien bij BnB Hosting, want ze bieden een onbeperkt aantal domeinnamen aan in hun pakketten en de uptime en betrouwbaarheid zit gewoon goed. De eigenaar zit trouwens ook op Tweakers.net. :)
Pagina: 1