domein via hostnet naar eigen Synology diskstation sturen???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexmen2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 15:45
goede avond tweakers!

ik heb vandaag het domein adres didapp.nl vastgelegd bij hostnet.
nou wou ik het doorsturen naar mijn diskstation zodat ik daar mijn site kan hosten.
maar ik raak een beetje verdwaalt in alle instellingen zowel aan de kant van de nodige instellingen bij hostnet als bij de instellingen van mijn diskstation.

nou was ik benieuwd of ik via deze weg wat meer duidelijkheid hierin kan verschaffen.

alvast bedankt,

Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 15:33

Foamy

Fulltime prutser

De grote vraag is natuurlijk: wat lukt er niet? Krijg je je domeinnaam niet goed doorverwezen? Of lukt het je niet je Synology goed in te stellen?

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Er zijn een paar dingen die je moet doen:
- DNS (A-record) instellen
- Poortforwarden van je router naar je Synology.

Als je een website wil gaan draaien, dan moet je op jouw Synology een webserver installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je maakt een A-record aan met het ip waarop je nas van buitenaf te bereiken is.

Als je geen vast ip adres hebt kun je een C-name maken die naar een dyndns adres En dat dyndns (A-)record wijst dan weer naar je echte ip adres welke je dus automatisch laat updaten met de ingebouwde dyndns client in je router

Waarschijnlijk hangt hij dan ook nog achter een router zodat je de poorten die je gaat gebruiken, denk aan de webinterface poort 80 ftp 21 etc etc nog even door moet mappen naar het interne ip adres waarop je nas werkt

[ Voor 16% gewijzigd door Fish op 08-02-2012 19:58 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexmen2
wow top deze snelle reacties !

ik kan mijn diskstation al bereiken van buitenaf!

maar nou had ik de DNS A-record veranderd in de hostnet settings naar mijn adres van me diskstation alleen daarin mag je geen :80 neerzetten. begrijp ik dat dat standaard word gedaan dan?
en het is geen vast ip adres tenniste ik heb hm niet specifiek toegewezen, dat kan ik altijd nog even doen.
maar hiermee kan ik via mijn didapp.nl niet op mijn diskstation komen.

[ Voor 8% gewijzigd door mexmen2 op 08-02-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fbarmentlo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-06 08:47
heb hier niet zo heel veel verstand van,
die ":80" word er automatisch achtergezet in je browser, hetzelfde geld voor "http://" en "www",

dus wil je https of een andere poort, dan moet je dit handmatig ingeven in je browser ;)

verder, bij een kennis die dit ook wou doen, lag de ISP(KPN) een beetje dwars, en die hield de benodigde poorten gesloten(Geloof die van de DNSquery). hier moet je evt. rekening mee houden, mocht de configuratie na 15x checken gewoon goed zijn, maar de site nog niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexmen2
ik wil ff wat duidelijkheid scheppen. wat ik weet en wat ik niet weet

- ik heb mijn domeinnaam waar ik de DNS A-record moet instellen (maar weet niet wat ik moet instellen)
- binnenkomend ip adres "voordeur" (weet ik)
- ip adres diskstation dus plus :5001 of :5000 of :80 in port forwarding (weet ik)
- op mijn diskstation webserver geïnstalleerd maar nog niks ingevuld (weet namelijk niet wat ik moet invullen)

en zover ik weet is het altijd het zelfde interne ip adres geweest alleen heb ik hem nooit echt toegewezen. (weet niet of dit uitmaakt?)

alvast bedankt.

Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

even voor jou begrip

een huis heeft een adres en een aantal ingangen. de voordeur, de achterdeur, het slaap kamer raam etc,

Laten we ze allemaal eens een nummertje 1,2,3,,21,80, 65000. Je poort is dus onafhankelijk van je adres instelbaar. wanneer je een ip adres opgeeft als a record heeft dat niks te maken met welke deur je gebruikt

Nu is het wel zo dat je de fiets meestal achter de schuurdeur vind. dus elke browser zal standaard op poort 80 zoeken naar een fiets. staat de fiets achter een andere deur zeg je tegen de browser [adres]:81 bijv.
dat staat los van je dns

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexmen2
haha duidelijk :-)
Pagina: 1