Samsung S27A750D half scherm bij het koud opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abb0
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik heb gisteren een S27A750D binnengekregen en geinstalleerd. bij de eerste keer opstarten, zag ik een half login scherm (verticaal precies doormidden gedeeld) en hetzelfde in verder in windows
Maar ik ging ervan uit dat dat aan de connector lag en na wat prutsen deed het scherm het de gehele avond goed.
Vandaag na thuiskomst deed hij het weer half, na het in en uit pluggen van de hdmi kabel deed hij het weer normaal.
Ook zie ik geen optie voor 120 hrtz, 60 herz was het hoogste in het nvidia configuratie scherm, kan dit wat te maken hebben met mijn super goedkope hdmi kabel van 6 euro? Of is het scherm wat brak?
GPU= ATI GTX N560 TI hawk 1gig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:42

D4NG3R

kiwi

:)

En wat doet het scherm als je hem aansluit op een andere bron of met een DVI kabel?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-07 13:21
Abb0 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 18:30:
Maar ik ging ervan uit dat dat aan de connector lag en na wat prutsen deed het scherm het de gehele avond goed.
en
Vandaag na thuiskomst deed hij het weer half, na het in en uit pluggen van de hdmi kabel deed hij het weer normaal.
Het lijkt mij dan voor de hand liggen wat je als eerste kunt proberen ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
HDMI doet geen 120Hz op Full HD, het maakt niet of je een €1 of €120 euro kabeltje gebruikt. Het wordt simpelweg niet ondersteunt.

Je moet de monitor via displayport aansluiten of je kan geen gebruik maken van de 120Hz optie, zo te zien heeft je videokaart die aansluiting niet dus je hebt twee opties.
1) Je koopt een videokaart met displayport aansluiting
of
2) Je stuurt de S27A750D terug en vervangt die door een pricewatch: Samsung Syncmaster S27A950DS
Laatstgenoemde Samsung heeft een dual-link DVI aansluiting, de enige optie naast displayport waarmee Full HD in combinatie met 120Hz kan worden gebruikt.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abb0
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-01-2022
Nou terugsturen voor een 950DS is geen optie,
Qua design vind ik de 950ds een stuk minder en Xthemes had het over backlight problemen,ik vindt deze zelfs een stuk mooier dan verwacht. Ik zet mijn pc wel in de GPU BBG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:12
Ik heb ook een Samsung S27A750D en mijn eerste scherm was ook een doa. Streep midden in het beeld. Terug gestuurd voor een nieuwe.
Ik heb zelf geen last van halve beeld opstart. Scherm start gewoon volledig op. Wel heb ik deze via dislpayport aangesloten en heb dus 120Hz full HD. Misschien ook iets om naar te kijken of je de kabel die erbij zit aan te sluiten op je videokaart mits deze voorzien is van een displayport aansluiting.
Pagina: 1