Identificeren moederbord

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielbakker
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09 13:18
Ik heb hier een moederbord uit een NAS van Iomega, de PX4-300d. ik ben een beetje aan het tweaken met dit ding, en nu wil ik eigenlijk het een en ander opzoeken in de handleiding van dit moederbord. maar dat gaat niet zo makkelijk, want ik kan hem niet vinden. kan iemand dit moederbord identificeren? dan kan ik de rest zelf wel weer uitzoeken.

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/iomegamobo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:16
Lijkt op een of ander Atom boardje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 15:50
Ik heb hier wel wat gegevens gevonden maar die had je denk ik zelf ook al kunnen vinden.

http://go.iomega.com/en/p...r=4740#tech_specsItem_tab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielbakker
klopt, zit een dualcore atom op van 1.8GHz. verder weet ik er helaas niet zo veel van. nouja, 2 Lan connectoren, 19V laptopadapter stekker rechtsboven, 2 USB2 boven, 1 interne USB3 (die stekker linksonder), 2x DDR3 slots, een (vermoedlijk) PCIE x4 stekker linksboven. en een stickertje met AMI BIOS. hij heeft trouwens ook een interne stekker waar VGA naast staat (rechts van de CPU), vermoedelijk dus voor VGA ;)
@sharky: bedankt, maar inderdaad, dat had ik al gezien

ik wil een paar dingen weten van dat ding, en daar heb ik helaas wel een handleiding of iets vergelijkbaars voor nodig... iemand een idee waar ik die vandaan kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Ik vermoed dat dat een bordje is dat speciaal voor dat product is gemaakt. Ik twijfel er dan ook aan dat je er veel info over zult vinden op het web, buiten dan wat voor aansluitingsmogelijkheden er zijn.

Ik zie links een barcode, maar de foto is te klein om het te kunnen lezen... Heb je geen Hi-Res?

[ Voor 3% gewijzigd door Big Womly op 08-02-2012 18:06 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielbakker
ik betwijfel eigenlijk dat dat bordje speciaal voor iomega gemaakt is, er staat namelijk nergens een referentie naar iomega of naar NAS. het enige wat nog enigzins naar een fabrikant is dat grote typenr bovenop, IPPBD-SC (rev 1.03).
de barcode links: 00D0B80FACDC. rechts zit nog een kleinere: 10973483-0001319-69M109400C02
heb helaas geen hi-res, dit was het beste wat ik met mijn (niet lachen) ingebouwde laptop-webcam kon produceren. waarom niet met een ander apparaat? lang verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

danielbakker schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 18:23:
ik betwijfel eigenlijk dat dat bordje speciaal voor iomega gemaakt is, er staat namelijk nergens een referentie naar iomega of naar NAS.
Maar dat staat bijna nooit op OEMbordjes hoor. Alleen in de bios eigenlijk, maar vrijwel nooit op het bord zelf. Het ding is echt heel specifiek, ik denk niet dat zo'n bord als dit niet specifiek gebouwd is hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielbakker
a, da's jammer. hoe groot schat je de kans dat die PCIe aansluiting zich aan de standaard houdt, oftewel, denk je dat hij genoeg vermogen kan leveren om een kleine videokaart te voeden? welk type/soort videokaart zou jij erin stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Wat wil je er mee gaan doen als ik vragen mag? Windows op installeren ofzo? Ik denk dat je met het aansluiten van VGA connector al een heel eind komt, dan kun je zien wat er gebeurt. PCI-e zou je ook nog kunnen proberen idd, zoals hierboven genoemd. Dat is misschien nog wel makkelijker (als je de kaart aan de gang krijgt tenminste).

Ik neem aan dat hij z'n OS vanaf het moederbordje zelf laad? (Ik zie linksbovenin een geheugenchipje).

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 08-02-2012 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielbakker
daar ga ik ook van uit, da's 1GB flash.
het was inderdaad m'n bedoeling om er windows of iets anders op te zetten, wordt het een soort mediaspeler/NAS. VGA connector aansluiten gaat helaas niet zo makkelijk, ik weet de pinout van die interne VGA connector niet...
(en ik kan hem ook niet 1-op-1 aansluiten, de interne connector heeft namelijk 16 pinnetje, VGA 15...)

wacht, een zuinig quadro NVS kaartje, die dingen zijn nog best goedkoop ook. maar, dat apparaat draait op een speciale linux versie die erop gemaakt is om via het web te bedienen, EMC lifeline. hoe groot is de kans dat ik beeld krijg als ik de videokaart erin stop?

[ Voor 26% gewijzigd door danielbakker op 08-02-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-08 01:31

Nessuno

io sono nessuno

aan het letter type te Zien zou ik zeggen dat het door asus gemaakt is.

Afbeeldingslocatie: http://img.tomshardware.com/us/2005/09/01/the_value_connection_of_6_intel_945p_motherboards/asus-p5ld2-board.jpg

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielbakker
scherp. ik ga ze een mailtje sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Hij moet sowieso windows XP kunnen draaien volgens deze site http://webshop.msa-ict.nl...ers/iomega/35403/px4-300d. Dat staat helemaal onderaan. Dan is er toch ook geen probleem met de meeste drivers?

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 17:09
Vrij zeker dat het een custom OEM bordje is van asus
( Vreemde positie mini pci-x en lettertype van opdruk )

En wat wil je eigenlijks met de handleiding ? ( als die er is.. lijkt me stug )
Tevens word aansluiten op een normale ATX voeding problematisch.
zie 2X 4pins aansluiting floppy stylo... niet echt standaard
dus de voeding van de NAS zal je ook nodig hebben

* je zou kunnen proberen om een normale atx te gebruiken
en hopen dat de pins het zelfde zijn als een std floppy connector
maar dit is echt 50/50 A. het werkt B. moederbord = no more

ook zal je de "hotwire" manier moeten gebruiken om de voeding überhaupt aan te krijgen

*nog beter zou zijn als je de originele voeding hebt. en even de multimeter erbij kijken wat de nul lijn is en waar de + zit tevens hoeveel voltage
als dit overeenkomt met een normale voeding... geen probleem :9

[ Voor 41% gewijzigd door osmosis op 09-02-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Sniperzkillz schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 18:47:
Hij moet sowieso windows XP kunnen draaien volgens deze site http://webshop.msa-ict.nl...ers/iomega/35403/px4-300d. Dat staat helemaal onderaan. Dan is er toch ook geen probleem met de meeste drivers?
Dat is wel heel kort door de bocht :o

Er staat wat de ondersteunde besturingssystemen zijn zolang het een normaal product is (dus er naartoe schrijven en bestanden er vanaf lezen).

Maar qua processor moet Windows gewoon lukken, een Atom is gewoon x86.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Ja, dat was wel even snel op mijn mobiel getypt, sorry daarvoor. Maar ik weet wel echt bijna zeker dat Windows draaien gewoon moet lukken. Eerst maar eens afwachten wat Asus zegt.

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielbakker
@terpstra: ik hoef hem niet aan te sluiten op een ATX voeding, dat is een van de mooie dingen van dit: hij werkt op een gewone laptopadapter. die ik er trouwens ook bij heb. maar dit geeft natuurlijk wel beperkingen aan het vermogen wat op de PCIe gegeven kan worden, en dit wilde ik in de handleiding bekijken. daarnaast zit er ook een vrij groot jumperblock op met de tekst rom recovery. nu is dat natuurlijk altijd een handige functie als je aan een moederbord gaat tweaken ;), maar als je er speciale functies in de BIOS mee kan aanzetten, zoals het mogelijk maken om in de BIOS te gaan (wat bij een NAS misschien standaard uitgezet is), dan is het natuurlijk ook erg handig om dat te weten.

ik ga er ook van uit dat het gaat lukken, er zit een sticker van AMI BIOS op, het is een standaard atom, dus het moet kunnen. wat ik voornamelijk nog wil weten is wat voor videokaart er maximaal in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
danielbakker schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:47:
@terpstra: ik hoef hem niet aan te sluiten op een ATX voeding, dat is een van de mooie dingen van dit: hij werkt op een gewone laptopadapter. die ik er trouwens ook bij heb. maar dit geeft natuurlijk wel beperkingen aan het vermogen wat op de PCIe gegeven kan worden, en dit wilde ik in de handleiding bekijken. daarnaast zit er ook een vrij groot jumperblock op met de tekst rom recovery. nu is dat natuurlijk altijd een handige functie als je aan een moederbord gaat tweaken ;), maar als je er speciale functies in de BIOS mee kan aanzetten, zoals het mogelijk maken om in de BIOS te gaan (wat bij een NAS misschien standaard uitgezet is), dan is het natuurlijk ook erg handig om dat te weten.

ik ga er ook van uit dat het gaat lukken, er zit een sticker van AMI BIOS op, het is een standaard atom, dus het moet kunnen. wat ik voornamelijk nog wil weten is wat voor videokaart er maximaal in kan.
Klinkt misschien raar, maar staat er een soort van Windows op ???

Zo ja.. Download Everest Ultimate Edition (5.520) via torrents, en installeer hem.. dan heb je alle informatie over dit MB die je nodig hebt :$

Werkt dit niet, dan kan ik je niet helpen, sorry :(

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielbakker
staat een linux variant op, emc lifeline. maar bedankt voor de tip, dit kan nog wel eens handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDC
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 10:39

DDC

Waar is het flash geheugen waar dat op staat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielbakker
vastgesoldeerd op het moederbord :+
bijna links boven op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
danielbakker schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:23:
staat een linux variant op, emc lifeline. maar bedankt voor de tip, dit kan nog wel eens handig zijn.
Nvm.. Niet gezien dat er geen HDD kan aangesloten worden :(

Weet niet of everest ultimate op linux draaid (maar misschien is er een andere handige tool voor die wel op linux draaid)

[ Voor 30% gewijzigd door Soundstorm2010 op 10-02-2012 11:18 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielbakker
geen HDD kan worden aangesloten? het is een NAS! op die PCIe-achtige connector middenboven wordt een soort uitbreidingskaart aangesloten, daarop zitten de schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 17:14
En al wat wijzer geworden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielbakker
Ja, Asus doet alsof ze hem nog nooit eerder hebben gezien... (ze zeiden dat het dan waarschijnlijk een door hun gemaakt bordje is voor iemand anders, maar daar kunnen ze informatie over geven verder).
dus, plan B, zuinig (+goedkoop) Quadro NVS kaartje erin en verder knutselen.
Pagina: 1