MaxICT: Een al verzonden videokaart blijkt EOL te zijn..?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucidWaker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 14:28
Dit probleem is gisteren aan het licht gekomen en is dus nog in behandeling, maar ik post er nu alvast over om te vragen of een van jullie er al eens mee te maken hebben gehad.

Ik heb vorige week een EVGA GTX570 Superclocked besteld bij MaxICT voor in totaal iets meer dan 260 euro zodat ik een SLI opstelling kon maken. Ik kwam deze aanbieding heel toevallig tegen tijdens het rondzoeken, en realiseerde me dat dit een uitermate goede deal was gezien dit zo'n 50 a 60 euro onder de andere prijzen lag dus ik ging ervoor. (Er is een duidelijk dipje in de prijs te zien voor de GTX570 Superclocked)

Alles ging naar wens, zoals het volgende orderstatus verloop laat zien:

(201) Order is aangemaakt 1 februari 2012 15:35
(203) Order verzonden naar Max ICT, wacht op uw betaling 1 februari 2012 15:37
(207) Vooruitbetaling ontvangen 2 februari 2012 13:15
(210) Order in behandeling genomen door Max ICT 2 februari 2012 13:15
(215) Order gereed voor verzending naar magazijn 2 februari 2012 13:15
(222) Order verzonden naar externe leverancier 2 februari 2012 13:20
Uw order is doorgestuurd en zal door onze leverancier direct naar uw adres worden verzonden.
Vanwege deze directe levering ontvangt u geen verdere updates of verzendbericht.

De verwachte leverdatum was in eerste instantie 6 februari. Ik was al weken aan het twijfelen of ik nou een tweede GTX570 zou kopen of niet (gezien het een behoorlijke uitgave is) en was dus vrij "excited" *O* toen het eindelijk maandag was. Die dag helaas de order niet ontvangen -O- , dus nog eens gecheckt op mijn orderpagina bij MaxICT. Tot mijn verbazing was de leverdatum ineens onbekend.

Na wat horrorverhalen gelezen te hebben over de gebruikte koeriersdienst (DPD) besloot ik toch maar op 7 februari contact op te nemen met MaxICT. Dit lijkt misschien wat ongeduldig, maar zoals ik al zei, ik wilde eindelijk mijn felbegeerde SLI opstelling compleet maken.

De mail terug kwam ook als grote teleurstelling. Alweer een product wat ik na "lang" twijfelen toch maar aanschaf en dan niet meer leverbaar blijkt (is al de tweede of derde keer dat het me overkomt). De videokaart was volgens de mail dus plots EOL en niet meer leverbaar. Ook stond er dat als ik vragen had, die graag beantwoord werden. Dit is overigens ook het enige wat ik te horen kreeg. Geen suggesties tot vervanging of aanbieden van terugstorten van mijn geld.

Gelukkig heeft EVGA een vrij apart garantie beleid. Het artikelnummer van de kaart die ik bestelde (012-P3-1572-ER) eindigde op -ER, wat 10 jaar garantie aangeeft. Volgens de MaxICT site hebben zijn nog wel de (012-P3-1572-KR) kaart met aan het einde -KR (exact zelfde kaart, enkel 3 jaar garantie). Mijn voorstel aan hun was dus (gisteren avond gemaild), stuur mij dan die maar, dan lever ik die 7 jaar garantie wel in.

Mijn artikel had nog ongeveer 15 producten op de teller staan toen het verdween als ik het goed heb. Het vervangende artikel nog 55 op moment van schrijven.

Ik heb nog geen reactie op mijn voorstel, en verder is er eigenlijk nog geen probleem perse, maar ik vind het gewoon raar dat de videokaart als verzonden was aangegeven terwijl hij EOL was. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of iemand zoiets eerder heeft meegemaakt? Verder zal ik het melden als er ontwikkelingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er staat toch dat de order is verzonden, niet het product zelf. Dus het lijkt me niet dat ze die kaart daadwerkelijk al verzenden, omdat hij er simpelweg gewoon is. Dat producten wel op de lijst staan is standaard bij die toko, MaxICT is wat dat betreft een zooitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Blijkbaar zijn ze even afhankelijk van de voorraadindicatie van hun leverancier, als jij van dat van hun. De voorraadindicatie van hun leverancier klopte blijkbaar niet waar ze achter kwamen op het moment dat ze de kaart daadwerkelijk moesten picken.
Misschien kan je nog een paar euro korting op die andere kaart krijgen als compensatie voor de vertraging, maar verder lijkt het me een gevalletje "jammer dan".

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucidWaker
Hmmm, je hebt gelijk, ik ben iets te losjes omgegaan met de term "order", denk door de zin "zal door onze leverancier direct naar uw adres worden verzonden" en het feit dat er al een verwachte leverdatum stond, die ik interpreteerde als leverdatum aan de deur... :|

"Jammer dan" vind ik (natuurlijk, ik wil die kaart gewoon hebben :P) wat kort door de bocht misschien. Het is vanzelfsprekend dat je krijgt waar je voor betaald. Ik heb nu betaald voor die specifieke kaart vanwege merk/snelheden. Als ze diezelfde kaart nog hebben, dan wel met kortere garantie termijn, is het toch makkelijk op te lossen door mij toch dezelfde specifieke kaart te sturen met een kortere garantie? Ik ben degene die iets inlevert. Maar goed, als die ook EOL/niet leverbaar is, houdt dat plan ook op. Ik wacht hun reactie even af.

[ Voor 0% gewijzigd door LucidWaker op 08-02-2012 17:05 . Reden: waarom is :( boos? ben alleen maar verdrietig :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:03
Zelf ook al eens dit soort geintjes gehad met MaxICT. Mijn ervaring; ze maken er een grote bende van met hun prijzen en beschikbaarheid.

Excuus wat ze gebruiken: We zijn afhankelijk van onze leverancier voor de productvoorraadstatus en de koppeling met een prodyuct en prijs.

Mijn tip: Annuleer je order, laat je geld terug storten en betaal 50 euro meer en bestel hem ergens anders. (lees ook even de shopreviews door, voor de tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucidWaker
Ik krijg net dit mailtje:

"Ik kan voor u het product veranderen als u het verschil van €58.38 overmaakt op ons rekeningnummer."

Ik ga nog even terugmailen, beetje raar, 60 euro betalen voor 7 jaar garantie inleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 16:52
was MaxICT niet ook de webwinkel die "vergeten" was de DVD heffing in rekening te brengen van 0.48 euro per DVD? Niet echt mijn favo webwinkel

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucidWaker
Heb net een mailtje terug gestuurd en daarin eigenlijk wat logische observaties aangestipt:

"Als u mij het verzochte andere product stuurt lever ik alleen maar in ten opzicht van mijn bestelde product. Het is exact dezelfde videokaart met 1 letter anders in de productcode. Dit betekend dat ik al 7 jaar garantie inlever terwijl ik nog steeds hetzelfde product ontvang. De garantie is min of meer een functie van het product, het zit er onlosmakelijk aan verbonden door een serienummer, dus ik ben al bereid een minder product te accepteren voor hetzelfde bedrag wat ik betaald heb. Meer betalen voor een minder product is eigenlijk niet aan de orde, er hoort vervangen te worden door een kwalitatief gelijkwaardig product. Ik ben bereid die 7 jaar garantie in te leveren als ik door jullie service toch mijn bestelling binnen krijg."

Misschien kan de verwoording wat soepeler, maar heb het idee dat mijn punt aardig overkomt zo. Benieuwd naar hun reactie.

UPDATE:
Dat was snel:

"Helaas kan ik dat product niet leveren voor de zelfde prijs. Ik kan wel de order annuleren als u dat wilt."

Het slaat toch nergens op dat ik 60 moet betalen om 7 jaar garantie in de prullenbak te gooien...

[ Voor 11% gewijzigd door LucidWaker op 08-02-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Of die prijs moet standaard al niet geklopt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan nog zijn ze bij een klein prijsverschil als dit min of meer verplicht te leveren. Als ze dat niet kunnen dan -correct me if im wrong- moeten ze een minimaal gelijkwaardig alternatief leveren.

Wanneer er sprake is van een onredelijke prijs is dat niet zo. Maar als de winkel meld dat het product niet meer leverbaar is kan je het 'onredelijke prijs' argument ook meteen vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Op de productpagina @MaxICT staat nu overigens wel een voorraad van 55 stuks aangegeven :')

Wat een heldensite zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucidWaker
Ze hebben een gelijkwaardig product klaarliggen om mijn bestelling mee te voldoen, maar daarbij moet ik 7 jaar garantie inleveren en 60 euro extra betalen. Dat is dus een minderwaardig product (garantie als "functie" van het product als geheel gerekend) voor een hogere ("onredelijke") prijs.

Ik snap niet dat ze hier mee weg kunnen komen, heeft iemand ideeen om deze situatie op te lossen?

Wat betreft de prijs: Ik heb sterk het vermoeden dat de prijzen tijdelijk standaard op het bedrag exclusief BTW hebben gestaan, dan klopt het ongeveer met de prijs die ik heb betaald. Ik heb daar ontzettend veel geluk mee gehad. Maar ik heb al betaald en de order is geaccepteerd, dus mij lijkt nu dat ze mij een gelijkwaardige kaart verschuldigd zijn, en die hebben ze. Hoe kunnen ze mij die ontzeggen dan? Ik doe zelfs al een stap in hun richting door die garantievermindering te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

LucidWaker schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 18:54:
Ik doe zelfs al een stap in hun richting door die garantievermindering te accepteren.
Ik moet je toch heel even corrigeren.. Die garantie staat op naam van EVGA, daar heeft de webshop niets over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:39
Die extra garantie is alleen als je hem bij EVGA registreerd en heeft dus niets met de webshop te maken.

-spuit 11

Je betaald nu 60euro meer voor een kaart die wel leverbaar is, en dat is het meer niet.
Garantie is bij maxict altijd standaard het extra = EVGA afdeling.

Kortom ja helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:34
Mijn Advies:

Order cancellen en je geld terug eisen met als uiterste termijn binnen 10 werkdagen.

Maxict houdt hun winkelreview hood door ze zelf in te vullen met 5 sterren. De rest van de reviews is langslepende dikke elende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

LucidWaker schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 18:54:
Ik snap niet dat ze hier mee weg kunnen komen, heeft iemand ideeen om deze situatie op te lossen?
Stel dat je gelijk zou hebben, dan moet je dat gelijk ook nog maar zien te krijgen. Met een winkel die zo ontzettend stug is als MaxICT zou dat dan heel lang gaan duren en waarschijnlijk kom je dan nog geen steek verder. Ik zou ze gewoon je geld terug laten betalen. MaxICT is nou eenmaal een prutswinkel als ik zo naar de reviews kijk die je gewoon links moet laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je je order annuleren? Het feit dat je order nog niet is geannuleerd bewijst dat je in je recht staat. Ik weet niet meer precies hoe het zit, maar een shop mag niet zomaar een bestelling annuleren. Kijk daarvoor eens de blogs van http://blog.iusmentis.com/ door.

Die was @ General_Snuss overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucidWaker
Dat de garantie bij EVGA ligt weet ik, maar het is wel iets wat inbegrepen zit bij het product, waar ik voor betaald heb. Iets minders accepteren is dus wel een stap in hun richting. Dat is het hele verschil tussen de kaart die ik besteld heb (die niet meer geleverd kan worden) en de kaart die ik dan als vervanging zou kunnen/moeten (laat ik nu dan nog even in het midden) krijgen.

De order is betaald en geaccepteerd, waarom zou ik dan extra moeten betalen voor dezelfde videokaart waarbij minder service zit van de maker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 17:04
Hierdoor kunnen webshops dus zeggen 'ey, de op één na goedkoopste webshop is 30 euro duurder geworden. Cancel all orders! Prijzen 30 euro omhoog.'.

Ik vind dit een erg grijs gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 16:54
MaxICT is naar mijn ervaring een vreselijke webshop als het gaat over het leveren van de juiste producten, levertijd, en voorraad.

Ik had een tijd geleden een klein thuisservertje uitgezocht en deze bij MaxICT besteld(Goedkoopste + 24 uur levering op alle onderdelen).

Uiteindelijk duurde de levering 12 dagen, met veel ge-email heen en weer. Ook leverde ze niet de juiste kast af(Ik had een kast uitgezocht die ik in mijn meterkast kon monteren. Uiteindelijk krijg ik een andere revisie dan op de site werd aangegeven en de afmetingen waren anders waardoor ik mijn zelfgemaakte "plank" moest aanpassen.

Wat ik tegenwoordig doe is: Niet meer bij MaxICT bestellen, producten kopen bij bekende winkels zoals Azerty/MyCom. En eventueel nog de dag zelf afhalen(als ik het binnen 24 uur nodig heb).

Succes met je probleem bij deze winkel. Ik zou de order cancellen, geld terug eisen binnen 10 dagen(soms willen ze nog wel is het geld houden voor een maand) en dan maar die 60 euro investeren in een andere webshop die de ER serie nog wel leverbaar heeft(mocht je ooit nog terug moeten voor garantie naar MaxICT, zal dit ook geen pretje zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 19:11:
Hierdoor kunnen webshops dus zeggen 'ey, de op één na goedkoopste webshop is 30 euro duurder geworden. Cancel all orders! Prijzen 30 euro omhoog.'.

Ik vind dit een erg grijs gebied.
Dat mag dus expliciet niet: http://blog.iusmentis.com...js-wordt-ineens-verhoogd/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Dat is eigenlijk precies wat ik ermee probeerde te zeggen. Zat even op de iPad, dan type ik altijd wat korter en onduidelijker. (Beetje :') ik weet het).

In dit geval is het wel een ander artikel. Ook al is het dezelfde kaart of andere revisie of whatever. Ik denk als jij kan aandragen dat die kaart gelijkwaardig is, of zelfs minder (De 7 jaar garantie, of het voor de webshop uitmaakt of niet maakt voor jou als consument weinig uit denk ik?) dat een nette webshop eigenlijk wel in 9 van de 10 gevallen overgaat op leveren.

Wettelijk zijn er wat nuances; maar je kan de jurisprudentie hierover opzoeken. De laatste keer dat ik dat deed in dit soort gevallen ben ik er niet heel veel wijzer uit geworden moet ik eerlijk zeggen. De wet is wel redelijk duidelijk echter zoals ik al zei zijn er nuances.

Het makkelijkste is altijd nog order cancellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

LucidWaker schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 19:11:
Dat de garantie bij EVGA ligt weet ik, maar het is wel iets wat inbegrepen zit bij het product, waar ik voor betaald heb. Iets minders accepteren is dus wel een stap in hun richting.

[...]

De order is betaald en geaccepteerd, waarom zou ik dan extra moeten betalen voor dezelfde videokaart waarbij minder service zit van de maker?
Het is geen stap in de richting van MaxICT, want het gaat over de garantie van EVGA zelf. Via EVGA zou het MaxICT niets extra's opleveren omdat EVGA geen geld terug gaat geven voor het verkorten van de garantie. Met die garantie verlaat de kaart immers een van de kantoren van EVGA. MaxICT betaalt vervolgens voor een compleet pakket en niet apart voor 'extra' garantie, dat hoort er in dit geval gewoon bij.

MaxICT kan de garantie bij EVGA zelf niet wijzigen en als ze zoiets zouden willen bereiken moet er heen en weer gemaild worden van MaxICT naar EVGA en vice versa. Dat ze daar niet aan gaan beginnen lijkt me verder wel duidelijk en logisch ;)

Daarmee probeer ik even aan te geven dat MaxICT er geen baat bij zou hebben als jij je garantie zou willen verkorten. Ik vind verder wel dat je in je recht staat om dat product alsnog te krijgen, zeker nu er 55 op voorraad van schijnen te zijn, maar het heeft dus geen zin om de garantie van EVGA aan te gaan kaarten.

Pfoe :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Daarmee probeer ik even aan te geven dat MaxICT er geen baat bij zou hebben als jij je garantie zou willen verkorten. Ik vind verder wel dat je in je recht staat om dat product alsnog te krijgen, zeker nu er 55 op voorraad van schijnen te zijn, maar het heeft dus geen zin om de garantie van EVGA aan te gaan kaarten.
Waarom niet? Je geeft als consument aan dat je met iets minder ook tevreden bent. Dat je daar als winkel niets aan hebt is niet het probleem van de consument lijkt mij.

Hij wil gewoon de videokaart en vind het niet erg dat hij ipv 10 maar 3 jaar garantie heeft. Of de winkel daar wél of niets aan heeft vind ik eigenlijk helemaal niet ter zake doen.

[ Voor 15% gewijzigd door RedHat op 08-02-2012 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeh! Wat lees ik daar?
De wet biedt soms nog een mogelijkheid. Zo kun je bijvoorbeeld als je de camera écht nodig hebt als ‘dekkingskoop’ dezelfde camera elders kopen en dan het prijsverschil vorderen als schadevergoeding (art. 7:37 BW, zie ook Klik, p. 159 en Wessels, p. 142). Wel is vereist dat je ‘redelijk’ te werk gaat. Opzettelijk de duurste alternatieve leverancier zoeken is niet redelijk, bijvoorbeeld. En de verkoper waarschuwen dat je dit gaat doen, lijkt mij ook redelijk.
• Winkel inlichten dat je je beroept op dekkingskoop.
• Product bestellen bij dezelfde winkel.
• Prijsverschil invorderen.

:*) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:08

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

3XPER7 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 18:40:
Op de productpagina @MaxICT staat nu overigens wel een voorraad van 55 stuks aangegeven :')

Wat een heldensite zeg..
Alle producten op de site zijn direct 1-op-1 gelinkt met de verschillende distri's via XML. Denk aan Ingram Micro, Techdata, etc. Als zij iets wijzigen, staat het een minuut later ook als zodanig bij alle gekoppelde webshops online.

Distri's zijn inderdaad niet zo nauwkeurig als ze zouden moeten zijn als het gaat om content, maar ook zij vertrouwen (noem het luiheid maar hun marges zijn dan ook flinterdun) bijna 100% op de content van een derde partij zoals Icecat, die ook niet waterdicht zijn. Content is extern, voorraadinfo is wel gewoon distri-info. De distri maakt daarin onderscheid tussen 'centraal' en 'lokaal' en die worden vanuit het moederbedrijf (vaak internationaal) niet vaak genoeg bijgewerkt.

Dat gezegd hebbende weet ik wie er achter de Maxict webshop zit, dus ik weet wat je kunt verwachten ;)

Het is met deze nul-eigen-voorraad scenario's (wel lekker veilig voor de webshop uiteraard) gewoon niet te voorkomen dat dit soort situaties ontstaan, daarvoor gaat er gewoon veel te veel (echt gruwelijk veel) handel per minuut door de systemen. Ingram Micro heeft het gros van hun portfolio zodanig geautomatiseerd dat hetgeen jij bij Maxict op de website bij elkaar klikt binnen 10 minuten al gepickt klaarstaat op de expeditie, uiteraard uitgezonderd orders die vooraf betaald dienen te worden.

Dat gaat zó hard dat de webshop er gewoon op vertrouwt dat als de order geaccepteerd word, het verder wel goed komt en jou dus een bevestiging stuurt, waardoor een EOL melding dus te laat komt.

[ Voor 22% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-02-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucidWaker
Het verklaart wel de late EOL melding, maar voor mij is de kous nog niet af zo. Ik heb het idee dat ik nog wel wat heb om op te staan, hoe wankel het krukje ook moge zijn, het houdt me (mijn hoop :P ) voor het moment nog overeind.

Ik heb ook het probleem voorgelegd aan Arnoud Engelfriet, via die link van Darkstone (bedankt daarvoor trouwens).

Verder heb ik wel eerder een slepend dispuut gehad met een andere webshop (toevallig ook met een videokaart). Lang topic geworden, maar toch nog iets uitgehaald uiteindelijk. Misschien pak ik het geheel verkeerd aan tot nu toe en misschien spotten jullie mijn fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:08

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

LucidWaker schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:00:
Het verklaart wel de late EOL melding, maar voor mij is de kous nog niet af zo. Ik heb het idee dat ik nog wel wat heb om op te staan, hoe wankel het krukje ook moge zijn, het houdt me (mijn hoop :P ) voor het moment nog overeind.

Ik heb ook het probleem voorgelegd aan Arnoud Engelfriet, via die link van Darkstone (bedankt daarvoor trouwens).

Verder heb ik wel eerder een slepend dispuut gehad met een andere webshop (toevallig ook met een videokaart). Lang topic geworden, maar toch nog iets uitgehaald uiteindelijk. Misschien pak ik het geheel verkeerd aan tot nu toe en misschien spotten jullie mijn fout?
Ik ga me nog even afzijdig houden, maar mocht je echt in een impasse komen met Maxict, geef mij een brul en dan stuur ik hem wel een mailtje waarin ik hem op dit topic wijs, hij weet heel goed wat voor een effect negatieve reclame op tweakers hem kan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoud Engelfriet
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 11:29

Arnoud Engelfriet

ICT-jurist / Specialist internetrecht
Het lijkt mij dat het hier gaat om hetzelfde product. Een garantie is een aparte toezegging (7:6a BW) en géén deel van het product dat je koopt. Het product is dus op voorraad en moet gewoon geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucidWaker
Darkstone: Kan ik zomaar met wetsartikelnummers strooien en me beroepen op dekkingskoop? Ik zit totaal niet in het recht en weet niet echt of dit kan. Verder ziet het artikel er voor mijn zaak wel gunstig uit opzich.

HTT-Thalan: Ik zat al te overwegen de contactpersoon bij MaxICT hierop te wijzen, maar wilde eerst nog wat eigen argumenten overbrengen.

Arnoud Engelfriet: Bedankt dat je even naar mijn topic komt kijken. Over de garantie, ik heb die indruk gekregen vanwege de indeling van artikelcodes van EVGA, die leveren identieke videokaarten met verschillende artikelcodes om uiteenlopende garantieregelingen aan te duiden die van toepassing zijn op het betreffende product. Zo is een videokaart die 10 jaar garantie heeft over het algemeen dus ietsje duurder dan de exemplaren met 3 jaar garantie. Maar als dit er los van staat dan zie ik het probleem eigenlijk niet meer. Zou ik dan botweg gelijk hebben of zitten er nog nuances in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LucidWaker schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:12:
Darkstone: Kan ik zomaar met wetsartikelnummers strooien en me beroepen op dekkingskoop? Ik zit totaal niet in het recht en weet niet echt of dit kan. Verder ziet het artikel er voor mijn zaak wel gunstig uit opzich.
Dat was meer als grap bedoeld. Als de winkel al weigert te leveren in deze situatie, dan denk ik niet dat ze opeens wel mee gaan werken als je met zo'n obscure term zwaait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:38
Wat is nu het probleem? Je geld terug vragen en een andere shop zoeken. Als je nu door blijft kibbelen met die tent, kan je over een maand voor het bedrag (dus de waarde die je bij maxICT betaald) bij een andere zaak halen voor het zelfde geld. Wachten doe je nu toch.

En je moet maar zo zien, als je geld in andermans bezit is, trekt die er rente op. Zo snel mogelijk afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 23:06

Paulus0013

pom pom

Ik zie hier weer van alles wat niet juist is.
Garantietermijnen, uitspraken gedaan door de fabrikant, zijn ook reclameringen als bedoeld in artikel 6a van boek 7.
Kortom de langere garantietermijn is ook iets waar de webshop zich aan heeft te houden, integenstelling tot wat anderen hier onterecht beweren.

@Johnbytheway, in eerste instantie kan je vervanging of herstel vragen, pas als dit niet gevergd kan worden, vanwege extreme kosten ten opzichte van een nieuwer exemplaar, of omdat iets er simpelweg niet meer is, kan er ontbonden worden.
Ook als er ontbonden wordt geldt in beginsel dat alle handelingen worden teruggedraaid. Hardware terug naar de shop, geld (volledige aankoopbedrag!) terug naar de klant. Het enige wat nog meespeelt is de mate waarin je het product hebt kunnen gebruiken en er daarvoor dus een vergoeding kan worden gerekend. In de praktijk spreekt men van een dagwaarde, ik vraag me echter af of het wel zo simpel ligt.
Als er bv met die dagwaarde een nieuwer en beter exemplaar kan worden gekocht zou dit kunnen volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucidWaker
Alles is nu afgerond, toch maar de order geannuleerd. Ik geloof niet dat ik rechtsbijstandverzekering heb, anders had ik het misschien via daar willen laten spelen, gezien ik dit eigenlijk niet vind kunnen. Helaas rekenen webshops in dit soort gevallen natuurlijk op het opgeven van de klant, wat voor hun in dit geval dus weer goed uitpakt eigenlijk. Binnenkort maar eens bij mijn verzekering voegen misschien, heb het nu al twee keer moeten missen... :P

Anyway, ondertussen van een medeTweaker een GTX 570 Classified gekocht, ietsje duurder dan mijn bestelling bij MaxICT, maar de Classified is ook wel een stapje vooruit tov een Superclocked. En nu kan ik ook 2 Classifieds in SLI draaien, staat ook wel zo mooi, symmetrisch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:05
LucidWaker schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:51:
wat voor hun in dit geval dus weer goed uitpakt eigenlijk.
Niet helemaal, als ze het netjes hadden afgerond had ik er misschien nog wél eens wat willen bestellen... ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucidWaker
Hehe, dat is ook waar. d:)b
En ik kan nu ook met een gerust hart slapen, zie dat mijn geld weer terug is en dus niet meer bij hun ligt :)

Ook even een shopreview geplaatst, grappig te zien dat de 3 onder mij mijn mening delen (in ieder geval uitgedrukt in sterren). Jammer dat de shop in het algemeen nog op groen staat, maar voor mij laag genoeg om eens reviews te lezen en daaruit op te maken dat het beter is de winkel te mijden. Tenzij de prijs laag genoeg is dus, en dan maar hopen dat je geluk hebt... :P

Dus, zaak gesloten I guess. Mijn hart gaat uit naar andere slachtoffers... ;)
Pagina: 1