Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Friesland krijgt geen eigen .frl-domein

Pagina: 1
Acties:

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:13
Catalonië heeft dat zelfs al langer.
sluit niet aan op de laatste zin van de vorige alinea, namelijk:
Dat gebeurde woensdagmiddag bij een vergadering van de commissie Boarger en Mienskip (Burger en Gemeenschap) van de Provinciale Staten, de 'Tweede Kamer' van de Friese politiek.
nieuws: Friesland krijgt geen eigen .frl-domein

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-11 16:55

arnoudwokke

Redacteur
Dank en gefikst :)

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-11 16:46

Jeoh

blaat

De Statenleden, de provinciale 'Tweede Kamerleden'
Gedeputeerde Staten, het provinciale 'kabinet'
Is dit nou echt nodig?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Friesland krijgt geen eigen .frl-domein
Op zich is het wel wat meer dan een domein, namelijk een top level domein oftewel tld. Ik denk dat de meeste mensen bij een domein denken aan bijvoorbeeld tweakers.net en het niet zo gauw associëren met bijvoorbeeld .nl., .com. of .frl.

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 08-02-2012 22:28 ]

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Jeoh schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 18:22:
[...]

[...]

Is dit nou echt nodig?
Je bent me voor.
Op tweakers worden in veel nieuwsberichten de meest moeilijke termen gebruikt, die soms alleen te begrijpen zijn voor gebruikers van deze software/hardware/etc, maar iets wat vmbo-basiskennis is (zonder hierop neer te kijken) gaan jullie uitleggen. Ik mag toch verwachten dat mensen wel weten wat statenleden zijn en wat een gedeputeerde is? En zo niet dan kunnen mensen dit wel zelf opzoeken... |:(

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• rogierslag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
ik vond dat stukje ook lezen alsof het een speciale toevoeging was als uitleg voor de lezers omdat alleen friesland dat zou hebben en iedereen er daarom mee onbekend zou zijn...

Volgende stap zou dan zijn om uit te leggen wat de tweede kamer is en microsoft "een heel groot bedrijf wat computerprogramma's maakt" te noemen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door rogierslag op 08-02-2012 23:24 ]

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-11 23:08
Ik vind ook het noemen van de landelijke equivalenten erg overdreven. Waarom niet verwijzen naar een Wikipedia-lemma of Parlement.com? Ik vond het net iets teveel 'Nijntje'-niveau. Ook de term 'Friese politiek' is te weinig concreet. Volgens mij is er niets met met Provinciale Staten, eventueel aangevullend met parafrase 'provinciaal bestuur' o.i.d.

Verwijderd

Ik vind het wel correct. Je mag het dan wel op school gehad hebben, ik weet vrij zeker dat 9 van de 10 mensen het op afroep echt niet weet. Het maakt het allemaal een stukje helderder.

Van technische (basis)kennis mag je op Tweakers net wel uitgaan, van statenkundige kennis dan juist weer niet.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 02:01:
Ik vind het wel correct. Je mag het dan wel op school gehad hebben, ik weet vrij zeker dat 9 van de 10 mensen het op afroep echt niet weet. Het maakt het allemaal een stukje helderder.

Van technische (basis)kennis mag je op Tweakers net wel uitgaan, van statenkundige kennis dan juist weer niet.
nogmaals: het is vmbo-stof. Je hoeft niet gestudeerd te hebben om deze kennis te hebben. Er zijn zat termen op tweakers waar je wel behoorlijke kennis voor moet hebben.
Ik weet redelijk wat over computers e.d. en ik kan de nieuwsberichten meestal prima volgen, maar op sommige vlakken worden er soms termen gebruikt waar ik nog nooit van heb gehoord. (natuurlijk kijk ik, als het me interesseert, wel op google/wikipedia)

Als je nog nooit van de provinciale staten hebt gehoord, dan hoop ik dat je ook niet gaat stemmen... En zeker niet voor deze statenverkiezingen.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

De Statenleden, de provinciale 'Tweede Kamerleden', bleken bovendien huiverig voor het voorstel, omdat mogelijk allerlei bedrijven op kosten gejaagd zouden worden om hun domeinnaam te registreren. Daarnaast vroegen diverse leden van Provinciale Staten zich af wat het nut zou zijn. Hoewel veel Statenleden graag een gewijzigd voorstel voor een .frl-tld hadden gezien, besloten Gedeputeerde Staten, het provinciale 'kabinet', het voorstel te laten vallen. Dat gebeurde woensdagmiddag bij een vergadering van de commissie Boarger en Mienskip (Burger en Gemeenschap) van de Provinciale Staten, de 'Tweede Kamer' van de Friese politiek.
Erg verwarrend stukje: er wordt gesproken over Gedeputeerde en Provinciale Staten, maar het verschil wordt niet duidelijk uitgelegd. 9 van de 10 nederlanders weet niet eens het verschil tussen 1e en 2e kamer, dus daar ga je...

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-11 16:55

arnoudwokke

Redacteur
Ik heb de uitleg bijgevoegd om de reden die Camacha noemt: we veronderstellen voor nieuwsberichten technische voorkennis, geen politieke. Termen als Provinciale Staten en Gedeputeerden zijn bovendien niet algemeen bekend en vaak benoemd, zoals met Tweede Kamer en kabinet wel het geval is. Vandaar de uitleg. Ik was me bewust dat het op mensen die de termen wel kennen (kennelijk hebben opgelet op school, geldt ook niet voor iedereen ;)), het een beetje 'Nijntje' over zou komen. Dat is dan maar zo; het risico was te groot dat mensen het bericht niet hadden kunnen volgen zonder de uitleg.

[ Voor 12% gewijzigd door arnoudwokke op 10-02-2012 12:23 ]

Pagina: 1