Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VS 2010 + SVN + FinalBuilder + Gated checkins

Pagina: 1
Acties:

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24
Al mijn zoektochten de afgelopen dag zijn tot nu toe vrijwel vruchteloos geweest, misschien dat ik naar de verkeerde termen of producten zoek dus wellicht dat jullie me met wat tips verder kunnen helpen:

Aangezien het mogelijk is dat er externe partijen aan de code zouden gaan kunnen werken in de toekomst, moeten we wat beter gaan opletten wie wat incheckt en of er daardoor links of rechts ergens anders niet iets anders omdondert. Nou ben ik zeker geen Unit Tests über alles preker, maar ik denk wel dat je een hoop dingen net zo makkelijk test met unit tests met als bonus dat je het drie jaar later nog steeds test, terwijl je dat met standaard trial and error geheid niet meer doet op dat ene plekje binnen je applicatie waar je allang niet meer geweest was.

Echter kom ik continu uit op tools die voor Java bedoeld zijn of juist alleen voor TFS. Het enige wat ik een beetje heb kunnen vinden is NUnit, wat blijkbaar wel weer een andere aanpak vergt dan de standaard VS unit testing, en dan als een soort van extra commando bij het builden van de source in FinalBuilder gedraaid zou moeten kunnen worden (ik moet nog precies uitzoeken hoe of wat het werkt en de mogelijkheden zijn).

Hoe liggen jullie ervaringen? Nog specifieke tools die jullie aanraden?

We willen voorlopig liever niet van SVN af aangezien dat nu gewoon lekker draait en alles er op ingericht is.

iOS developer

• BikkelZ
Zo te zien lijkt MSTest in combinatie met FinalBuilder de meest hoopgevende route te zijn. Hiermee heb ik de makkelijkste integratie met VS zo te zien. Iemand hier nog ervaring mee of andere ideeën?

[ Voor 18% gewijzigd door BikkelZ op 08-02-2012 16:54 ]

iOS developer

Verwijderd

Kijk eens naar 'Continues Integration'. Wikipedia: Continuous integration

Wij gebruiken zelf TeamCity (van JetBrains) als CI server.

Dit geeft de mogelijkheid om zgn. 'Personal Builds' uit te voeren op de CI server. Alvorens de code wordt ingechecked op de SCM server (bijv. alleen als alle tests slagen).

TeamCity heeft een heeeeeel brede ondersteuning voor allerhande talen/frameworks/build tools/etc.
en heeft een gratis Pro editie.

Verwijderd

Moet je trouwens persé FinalBuilder gebruiken? Waarom niet MSBuild of NAnt?

• BikkelZ
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 19:03:
Kijk eens naar 'Continues Integration'. Wikipedia: Continuous integration

Wij gebruiken zelf TeamCity (van JetBrains) als CI server.

Dit geeft de mogelijkheid om zgn. 'Personal Builds' uit te voeren op de CI server. Alvorens de code wordt ingechecked op de SCM server (bijv. alleen als alle tests slagen).

TeamCity heeft een heeeeeel brede ondersteuning voor allerhande talen/frameworks/build tools/etc.
en heeft een gratis Pro editie.
TeamCity ga ik zeker eens checken dan. Aangezien ik een enorme ReSharper fan ben verwacht ik wel wat van een JetBrains product :)
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 19:04:
Moet je trouwens persé FinalBuilder gebruiken? Waarom niet MSBuild of NAnt?
FinalBuilder is een soort van overkoepelende tool die Ant, NAnt of MSBuild kan gebruiken om mee te compileren. Dus je kunt je builds builden met MSBuild, en dan testen met MSTest, nog wat files deleten, je config altijd overschrijven, vervolgens in SVN je branch en trunk aanpassen of wat je maar wil.

Al die acties zijn al helemaal geconfigureerd en alles werkt naar tevredenheid, dus overstappen doen we alleen met een goede reden.

iOS developer

Verwijderd

FinalBuilder is niet de overkoepeling van Nant / MSBuild. Want NAnt/msbuild/make etc. zijn al de overkoepelende build tools die je gebruikt voor compilen / bestandbeheer / checkins etc (alles wat je zegt kan in msbuild/nant ook).
Dat even terzijde (FinalBuilder werkt waarschijnlijk wat handiger met point en click dan zelf msbuild tasks schrijven ^-^).

Ik zou TeamCity zeker aanraden. Voor zowel kleine projecten als grote langdurige projecten. De brede ondersteuning van zowel platformen / talen als tools en de eindeloze mogelijkheid mbt. gedistribueerd builden, project/build configuratie. logging / reporting / nou noem maar op. Maakt het voor ons de ideale build server.

Het ziet er (in tegenstelling tot bijv. het opensource CruiseControl) erg gelikt en vriendelijk uit ook nog.

Uiteraard mag je van Jetbrains de nodige support en extra plugins (VS/Eclipse Addins) etc. verwachten.
Pagina: 1