• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Heb tijdje terug een nieuw systeem volledig samengesteld. Alles starte de 1e x perfect op en ongeveer 2 maand denk ik probleemloos gewerkt.

Maar toen kreeg ik dus opstart problemen opeens. Ik druk me pc aan alles gaat gewoon aan ledjes gaan aan fans gaan draaien krijg ook gewoon beeld. Ik zie het bios scherm... hierna gebeurt het of hij start zich zelf na de post weer opnieuw op soms totwel 3-4x en start daarna gewoon vrolijk windows op. Of hij blijft 3-4xhangen bij het bios scherm en dan is de reset knop nodig...na ong 3-4x dit start windows wel weer gewoon op.

Daarna werkt Windows en games uren achterelkaar gewoon probleemloos.

Mijn PC
AMD Phenom II X4 955
ZALMAN CNPS 10X Performa
Corsair XMS3 2 x 4 GB DIMM 1333 MHz
Zalman Z9 Plus
ASRock 870 Extreme3 R2.0 AM3+
Sapphire RADEON HD 6950 2GB
Adata HM-650
Samsung 1TB F3

[ Voor 4% gewijzigd door benbaba op 08-02-2012 13:57 ]

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Probeer dit lijstje eens af te werken, ik gok dat er bij jou ergens gewoon een probleem in het BIOS zit. Mocht dat niet zo zijn kan het uiteraard ook nog een defect onderdeel zijn wat te lang op zich laat wachten.

[ Voor 41% gewijzigd door Liveshort op 09-02-2012 07:18 ]

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Waar blijft hij hangen in de bios, wat zie je dan. Zet in de bios de reclame scherm uit, dan zie je meer.

Je zegt hij start 3 of 4 keer op, wanneer reset de pc zich, dus tot hoe ver boot hij.

[ Voor 29% gewijzigd door jan99999 op 09-02-2012 08:00 ]

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07-2025
@benbaba

Even een paar dingetjes die mij binnenschieten:

1. CMOS batt gechecked ? (haal deze er uit, stroom er af, paar minunten wachten, aanzetten.. start tie nou wel door, dan weer uitzetten en batt. weer terug doen)
2. Andere voeding proberen
3. Misschien een geheugen foutje (probeer memtestx86 (mocht de pc doorstarten)
4. Bios update ?

Suc6

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Reset via batterij etc geprobeerd ging 2x goed maar daarna start hij na de post weer 2x opnieuw op en pas bij de 3e keer start hij door naar windows.

De pc boot dus gewoon tot de bios op maar naar de post (asrock blabla) -- >zwart scherm -- >fans gaan weer 1sec volop draaien -->post(bios) -- >(vaak na 2-3x) windows laad scherm -->werking probleemloos.

Ga morgen even me onderdelen even grondig testen. Beginnend bij HDD en geheugen..
Alvast bedankt voor jullie input ;)

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ff beginnen met 1 ram streepje!

Johann Sebastian Bach

Pagina: 1