Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:23

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Hey guys,

Vraagje.
Ik heb WP 7.5 en mijn contacten gekoppeld met Windows Live.

Standaard bel ik afgeschermd. Nu heb ik bij sommige contacten naast hun mobiele nummer (06xxx), een tweede nummer met voorloopcode opgegeven (*31#06xxx).

Wanneer ik dit doe, wordt in de contactpersoon optie 'bellen', altijd de entry met *31# getoond! Of ik dit telefoonnummer nu toevoeg als thuis, of thuis 2 of als pager of .. maakt niet uit. Het tweede nummer, verdwijnt.

Dus stel. Ik geef op dat:
Pietje Puk:
Mobiel: 06123456789
Thuis: *31#0622739430

Dan toont zijn profiel alleen maar: "Mobiel: *31#0622739430

Is er een optie om dit te voorkomen?

Mvg,
EC

[ Voor 15% gewijzigd door Eagle Creek op 12-02-2012 23:18 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Niemand ervaring met dit probleem?

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10 22:55

Silasje

www.Entjes.eu

Ik neem aan dat dit probleem te maken heeft met het feit dat je 2 mobiele nummers opgeeft, ik weet niet dat alleen in dit voorbeeld het geval is?

Probeer eens gewoon een vast nummer onder thuis? kijk eens of het probleem dan "opgelost" is?

Misschien een optie om nr 1 onder prive en nr 2 onder zakelijk te zetten?

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Als ik het goed begrijp bel je dus standaard onbekend, maar als je iemand belt met *31# dan ziet hij/zij jouw nummer wel?

Bij sommige mensen heb je *31# ingesteld staan om ze niet onbekend te bellen, maar ook 06xxx om ze wel onbekend te bellen, en wil je zelf kunnen kiezen of je ze onbekend of niet onbekend belt.

Hier is het al vreemd, want je wilt een persoon toch altijd onbekend of altijd niet onbekend bellen? 8)7

Maar goed, ik heb het even getest:
mobiel: +316xxx
thuis: 06xxx
thuis 2: *31#06xxx
werk: #31#06xxx

Op deze manier krijg ik bij het selecteren van het contact alleen "mobiel" alszijnde #31#06xxx (eigenlijk dus werk) en thuis 2 *31#06xxx te zien. De andere 2 vervallen.

Haal ik nu werk (#31#06xxx) weg, dan blijft alleen "mobiel" alszijnde *31#06xxx (eigenlijk dus thuis 2) over.

Maw, zodra je een code voor het nummer zet, krijg je notaties zonder code niet meer te zien en het "profiel" van het nummer speelt geen enkele rol hierbij.
Als jij dus bij iedereen de optie wilt om zowel onbekend als niet onbekend te bellen, zul je voor ieder normaal nummer (06xxx) de onbekend code #31# moeten zetten.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Ik neem aan dat dit probleem te maken heeft met het feit dat je 2 mobiele nummers opgeeft, ik weet niet dat alleen in dit voorbeeld het geval is?
Ja, maar daar ontkom ik niet aan. Ik heb immers gewoon 1 nummer van die persoon, die ik op 2 manieren wil opslaan: normaal en "niet-geheim".
Misschien een optie om nr 1 onder prive en nr 2 onder zakelijk te zetten?
Dat lost het probleem dus niet op. Waar ik het tweede nummer ook onder zet (mobiel, thuis, pager), hij verdwijnt en wordt opgenomen in het hoofdnummer.

@WingsOfFury: je begrijpt de situatie, echter.
Hier is het al vreemd, want je wilt een persoon toch altijd onbekend of altijd niet onbekend bellen? 8)7
Ja, maar ik moet ze ook kunnen smsen. En dat gaat dus niet met de toevoeging *31#. Ook WhatsApp zegt 'WhatsThat?' Dus ik móet het nummer normaal opslaan wil ik ze kunnen sms'en en whatsappen, en ik móet het nummer met *31# opslaan wil ik ze niet-geheim kunnen bellen.
Op deze manier krijg ik bij het selecteren van het contact alleen "mobiel" alszijnde #31#06xxx (eigenlijk dus werk) en thuis 2 *31#06xxx te zien. De andere 2 vervallen.
Precies, dat heb ik dus ook.

Verder ga jij in je voorbeeld in op #31# om af te schermen. Maar ik scherm juist standaard af. Ik snap je advies dus niet zo goed.

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Eagle Creek schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:00:
Verder ga jij in je voorbeeld in op #31# om af te schermen. Maar ik scherm juist standaard af. Ik snap je advies dus niet zo goed.
In je TS had je het alleen over bellen, niet over sms/WhatsApp. Met 2 nummers (*31# en #31#) los je het bel probleem dus op. Wil je ook kunnen smsen en WhatsAppen, dan gaat het zo niet lukken.

Ik zou het dan gaan omdraaien als ik jou was; bel dus standaard niet onbekend, en zet alle nummers die je wel onbekend wilt bellen in je tel met #31# ervoor. Ik neem tenminste aan dat je mensen die je onbekend belt ook niet mee WhatsAppt of smst? Je wilt immers dat mensen jouw nummer niet te weten komen, dus smsen of WhatsAppen kan je toch niet naar die nummers.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Nee, dat heb ik niet expliciet erbij vermeld, maar omdat je sowieso geen *31# kunt gebruiken bij sms'jes heb ik dat maar weggelaten ;-).

Ik ga er nog eens over nadenken, in ieder geval bedankt voor de reacties.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-11 17:28
Waarom bel je afgeschermd?

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-11 10:50
Waarom zou hij dat moeten vertellen :+
Pagina: 1