Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wlan scant niet meer na upgrade

Pagina: 1
Acties:

• pvdb.90
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-07-2024
Hoi

Ik heb laatst een oude medion netbook van m'n vader gekregen die hij niet meer gebruikt. (Medion Akoya E1210, blijkbaar hetzelfde van binnen als een MSI Wind U100)
Ik wilde de HDD upgraden naar een SSD en heb daarvoor dat ding open geschroefd. boven de HDD bracket zit de WLAN kaart in een mini PCI-e slot en ik moet deze eerst losmaken voordat ik erbij kon en er zaten kabeltjes overheen. Foto1 Foto2
Ik start hem weer op en de BIOS herkent de SSD maar na installatie van de OS (Joli OS) scant de WLAN helemaal niet meer. De kaart wordt volgens mij herkent in de BIOS maar het lijkt niet meer te kunnen scannen.
(ook niet met de oude windows er weer in)

Heb ik bij het verwijderen van de WLAN kaart die kabeltjes beschadigd (naar een antenne ofzo)?
Ik heb geen antistatische maatregelen genomen...
(iwconfig (linux) gaf wlan0 aan met signal strength 0db)

Kan iemand mij hiermee helpen?

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
En er zit niet een schakelaartje aan de buitenkant van de netbook waarme je de Wireless-functionaliteit aan en uit kunt zetten? Mogelijk dat die bij het sleutelen in de andere stand is gesprongen ofzo.

Check ook even wat er gebeurt als je de WLAN met de toetsen op het toetsenbord aan/uit doet (Fn-knop linksonder + de functietoets waar Wireless-symbooltje bij staat).

Vaak blijft zo'n adapter namelijk wel zichtbaar in Bios en Windows als 'ie "uitgezet" wordt, alleen zendt/ontvangt 'ie niet meer.

• pvdb.90
Oke top ik ga dit uitproberen vanavond. Ik zit nu echter nog op m'n werk.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
pvdb.90 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:56:
Heb ik bij het verwijderen van de WLAN kaart die kabeltjes beschadigd (naar een antenne ofzo)?
Die beide kabeltjes lopen inderdaad naar de zender/ontvanger van je Wlan die vaak achter het beeldscherm gemonteerd zit voor een goede ontvangst. Maar als die kabeltjes beschadigd zijn bij het uittrekken dan ben ik bang dat je daar dan ook de oorzaak zal moeten zoeken.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Roel1966 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 18:02:
[...]

Die beide kabeltjes lopen inderdaad naar de zender/ontvanger van je Wlan die vaak achter het beeldscherm gemonteerd zit voor een goede ontvangst. Maar als die kabeltjes beschadigd zijn bij het uittrekken dan ben ik bang dat je daar dan ook de oorzaak zal moeten zoeken.
Maar dan zou hij normaal gesproken nog wel moeten scannen. Wellicht niets vinden, maar wel scannen.

Ik volg alleen het 'lijkt niet te scannen' niet helemaal? Is het apparaat wel te vinden in het apparaatbeheer? En geeft Windows ook aan dat hij aan het zoeken is dan? Of staat er in je taakbalk ook helemaal geen draadloos netwerk icoontje?

Desktop | Server | Laptop

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Rupie schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 18:43:
Maar dan zou hij normaal gesproken nog wel moeten scannen. Wellicht niets vinden, maar wel scannen.

Ik volg alleen het 'lijkt niet te scannen' niet helemaal? Is het apparaat wel te vinden in het apparaatbeheer? En geeft Windows ook aan dat hij aan het zoeken is dan? Of staat er in je taakbalk ook helemaal geen draadloos netwerk icoontje?
Met scannen zal ie wel bedoelen dat de Wlan adapter geen netwerken meer vind en daar ga ik dan ook wel vanuit dat ie dat bedoeld. Mocht ie nu helemaal niet meer in Windows staan als zijnde Wlan adapter bij netwerkkaarten dan is het kaartje zelf kapot of zit misschien niet goed in gestoken in het slot.

• pvdb.90
Roel1966 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 19:05:
[...]

Met scannen zal ie wel bedoelen dat de Wlan adapter geen netwerken meer vind en daar ga ik dan ook wel vanuit dat ie dat bedoeld. Mocht ie nu helemaal niet meer in Windows staan als zijnde Wlan adapter bij netwerkkaarten dan is het kaartje zelf kapot of zit misschien niet goed in gestoken in het slot.
Ja precies, hij verscheen wel en gaf verder geen problemen, maar liet alleen geen netwerken zien.

Het was inderdaad gewoon zoals Iva_Bigone zei, het activeren van de wlan met een fn knopje, wat het probleem gaf. Ik voel me nu best wel stom :p
Dus hartstikke bedankt!
Pagina: 1