• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-02 18:14

Toppertje

www.davideografie.nl

Topicstarter
Ik ben van plan om mijn desktop een update te geven, hiervoor wil ik dit moederbord gaan kopen:
GA-970A-UD3

Momenteel heb ik een processor die ik eerst wel wil houden, het gaat om de volgende:
AMD Athlon 64 X2 4200+

Nu vroeg ik mij af of de processor op dit moederbord past, op de site van Gigabyte heb ik nu de
een 'CPU support list'.

Hierin kan ik niet direct vinden of die processor wel ondersteund wordt. Voornamelijk omdat ik niet achter de laatste 3 cijfers kan komen van mijn processor (op de manier zoals ze wel in de Support list staan).

Kan iemand mij hier uitsluitsel over geven?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 15:45
Nee, volgens wikipedia:
Main article: Socket AM3

Socket AM3 processors are able to run on Socket AM2 and AM2+ motherboards with appropriate bios updates, but not vice-versa. AM3 processors have a new memory controller supporting both DDR2 and DDR3 SDRAM, allowing backwards compatibility with AM2 and AM2+ motherboards. Since AM2 and AM2+ processors lack the new memory controller, they will not work on AM3 motherboards.

AM3 is backwards compatible vanwege de geheugencontrole met DDR2 en DDR3. Echter AM2-processors hebben alleen een DDR3 geheugencontroller waardoor ze niet backwardscompatible zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Termi op 08-02-2012 12:59 ]

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 15:20
Nee, CPU is socket AM2, board is AM3(+). En als je CPU niet in de lijst staat, dan is hij niet compatibel.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voornamelijk omdat ik niet achter de laatste 3 cijfers kan komen van mijn processor (op de manier zoals ze wel in de Support list staan).
Die "laatste 3 cijfers" zijn er niet voor jouw CPU omdat AMD destijds een andere naamgeving had. AMD Athlon 64 X2 4200+ is de volledige naam van jouw CPU, en die staat niet in de lijst. Dat zou vrij duidelijk moeten zijn.

Overigens is je vraag letterlijk "past het" - fysiek past het wel. Het gaat het alleen niet doen ivm verschillende pinout en afwijkende voltages. Niet doen dus. Op zoek gaan naar een bord met dezelfde socket als CPU dus.

Aangezien je antwoord gewoon letterlijk in de lijst staan gaat deze dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.