Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• DeeleNL
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 11-10 11:17
Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden de update Android 2.3.3 op mijn HTC Desire geïnstalleerd.

Sinds die tijd heb ik problemen met mijn GPS signaal, die geen satelliet weet te vinden.

Als ik nu gebruik wil maken van Google Maps navigatie of een andere Navigator, moet mijn telefoon
via internet af en toe bepalen wat mijn positie is (ongeveer).

Heeft iemand hier problemen mee? Ik heb er wel wat over gelezen maar GPS fixes hebben tot op heden
geen resultaat opgeleverd.

Ook heb ik gekeken naar het rooten van mijn telefoon en het installeren van een ROM.
Maar hier heb ik ook nog geen goede en betrouwbare informatie / software voor gevonden.

Iemand die mij kan helpen met het probleem of een goede 'how-to' weet te vinden en goede bijbehorende software, bedankt voor de reactie alvast! _/-\o_

Dillenvd

• DeeleNL
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 11-10 11:17
Niemand? :X

• MaNDaRK
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12:49

MaNDaRK

Android Fan

De eerste keer een fix krijgen kan heel lang duren. Zeker wel een kwartier.

Wat je ook nog kan doen is je NTP server aanpassen zodat je in een lokale regio komt. Helaas heb je daarvoor wel root nodig. Een goed verhaal met de uitleg daarbij staat op: XDA, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1239713

Online Backup Vergelijken? - Binair klokkijken

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 10:34

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Je zou inderdaag je toestel kunnen rooten ( [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 4 ), ik gebruik zelf de app Android Market: FasterFix, wel root nodig. Ik heb eigenlijk altijd wel een snelle fix.

edit] Volgens mij doet de app (met 2 klikken) zo'n beetje hetzelfde als de beschrijving op XDA van hierboven

janvanduschoten wijzigde deze reactie 15-02-2012 11:03 (15%)

You've mistaken me for someone who really cares.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True