(1080p) Video hapert bij 2 verschillende mediaspelers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarmeneer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-11-2020
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met het bedraad afspelen van video op mediaspelers. Ik heb 2x een LG dp1w gehad en nu heb ik een HD dune tv 101.

Het probleem is dat bij het afspelen van bestanden via de pc (netwerk) op de tv het beeld hapert, en vastloopt, het lijkt wel of de verbinding het niet trekt. Bij de LG was dit alleen het geval bij 1080p video(alle formaten), bij de dune heb ik het altijd. Behalve bij 1 mp4 bestandje waar wat UFC opstaat.

Via harde schijf werkt alles prima, ook 1080 p dus het probleem moet in het netwerk of de computer liggen lijkt me. Het valt me ook op dat zowel de dune als de lg veel langzamer zijn via het netwerk dan via de harde schijf. Nog een reden waarom het volgens mij aan mijn netwerk of de pc ligt.

Ik ben hier al een aantal dagen mee aan het kloten maar niks werkt, en er is ook geen support desk die me verder kan helpen. Dus ik kan wel wat hulp gebruiken :)

Nog wat extra info
- Alles is bedraad aangesloten
- De mediaspeler staat via smb in verbinding met de pc. Er is ook een upnp optie, maar daar zie ik de pc mappen niet.
- Router = linksys e2000
- UPC internet Dowloadspeed via nieuwsgroepen is 3,5 mb p/s
- Ik heb niet de meest snelle pc, een dual core, zonder fancy videokaart.
- VLC player speelt alles op de pc overigens zonder te haperen af, ook de 1080p videos (al wordt dit niet ondersteund door de pc monitor geloof ik)
- Nogmaals, vanaf de harde schijf speelt alles vlekkeloos, en het menu is veel sneller
- Mijn tv is een samsung 40 inch full hd tv

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen
Mvg
Michael

[ Voor 3% gewijzigd door gitaarmeneer op 08-02-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ga na welke chipset de mediapeler/tv heeft. Veel chipsets (b.v. Realteks) behalen vaak niet de maximale ethernetsnelheid, waardoor films haperen, terwijl ze het via de harde schijf wel doen. :)

Het feit, dat de een het vaker heeft dan de ander, duidt op een probleem bij het apparaat zelf. Je ethernetsnelheid zal doorgaans hetzelfde zijn als er geen fysieke dingen veranderd zijn. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 17:10
Ook bitrate wat de speler aan kan is belangrijk, als de bitrate te hoog is haken veel spelers af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyMoody
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-06 18:05
Heb je het NFS protocol geprobeerd?

PVOutput Limelight 6750Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-06 19:32
Zet Fast SMB access in de instellingen van je Dune aan en gebruik eventueel een andere switch. Het blijkt dat de Netgear Pro-Safe GS-serie erg goed samenwerkt met de Dune. De Linksys router kan nameljk ook een bottleneck zijn. De Dune lijkt kieskeurig te zijn voor de netwerkswitch.

De Dune op zichzelf kan namelijk niet de oorzaak zijn. Zijn langzamere voorganger (53D Lite) was al snel genoeg om 1080P Blu-Ray probleemloos te streamen..

[ Voor 22% gewijzigd door Athome op 08-02-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarmeneer
Dank voor de replies,

- Het staat op de doos dat het ding 1080p videos probleemloos moet kunnen afspelen.
Dus ik ga ervan uit dat het niet aan de mediaspeler ligt, bij anderen lijkt de dune wel prima te werken, dit was ook het geval bij de LG trouwens

- Wat betreft de chipsets van de mediaspeler en de tv , welke chipsets zijn dan niet goed. ?

- Welke bitrate moet een speler aan kunnen om via ethernet 1080p video door te kunnen sturen?

- Ik heb geen flauw idee hoe ik het moet instellen via het nfs protocol, wat basisuitleg zou fijn zijn :), maar ik ga googlen

@athome:
- wat bedoel je met "gebruik een andere switch" ?
- Ik heb speciaal de linksys router gekocht n om de hoogste ethernet snelheid te behalen, het zou wel flink klote zijn als het toch aan de router blijkt te liggen

Ik vraag me ook af of het ook aan mijn (niet zo goede) pc kan liggen?

Thnx voor de replies in ieder geval! ik ben niet zo heel erg thuis in deze materie, dus bij voorbaat excuus voor eventuele domme vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trazer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 16:35
Ik ben geen expert maar heb zelf de volgende opstelling:
- AC Ryan PlayOnHD
- Emtec D120HA
- Netgear WNDR4000 router
- 3COM Gigabit switch
- Alles aangesloten met CAT5-E kabel

en kan probleemloos 1080p mkv bestanden afspelen via het netwerk op allebei mijn mediaspelers.

Aangezien je aangeeft dat je het gevoel hebt dat de verbinding langzaam is zou je misschien ook kunnen kijken naar het type kabel dat is gebruikt en in geval het een zelfbouw kabel is zou je misschien kunnen kijken of de stekkers er goed opzitten.

Oh ja en ik heb shares op zowel een quad- als dual core pc staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Trazer op 09-02-2012 13:49 ]

I regret.... things i should have said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarmeneer
Ok, ik ben even aan het googlen naar een nfs verbinding instellen. En ik moet zeggen dat ik er niet veel van snap. Ik ben dan ook een leek in dit soort dingen.

Is er iemand die mij uit kan leggen hoe ik de NFS verbinding met de dune mediaspeler tot stand kan brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarmeneer
@trazer:

Kan het probleem dan ook aan mijn internetkabel liggen?
Tussen mediaspeler en router zit gewoon een internet kabel van de mediamarkt van 9 euro, en tussen de computer en de router ligt een internetkabel die er al 6 jaar ligt, deze kabel is ook nog eens vrij lang en hij is weggewerkt onder plinten e.d. , dus misscchien stuurt dit het signaal niet optimaal door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:01
gitaarmeneer schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 13:48:
@trazer:

Kan het probleem dan ook aan mijn internetkabel liggen?
Tussen mediaspeler en router zit gewoon een internet kabel van de mediamarkt van 9 euro, en tussen de computer en de router ligt een internetkabel die er al 6 jaar ligt, deze kabel is ook nog eens vrij lang en hij is weggewerkt onder plinten e.d. , dus misscchien stuurt dit het signaal niet optimaal door?
Kijk eens of deze wel minimaal CAT5 is of beter CAT5e.
(en natuurlijk of deze wel de 8draden heeft, de standaard ziggo kabel leverde 4draads)

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarmeneer
Aha, oke. Hoe kan ik dat aan de kabels zien? De doosjes heb ik niet meer namelijk.
En wat bedoel je met 8 draden en 4 draads? Het is toch gewoon een dikke witte kabel ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trazer
Ik heb zelf in het verleden wel eens een probleem gehad waarin in een kabel een breuk bleek te zitten, waardoor ik ook slechte verbinding had. Ik heb er toen voor gekozen om alles te vervangen door CAT-5E kabels, mede omdat ik later ook een gigabit router ertussen wou hebben.

De lengte van de kabel is niet van heel erg groot belang. CAT-5 op 100mbit en CAT-5E tot 1Gbit kunnen tot 100m zonder versterker/repeater. Wikipedia: Ethernet

Ik zou idd een kijken of de kabel idd 8 aders heeft en misschien eens kijken of je andere kabel(s) van minimaal CAT-5E kan gebruiken om te testen of het dan is opgelost.

Ook heb ik nu zelf alles met gigabit aansluiting, behalve de mediaspelers natuurlijk aangezien die maximaal 100Mbit aan kunnen, wat ze zoals eerder genoemd afhankelijk van de gebruikte chipset in de praktijk meestal al niet eens halen. Hoe dit precies met de Dune zit durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trazer
gitaarmeneer schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:05:
Aha, oke. Hoe kan ik dat aan de kabels zien? De doosjes heb ik niet meer namelijk.
En wat bedoel je met 8 draden en 4 draads? Het is toch gewoon een dikke witte kabel ;w
Als je de plug uit je pc/router haalt moet je (meestal) de gekleurde draden van de kabel kunnen zien. De plug kan maximaal 8 aders aan, echter zijn er zoals eerder genoemd ook kabels met 4 aders. Op de buitenmantel van de kabel staat meestal ook het type kabel. CAT-5 of CAT-5E of iets dergelijks

Wikipedia: Category 5 cable

[ Voor 6% gewijzigd door Trazer op 09-02-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
4 Aderige kabel bestaan bijna niet meer. Deze kabel komen meestal ook niet boven de 10 mbit.

Je heb Realtek chips en Sigma Chips.
Realtek chips staan er bekend om dat ze nog wel eens moeite hebben Full HD streamen.
Sigma chips kennen dit probleem niet.

Zowel de LG als de Dune maken gebruik van een Sigma chip.
Je streamt vanaf een Windows PC. Dit is een SMB verbinding. Om NFS aan de gang te krijgen op een Windows machine is voor velen een flinke klus. Daarnaast is het ook helemaal niet nodig voor de mediaspeler.

Een router bevat een switch (anders kan je niet meerdere computers aansluiten). Deze switch wil er nog wel eens voor zorgen dat de snelheid effectief niet hoog genoeg is. Dune spelers blijken hier gevoelig voor te zijn
Een andere switch kan de oplossing zijn. Sluit hier je computer, router en de Dune speler op aan.

Wanneer je in de Dune een film bestand selecteert (niet afspelen dus), klik dan eens op info. Er komt nu een venster naar voren waar links onderaan de knop "Leestest" zit. Druk hier eens op. Je kan hier zien wat de leessnelheid is op dat moment. Dit verteld veel over je problemen. Vertel deze waarde eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een standaard MKV van zo'n 10Gb moet gemakkelijk af te spelen zijn. Realtek (die blijkbaar slechter zijn dan Sigma) chips hebben enkel problemen met Blurays. Kijk eens of je de snelheid van je netwerk kunt testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarmeneer
Dank voor de replies. Om van het gezeik af te zijn en na wat geresearch heb ik maar een externe harde schijf aan de mediaspeler gehangen en ingesteld als NAS. Dit werkt perfect met als enige nadelen het overzetten van bestanden wat niet zo'n punt is aangezien ik de harde schijf niet los hoef te koppelen en het feit dat ik nog een extra device bij de tv heb staan. Maar ik kan hier prima mee leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

En wat is je transferrate naar het apparaat nu (als NAS)?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
gitaarmeneer schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 11:08:
Dank voor de replies. Om van het gezeik af te zijn en na wat geresearch heb ik maar een externe harde schijf aan de mediaspeler gehangen en ingesteld als NAS. Dit werkt perfect met als enige nadelen het overzetten van bestanden wat niet zo'n punt is aangezien ik de harde schijf niet los hoef te koppelen en het feit dat ik nog een extra device bij de tv heb staan. Maar ik kan hier prima mee leven :)
Niet echt een oplossing he? Als tweaker wordt wel van je verwacht dat je ook het daadwerkelijke (netwerk) probleem oplost. Maar goed we zien je posts wel weer als je het geluid van je externe harddisk toch te luid vindt :-)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Of wanneer blijkt dat het kopieren van en naar de Dune ook langzaam gaat (immers streamen gaat ook niet goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
Athome schreef op zondag 12 februari 2012 @ 13:21:
Of wanneer blijkt dat het kopieren van en naar de Dune ook langzaam gaat (immers streamen gaat ook niet goed)
:+

Pagina: 1