Foute weergave van PDF's in OSX Lion

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10 10:27
Bepaalde PDF's die gemaakt zijn op een Windows computer worden fout weergegeven bij Voorvertoning/Preview én Safari. Het gaat dan om opmaakonderdelen of rekenkundige formules.

Zie voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4MtqnHWoPfxZR1eaev3qixyE/full.png
(let op de missende tekens en het bizarre zwarte vierkantje dat een symbool overschaduwd)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dMx4pTb2tgQrHlhERFdYwHWA/thumb.png
(Powerpoint in PDF gegoten)

Ps: dit gebeurd niet bij alle PDF's, het lijkt erop dat OSX karakters mist om ze juist weer te geven.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de PDF's correct weergegeven worden in Safari en Voorvertoning?

Eventueel relevant: Office 2011 is geïnstalleerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Terrestraeon op 08-02-2012 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-10 11:14
Als ik zulk soort fouten tegenkom bij preview onder 10.6.8 open ik de .pdf altijd met adobe acrobat pro, welke de .pdf wel goed weer weet te geven.

Maar misschien er nog meer pdf weergevers die dit beter beheersen als preview?

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
Ik zou het echter jammer vinden moest ik nog een extra PDF reader installeren, dat is zo 'Windows' :s en ondermijnd weer een OSX-voordeel.

Ik probeer een oplossing te zoeken voor Voorstelling/Safari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je zeker dat de PDF oké is? Er is namelijk een bug in Office 2010 waarbij gedeelten van formules niet mee printen naar PDF ook al zijn ze op dezelfde computer gemaakt. Op mac heb ik het nog nooit geweten dat een PDF niet juist werd weergegeven.

Tip: als je zelf wetenschappelijke teksten schrijft -> gebruik Latex. 20 minuutjes leren mee werken loont wel degelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
De originele PDFs zijn in orde. Ikzelf maak ze overigens niet. Als ik ze op mijn Windows laptop open zijn ze in orde. Het is gewoon een gebrek aan de weergave van Safari en Voorvertoning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:38
ja, hier hetzelfde probleem. Afgevlakte PDF's met transparantie en slagschaduw in Preview geeft bij mij ook slechte resultaten. Ff open in Acrobat en bekijken dan zien ze er goed uit. Sinds Lion is preview een beetje van het pad af.
Pagina: 1