Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van iemand een Kodak Zi8 pocket camcorder overgenomen. Bij opnemen brandt een rode led. Niet dat ik stiekem opnamen wil maken, maar mijn ervaring is dat mensen zich onnatuurlijk gaan gedragen en gaan focussen op dat lampje. Weet iemand of dat sofwarematig kan worden uitgeschakeld, of moet ik er gewoon een zwart papiertje over plakken?

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:48
Als het uit kan moet het in de handleiding staan. Stukje zwarte tape is vermoedelijk de beste optie.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Verwijderd

Topicstarter
Neen, staat niet in de handleiding, althans ik ben het niet tegengekomen (pdf manual gescreened). Wel op internet iets gevonden over uitschakelen van de led op de Zi10, vandaar dat ik me afvroeg of het ook bij de Zi8 zou kunnen.

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 15:11
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:36:
Neen, staat niet in de handleiding, althans ik ben het niet tegengekomen (pdf manual gescreened). Wel op internet iets gevonden over uitschakelen van de led op de Zi10, vandaar dat ik me afvroeg of het ook bij de Zi8 zou kunnen.
Het lampje heet een Tally light. Misschien dat je daar meer op zult vinden.

Joejoe!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk aan, weer wat geleerd. Tally light. Met dit als zoekwoord veel interessante dingen tegengekomen, alsook de zekerheid dat de lamp niet softwarematig is uit te zetten. Dat wordt dus een stukje isolatieband...
Dank voor het meedenken.