Repeater met poorten

Pagina: 1
Acties:

• JoostTheHost
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-02 19:47
Ik ben op zoek naar iets als een Repeater die een draadloos signaal kan opvangen en dit zowel wired als ook wireless kan doorsturen.

Ik ben niet echt thuis in de netwerkwereld, en tot op heden heb ik niets kunnen vinden. Een Wireless Bridge is voor mij ook niet 'de' oplossing, omdat dit enkel het draadloze signaal omzet in een bedraad signaal (en dus niet doorstuurt).

Weet iemand een repeater met LAN poorten, of een router die ingezet zou kunnen worden als dusdanig?

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-02 22:08

TOYS

Zeg ik nie!!

Kijk eens bij de netgear range extenders.

pricewatch: Netgear RangeMax Next Wireless Access Point - Gigabit-Editie
pricewatch: Netgear WN2500RP

Netgear site
http://www.netgear.nl/hom...-extenders/wn2000rpt.aspx

[ Voor 11% gewijzigd door TOYS op 08-02-2012 11:50 ]

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:24

lier

MikroTik nerd

Als je de mogelijkheid hebt...geen repeater in zetten. Halveert je draadloos netwerk snelheid.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• JoostTheHost
TOYS schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:45:
Kijk eens bij de netgear range extenders.
Ah, top, bedankt voor de tip!
lier schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:24:
Als je de mogelijkheid hebt...geen repeater in zetten. Halveert je draadloos netwerk snelheid.
Ik doe m'n best, maar tot op heden lijkt het erop dat ik geen keus heb. Hoewel er misschien toch nog iets mogelijk is met een Wireless Bridge. Hierbij zou de snelheid toch redelijk gelijk moeten blijven (vergeleken met 'gewoon' wireless), gezien er alleen een signaal van WiFi wordt vertaald naar wired LAN?

• analog_
  • Niet online
wireless bridge vertaalt zich in wireless router of wireless accesspoint -> goedkoper, meer keuze, meer opties, beter. (aansluiten op lanpoort en zelfde wireless settings als huidige wifi netwerk instellen, dan roamt ie ertussen).

• alex3305
  • Nu online
Je zou eventueel ook nog Homeplug kunnen uitproberen. Mocht je in een nieuwer huis wonen en gaat het allemaal over één groep, dan zal dit wel goed komen. Wanneer het over meerdere groepen gaan en/of je woont in een relatief oud huis, dan is het nog maar zeer de vraag of je een goede doorvoersnelheid gaat halen.

Hier (huis jaren '70, meerdere groepen) was de ping zo'n 50ms en de downloadsnelheid zo'n 10mbit, dus voor mij niet haalbaar.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Heb deze pricewatch: Netgear WN2000RPT Universal WiFi Range Extender en die doet het uitstekend. Kan ook computers met geen wifi aansturen op LAN. heerlijk geen gesjouw naar de meterkast

Johann Sebastian Bach

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Je kan ook gewoon een oudere wifirouter kopen die dd-wrt kan draaien.......

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• JoostTheHost
CrankyGamerOG schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 17:11:
Je kan ook gewoon een oudere wifirouter kopen die dd-wrt kan draaien.......
Dit is uiteindelijk ook de op oplossing geworden. Ik draai nu DD-WRT op een Linksys WRT54GL v1, en 't werk perfect!
Pagina: 1