Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De omslachtigheid van unzippen

Pagina: 1
Acties:

• MarijnvdZaag
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-11 10:59
Ik erger me al zo lang ik internetgebruiker ben aan het uitpakken van zipjes. Installatiebestanden komen vaak gecomprimeerd (logisch als voor de installatie meer dan één bestand wordt gebriukt), dus die moet eerst worden uitgepakt naar een ongecomprimeerde map. De procedure die ik daarvoor altijd doorloop is:
  1. Zip/rar/wat dan ook uitpakken naar een nieuwe map
  2. De gecomprimeerde map deleten
  3. De ongecomprimeerde map zoeken
Mijn vraag is: kan dat echt niet in één actie? Het zou ideaal zijn als ik rechts kon klikken op een zipje, 'extract' o.i.d. klikken en dat hij dan verandert in een ongecomprimeerde map, waarbij dus de originele zip als het ware wordt overschreven. Het omgekeerde zou dan overigens ook moeten kunnen, maar inpakken doe ik lang niet zo vaak.

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 09:47
Met winrar kan je rechtsklik en dan extract here. In settings->advanced is ook een optie delete archive always. misschien dat t dan werkt.

Zelf ruim ik meestal eens in de zoveel tijd mijn download map gewoon op, hop alle zipjes weg :)

• MarijnvdZaag
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-11 10:59
Hydrosine schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 03:58:
In settings->advanced is ook een optie delete archive always. misschien dat t dan werkt.
Die optie had ik niet eerder gevonden! Maar hij staat ook alleen in het scherm wanneer je Winrar een archiefbestand laat uitpakken en volgens mij niet bij options->settings in het programma. Het woord 'always' lijkt iets zeer tijdelijks te betekenen, want die optie moet ik helaas bij elke keer uitpakken opnieuw aanvinken, wat het tamelijk zinloos maakt. Zie ik nog iets over het hoofd?

Werkt het stiekem alleen maar goed in de betaalde versie?

[ Voor 6% gewijzigd door MarijnvdZaag op 08-02-2012 04:25 ]

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:14

DkF

Je kunt de optie aanvinken en vervolgens op het eerste tabblad (Algemeen in NL versie) klikken op Instellingen opslaan, dan wordt de instelling bewaard en wordt altijd het originele archiefbestand verwijderd, mits het uitpakken succesvol verlopen is (zie helpfile)

[ Voor 6% gewijzigd door DkF op 08-02-2012 04:42 ]

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 09:47
MarijnvdZaag schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 04:24:
[...]
Werkt het stiekem alleen maar goed in de betaalde versie?
http://9gag.com/gag/208825

haha

Ontopic. Wat dKf zegt kan ik niet vinden in mijn engelse winrar. Lijkt er dus inderdaad op dat die optie die ik zei maar eenmalig is en dus niet echt wat oplevert...

Hmm lees hier iets waarom deze functie er waarschijnlijk niet inzit.
But from my point of view it's kind of dangerous to have this. Imagine you have a backup of some files (documents or pictures for instance) and unpack them with the mentioned option activated -> backup = gone. If you notice that *before* you modify your data, well, you can backup again. If you notice this *after* modification -> backup = gone... Deleting data is usually a task users should do by themselves. Options are sometimes seducing...

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:14

DkF

Hmmm, da's vreemd, heb even geen mogelijkheid om de Engelse versie te proberen...
Ik heb hier trouwens de nieuwste versie 4.10 draaien waarin, in de Nederlandse versie, deze optie dus beschikbaar is.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-11 15:55

E-Vix

Nu met sneeuw!

Wat bij mij perfect werkt is je zip, rar of wat dan ook bestand openen, en daarna dubbelklikken op setup. Hij extract het setup en alle benodigde bestanden naar een temp map, voert setup uit, en na setup verwijdert hij alles in de temp map. Niets moeilijk doen met zelf eerst uitpakken en daarna weer opruimen enzo.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 14:25

SeatRider

Hips don't lie

Wat ik niet begrijp is waarom een zipje niet gewoon transparant als folder werkt. Dat ik er gewoon op kan doorklikken en dat alle Explorer functies gewoon blijven werken, en ik niet ineens in Winzip zit. Dat de file eigenlijk gecomprimeerd is boeit me niet - het volume waar de file op staat kan op de achtergrond ook gecomprimeerd zijn, dat hoef ik allemaal niet te weten.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11 01:25
Een uitpakken + verwijder archief shell-extensie zou in mijn geval al veel ergernissen schelen. :P

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-11 20:36
SeatRider schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 09:51:
Wat ik niet begrijp is waarom een zipje niet gewoon transparant als folder werkt. Dat ik er gewoon op kan doorklikken en dat alle Explorer functies gewoon blijven werken, en ik niet ineens in Winzip zit. Dat de file eigenlijk gecomprimeerd is boeit me niet - het volume waar de file op staat kan op de achtergrond ook gecomprimeerd zijn, dat hoef ik allemaal niet te weten.
Gewoon de windows xp/vista/7 shell extensie gebruiken? dan is het net alsof je gewoon in de explorer zit?

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-11 15:55

E-Vix

Nu met sneeuw!

SeatRider schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 09:51:
Als je Winzip niet installeert dan is dat ook zo (voor .zip bestanden tenminste).

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:34
of een deugdelijk programma met een .exe of een .msi downloaden?
Pagina: 1