DSM 3.2 ftp / gebruikersrechten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij het configureren van mijn synology DS712+, met 2x3TB Raid01 wil ik graag gebruikers laten inloggen via het DSM web. Hierbij stuit ik op ongewenste moeilijkheden.

Een gebruiker wil ik bijv. alleen rechten geven om door muziekbestanden te kunnen bladeren. Na inloggen als gebruiker zie ik de share map en heeft deze map meerdere dir bijv: diverse/Artiest/albums/cd01/ kom ik zonder de gebruikersgroepen/admin rechten toe te passen niet verder dan de tweede dir. Dan komt er een waarschuwing dat ik onbevoegd zou zijn.

Wanneer ik als admin bij de gebruikersgroep de administrators rechten toepas, kan ik zonder problemen alle bestanden doorlopen. Echter zie ik dan in de DSM ook dat alle programma's/Oplslag/packageCenter/ConfiguratieScherm actief zijn en een gebruiker alles dus kan wijzigen.

Ik zou daarom graag willen weten hoe ik een gebruiker toch toegang kan geven tot de subdirs en tevens volledig kan configureren per gebruiker kwa programma.

Via FTP heb ik 1 gebruiker zoals ik het zou zillen, maar wanneer ik inlog als gebruiker met DSM krijg ik teveel rechten te zien. Ik heb alles geprobeerd met andere gebruikers om te testen, maar tevergeefs.

Ik ben helaas nog niet bekend met Linux. Heb reeds met PUTTY het bestand sabnzbd geinstalleerd, maar dat ging niet goed. Hier werd de pagina niet weergegeven hoe het werkerlijk zou moeten. Maar dit terzijde.

2.
Tevens heb ik ook nog een raadsel over de FTP.
Inloggen als user kan vanaf een externe PC wel via een ftp prog, maar lukt me niet met een geautoriseerd programma die een audio opname zelf gaat uploaden vanaf de zelfde locatie. Hier krijg ik dan een foutmelding.
Iemand een oplossing?

Gr Frustie058

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-08 23:06
Wat betreft die foutmelding die je krijgt, misschien is het handig om die foutmelding hier neer te zetten, dan weten we wat er fout is. Kan namelijk best een optie in de instellingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
VRS Recording Foutmelding: 'Error FTP upload of file failed'

De overige instellingen zijn gelijk aan de TotalCommander instellingen.
Totalcommander verbindt en draagd over/
VRS Recording niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 02:18:
Een gebruiker wil ik bijv. alleen rechten geven om door muziekbestanden te kunnen bladeren
In DSM kan je groepen aan maken. Per groep kan je aangeven tot welke gedeelde mappen een groep toegang heeft. Zet die gebruiker in die groep en het moet werken.
Kom je daar verder mee?

Daarnaast zou ik niet het webmanagement gebruiken om de gebruikers toegang te geven tot bestanden. Gebruik voor je lan iets als smb/nfs en via het internet filestation (=http), webdav of ftp.
Ik ben helaas nog niet bekend met Linux. Heb reeds met PUTTY het bestand sabnzbd geinstalleerd, maar dat ging niet goed. Hier werd de pagina niet weergegeven hoe het werkerlijk zou moeten. Maar dit terzijde.
Sabnzbd+ kan je downloaden als spk en deze spk kan je installeren via het package center. Of je voegt zebulon toe aan als externe bron in je package center en je kan sabnzbd vervolgens via dsm installeren door op install te klikken.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 08-02-2012 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips.
In DSM kan je groepen aan maken. Per groep kan je aangeven tot welke gedeelde mappen een groep toegang heeft. Zet die gebruiker in die groep en het moet werken.
Kom je daar verder mee?
De gerbuiker staat in een groep die toegang geeft tot de map muziek. echter nog steeds bij het inloggen via FTP kom ik niet verder dan 'diverse/Artiest/ ipv /albums/cd01/*.mp3. Hij laat gewoon niets meer zien. Wanneer ik in de gebruiker bewerk en de administator aanvink is het prima, maar niet de bedoeling.

Wel jammer dat het dan niet via het DSM kan werken. Met het andere ben ik nog niet bekend. Daar zal ik dus even in moeten duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 17:31:
[...]
Kom je daar verder mee?

Daarnaast zou ik niet het webmanagement gebruiken om de gebruikers toegang te geven tot bestanden. Gebruik voor je lan iets als smb/nfs en via het internet filestation (=http), webdav of ftp.
Helaas via FTP en via het internet filestation (=http) blijft hetzelfde verhaal. Geen toegang tot de inhoud van de mappen. Filestation foutmelding is 'U Hebt Onvoeldoende Bevoegdheid'.
Wanneer ik lezen/schrijven toewijs is het probleem verholpen, maar dat is dus juist niet de bedoeling. Graag alleen lezen.
Filestation is idd een goede vervanger voor DSM. Helaas is SMB/NFS bij mij niet bekend. Wat is het? #durftevragen
Pagina: 1