• fsoldt
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11-2025
Een tijdje geleden was er een artikel op tweakers over een komende firmware update die full hd mogelijk zou maken op de passieve 3d schermen van LG, zie nieuws: 'Cinema 3D van LG geeft full hd weer in 3d-modus'.
Weet iemand of deze update inmiddels al beschikbaar is? Ik heb sinds een maand een LG 3D TV en vroeg me af of deze updat einmiddels beschikbaar is en zo ja, welk versienummer van de update zit deze in?
Ik heb de LG47LW650S. Ik heb LG support gebeld maar die konden mij hierover geen informatie verschaffen. Ik hoop dat er een tweaker is die me hiermee kan helpen..

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 20:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik denk dat de LG support toch wel info uit de eerste hand geeft.... als zij niks weten, dan moet je wel heel erg lucky zijn als je hier een beta-tester/insider vindt met meer info.

Op de site is niks terug te vinden? Als ze het zelf niet aanbieden, is het er nog niet, lijkt me :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

De betreffende firmware zou eind juli uitkomen dacht ik, maar de laatste op de LG site is nog van mei. Reken er dus niet op...

Sowieso heb ik twijfels bij de effectiviteit van de update, omdat je van progressive terugstapt op interlaced. Weliswaar in een hogere theoretische resolutie, maar alsnog slechts 540 beeldlijnen per oog vanwege het passieve filter dat op het scherm zit. Mijn ervaring is dat dat met bewegend beeld niet direct wenselijk is.
Als je nu de lijntjes in het scherm niet ziet (ga er maar eens vlak voor staan anders ;)) zou ik me er niet al te druk om maken omdat je dan toch al ver genoeg weg zit om weinig tot geen noodzaak voor een 'scherper' beeld te hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door mr.paaJ op 09-02-2012 12:09 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• P van H
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Volgens mij is die er al sinds de 04 update. Je hebt hem dus al. Zet alleen wel TruMotion uit tijdens het kijken van 3d films.

• fsoldt
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11-2025
Bedankt iedereen voor de replies. Ik ga de tip over truemotion uitproberen. Beeldkwaliteit is prima overigens, vooral animatiefilms zien er prachtig uit in 3D.