Front USB 3 aansluiten op interne USB 2 poort

Pagina: 1
Acties:

• Namsan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-05-2021
Mijn behuizing heeft een front panel USB 3 poort maar mijn moederbord heeft geen USB 3 poort om deze op aan te sluiten. Nu wil ik de (interne) 20-pin USB 3 kabel aansluiten op een USB 2 poort van het moederbord. Bestaat er een adapter of verloopkabel om dit te realiseren?

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-12 18:33

Liveshort

Certified Crazy Person

Nee, die bestaat niet (correct me if I'm wrong). Wat googelen levert op dat er wel aardig wat mensen met dit probleem zitten. De ebste oplossing is of een ander moederbord zoeken (waarschijnlijk bij jou geen optie) of moeilijk gaan doen en zo'n verloopje (http://www.ebay.com/itm/3...1439.l2649#ht_1472wt_1140) en die dan met een USB male-male (of A-A dacht ik zo) door te lussen naar de achterkant van je kast. Je raakt dus wel altijd USB-poorten kwijt.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Namsan
Moederbord is nog niet afgeschreven en doorlussen naar de achterkant vind ik geen optie. Dus dan maar niet gebruiken die poort. Bedankt voor je reactie.

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12 17:01

JaltaH

meh

Is er geen PCIe USB 3 kaartje te vinden met een header erop? Bv zoiets?
Ik zie ze zo snel niet in de pricewatch, alleen met poorten aan de achterkant...

Careful. We don't want to learn from this.

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-12 15:02
Met interne USB 2.0 poort bedoel je waarschijnlijk de 10-pins header die op je moederbord zit? Fysiek zijn er daarvan vaak maar 9 pinnen aanwezig en er zijn maar 8 echt in gebruik. Je front panel bestaat waarschijnlijk uit 2 poorten, dus voor USB 2.0 zijn dat zijn 4 pinnen per poort. Vaak is dat ook wel gedocumenteerd in je handleiding van je moederbord.

USB 3.0 bekabeling is technisch hetzelfde als 2.0, maar bevat daarbij nog 5 extra pinnen/aders; ze zijn compatible met elkaar gemaakt. USB 2.0 kan in 3.0 poort en andersom.

Technisch zou van jouw 20-pins kabel* van 3.0 er dus ook maar 8 kunnen gebruiken voor 2.0 toepassing. Ik kan me daarom niet ook voorstellen dat er geen 20-pin naar 10-pin verloopje zou zijn en andersom. Misschien zou het zelf geknutseld kunnen worden?

*Waarvan dus ook maar 18 (2x9) in gebruik zijn, dus als je doorknipt zal je mogelijk maar 18 aders tellen

• Namsan
Is er geen PCIe USB 3 kaartje te vinden met een header erop? Bv zoiets?
Zou een oplossing kunnen zijn maar het leek me makkelijker om via een verloopje de aanwezige usb 2 aansluitingen op het moederbord te gebruiken. Kan daarnaast niet meer bij PCI(e) slot door videokaart.
Technisch zou van jouw 20-pins kabel* van 3.0 er dus ook maar 8 kunnen gebruiken voor 2.0 toepassing. Ik kan me daarom niet ook voorstellen dat er geen 20-pin naar 10-pin verloopje zou zijn en andersom. Misschien zou het zelf geknutseld kunnen worden?
Dacht ik dus ook nadat ik wat op internet had gelezen maar heb het nog niet kunnen vinden. Zelf knutselen is geen optie. Ik ben al blij dat ik mijn PC zelf in elkaar heb gezet :)
..., dus als je doorknipt ...
:?

[ Voor 44% gewijzigd door Namsan op 08-02-2012 10:23 ]

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-12 15:02
Namsan schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 10:03:
[...]

Zou een oplossing kunnen zijn maar het leek me makkelijker om via een verloopje de aanwezige usb 2 aansluitingen op het moederbord te gebruiken. Kan daarnaast niet meer bij PCI(e) slot door videokaart.
Boven je videokaart zit geen PCIe 1x slot meer?
Dacht ik dus ook nadat ik wat op internet had gelezen maar heb het nog niet kunnen vinden. Zelf knutselen is geen optie. Ik ben al blij dat ik mijn PC zelf in elkaar heb gezet :)
Zelf knutselen maar niet doen dan. Zoektocht levert wel meer mensen op die hetzelfde zoeken, maar niemand die het heeft gevonden helaas
:?
Als je een doorsnede zou zien (bedoelde niet letterlijk knippen), vind je waarschijnlijk maar 18 kleine kabeltjes in die kabel vanaf je frontpanel.

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Die kabels bestaan (via google gevonden) maar worden zover ik weet enkel bij een paar kasten geleverd.
Wellicht dat een met belletje naar je favoriete computerwinkel ze het veer je kunnen bestellen. Die hebben vaker een uitgebreidere catalogus dan ze op internet zettten.

Anders kun je altijd nog een 2.0 dock voor in je kast kopen.

(het stomme is dat de interne connecters niet pin compatible zijn dus een stukje van de 3.0 connecter afzagen werkt niet)

• Namsan
Boven je videokaart zit geen PCIe 1x slot meer?
Nee, 't is een micro-ATX bord en na plaatsing van videokaart geen van de 3 onderliggende PCI(e) sloten meer te gebruiken.
Wellicht dat een met belletje naar je favoriete computerwinkel ze het veer je kunnen bestellen. Die hebben vaker een uitgebreidere catalogus dan ze op internet zettten.
Heb de poort niet per se nodig want het zal waarschijnlijk nooit voorkomen dat ik de 3 front usb poorten tegelijk ga gebruiken maar ik ga het toch eens vragen.

In ieder geval bedankt voor de reacties ;w
Pagina: 1