Razer Megalodon vs. Sennheiser PC350

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heey tweakers,

Het is weer die tijd van het jaar dat je gaming gear kuren gaat vertonen en dat het toe is aan vervanging, In dit geval was het mijn headset. Omdat ik dit keer is een goede kwaliteit headset wil i.p.v een goedkope headset die niet langer mee gaat dan een half jaar ben ik niet bang om wat extra cash uit te geven. Ik ben opzoek gegaan en kwam uit bij de volgende headsets.

- Razer Megalodon Headset.
- Sennheiser PC 350 Headset.

Beide liggen in de zelfde prijsklasse, maar er zit veel verschil tussen deze headsets. Zo heeft de Megalodon 7.1 surround sound en draait de Sennheiser Stereo geluid. Nu is het natuurlijk de vraag of 7.1 surround sound het uberhaupt waard is in een headset.

Ik wil graag jullie meningen horen en/of ervaringen met deze headsets.
De opmerking dat de sennheiser beter is omdat Sennheiser een Audio fabrikant is gaat er bij mij niet in. Het is wel zo, maar dat wil niet zeggen dat de Megalodon slechter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 12:22
Wat ik weet van de Megalodon is dat hij Virtual 7.1 Sound heeft dankzij de ingebouwde Maelstrom Sound Card. Hierdoor heb je een button op de volumeregelaar zitten die het mogelijk maakt om te switchen tussen 2.0 en 7.1 sound. Dit is dan ook de reden dat hij aangesloten word met alleen een USB kabel.

Razer komt met een echte 7.1 Headset genaamd de Tiamat, alleen die ligt zo'n 50 euro boven de prijs van de Megalodon.

Tevens hoor ik van veel mensen dat de Megalodon ontzettend goed geluid levert, en de headset ook behoorlijk geluid dicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotoriousBAS
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 00:44
Ik wil de keus niet moeilijker maken maar waarom geen Logitech G930? Heb deze sinds enkele weken en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NotoriousBAS schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:33:
Ik wil de keus niet moeilijker maken maar waarom geen Logitech G930? Heb deze sinds enkele weken en werkt perfect.
Ik zat idd ook aan de G930 te denken maar zag dat deze headset in elke winkel was uitverkocht, dus ik weet niet of die uberhaupt nog te bestellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-09 16:12
Ik weet dat dit geen V&A is, maar als je de G930 zoekt kan je mij een DM sturen, ik heb er eentje liggen die ik zo goed als nauwelijks gebruikt heb. Kort na het kopen overleed mijn gamepc en besloot ik helemaal met pcgaming te stoppen.

Voor de rest heb ik geen ervaring tussen die twee, dus houd ik me buiten dit topic :-)