Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan niet meer in de BIOS komen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ongeveer een maand geleden een laptop gekocht, de Medion X6817.
Werkte gewoon helemaal prima, tot vandaag.
Ik heb een SSD gekocht, de M4 64GB. Deze heb ik in m'n laptop geplaatst naast de harde schijf die er al in stond. Er kunnen namenlijk 2 in geplaatst worden. Maar toen begonnen de problemen.

De laptop startte gewoon op, kwam door de splashscreen van Medion heen en toen stond er: 

PXE-E61: Media test failure, check cable

PXE-M0F: Exiting PXE ROM

Revoir and select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key.

Nu bleek dus dat er wat fout stond in de bootsequence in de bios. Dus ik start de computer weer op, druk F2 in de splashscreen, en hij schiet gewoon direct door naar de PXE-foutmelding. 
Ik weet dat de toetsenbord wel werkt want als ik op pause druk dan blijft de splashscreen wel gewoon staan en als ik dan op F2 druk schiet hij dan pas door naar de PXE-foutmelding.

Ik heb de helpdesk gebeld maar hier had ik niks aan. 

Nu is mijn vraag aan jullie:  weten jullie misschien een mogelijkheid om in de BIOS te komen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat soms nog wel eens werkt is die toets gewoon continu indrukken, of wat ik bij oude biossen nog wel eens deed (met name die oude compaq dingen) was gewoon 12 toetsen tegelijkertijd indrukken zodat hij met een stuck key error kwam.

Verwijderd

Topicstarter
@TERW_DAN

Heb ik net voor je geprobeerd maar no luck.. Blijft die melding aangeven.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En je CMOS clearen, helpt dat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit probleem:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=t062S3BnQps]

Wat ik ook druk als je Medion ziet staan (F1, F2, F3..) blijft de laptop doorschieten naar deze foutmelding.

@TERW_DAN

Ik weet niet hoe ik op deze laptop de CMOS kan clearen zonder de garantie te laten verlopen.
Want ik neem aan dat ik hem dan helemaal open moet halen? Ik kan de CMOS batterij ook niet vinden aan de achterkant.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 23:37 ]

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:48

Speedmaster

Make my day...

Tijdens booten de DEL toets indrukken....?

Verwijderd

Topicstarter
ook al gedaan, ook de insert..

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als je nog garantie op dat ding hebt, waarom gebruik je die garantie dan niet?

Het wipen van de CMOS-data (NVRAM) kan je doen door de laptop inderdaad open te schroeven; het batterijtje zit 'diep van binnen' en ziet er zo uit: https://www.google.com/se...top+cmos+battery&tbm=isch

Heb je de handleiding al gevonden?

[ Voor 3% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 07-02-2012 23:42 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Verwijderd

Topicstarter
0xDEADBEEF schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 23:41:
Als je nog garantie op dat ding hebt, waarom gebruik je die garantie dan niet?

Het wipen van de CMOS-data (NVRAM) kan je doen door de laptop inderdaad open te schroeven; het batterijtje zit 'diep van binnen' en ziet er zo uit: https://www.google.com/se...top+cmos+battery&tbm=isch

Heb je de handleiding al gevonden?
Ik gebruik liever de garantie niet omdat ik hem dan 2 weken kwijt ben. En ik neem ook wel gewoon aan dat dit wel anders op te lossen valt?

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Met een USB-toetsenbord wellicht?

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Verwijderd

Topicstarter
Ook al geprobeert, er is echt niks aan de hand met het toetsenbord. Maar hij pakt em gewoon niet.
En in de handleiding kan ik ook niks bijzonders vinden hierover.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10 12:31
het lijkt er in het filmpje op dat je het bios laden voorbij bent en dat zou betekenen dat je er in zou moeten kunnen komen als je toetsenbord werkt tenminste.

ik denk dat je te vroeg of te laat bent met drukken.
meestal zit de bios onder del of f2. maar als ik google zie ik ook f12 en f11 voorbij komen.
mijn advies; druk na het aangaan meerdere keren op 1 dezelfde toets tot je hem te pakken hebt.

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 23:46:
[...]

Ook al geprobeert, er is echt niks aan de hand met het toetsenbord. Maar hij pakt em gewoon niet.
En in de handleiding kan ik ook niks bijzonders vinden hierover.
Dan durf ik te wedden dat je laptop niet helemaal lekker werkt als er twee hardeschijven in geplaatst zijn :) Uitleg: het klinkt alsof de BIOS niet naar de aangesloten schijven kijkt danwel kan kijken, omdat er een of ander conflict opgetreden is.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-11 14:15
Misschien wat vergezocht maar wat je kan proberen is de laptop via UTP aan een router hangen. Misschien heb je dan het geluk dat hij verder boot en je alsnog in het BIOS kan komen.
Je zal dan ongetwijfeld wat meldingen krijgen (kan PXE server niet vinden etc.) maar dat boeit dan even niet.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-11 21:57

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Kan je in het bootmenu komen?

Doet hij het wel weer zonder de SSD? Misschien kan je dan de boot sequence aanpassen zodat hij altijd vanaf de hdd boot

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10 12:31
ChojinZ schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 23:49:
Misschien wat vergezocht maar wat je kan proberen is de laptop via UTP aan een router hangen. Misschien heb je dan het geluk dat hij verder boot en je alsnog in het BIOS kan komen.
Je zal dan ongetwijfeld wat meldingen krijgen (kan PXE server niet vinden etc.) maar dat boeit dan even niet.
ik neem aan dat hij niet een PXE server in zijn netwerk heeft en dan zal dat ook echt niet gaan lukken. boot sequense aanpassen heel misschien

Verwijderd

Topicstarter
ChojinZ schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 23:49:
Ook al geprobeerd, dan zit ie gewoon een tijdje te laden en dan geeft ie doodleuk aan: "Reboot and select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key.".

Ik heb het ook nog geprobeerd met een installatie schijf op te starten en die geeft ook helemaal niks.
0xDEADBEEF schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 23:49:
[...]

Dan durf ik te wedden dat je laptop niet helemaal lekker werkt als er twee hardeschijven in geplaatst zijn :) Uitleg: het klinkt alsof de BIOS niet naar de aangesloten schijven kijkt danwel kan kijken, omdat er een of ander conflict opgetreden is.
Ik ben de afgelopen uur de laptop aan het booten zonder harde schijf erin, blijf hetzelfde houden.
Zowel met, als zonder hardeschijf. Zelf de boot HDD aan de USB geeft niks.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 23:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
dezejongeman schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 23:53:
[...]

ik neem aan dat hij niet een PXE server in zijn netwerk heeft en dan zal dat ook echt niet gaan lukken. boot sequense aanpassen heel misschien
Dat wil ik juist doen, de boot sequence aanpassen. Er staat blijkbaar iets fout in m'n BIOS (waar ik niet aangezeten heb). Maar ik kom er gewoon echt niet in.

• vivo53280
  • Laatst online: 17-02-2019
http://www.computerbase.de/forum/showthread.php?t=976558

Weliswaar in het Duits, maar ik maak er uit op dat iemand hetzelfde probleem heeft en zijn bios toch heeft moeten resetten.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:42
Misschien proberen om alleen de orginele hdd erin te laten?

En als je eenmaal in windows zit de Bios updaten.
Vaak komt de laptop daarna wel met een melding dat de cmos settings niet goed zijn en kun je zo de setup in.

Verwijderd

Topicstarter
vivo53280 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 00:06:

Weliswaar in het Duits, maar ik maak er uit op dat iemand hetzelfde probleem heeft en zijn bios toch heeft moeten resetten.
Oke ik ben gelukkig niet de enige.
Wir hatten das selbe Problem mit einem X6817:
Fehlermeldung:"Reboot and select proper boot device..."
Es war nicht möglich ins Bios zu kommen. Nur Medion-Logo, dann kam auch schon die Fehlermeldung.

Lösung:
1. Bios-Batterie abstecken.
2. Eine Minute Einschalttaste gedrückhalten (ohne Akku und Netzkabel)

Unsere Vorgehensweise:
1. Netzkabel entfernt
2. Akku entfernt
3. Notebook-Rückseite mit 6 Schrauben entfernt
4. Festplatte entfernt (nicht unbedingt notwendig, wir haben es halt gemacht)
5. Bios-Verbindungskabel vom Mainboard abgesteckt (so ein winziger Stecker mit rot/weissem Kabel in der Nähe des Lüfters
6. Einschalttaste für eine Minute gedrückgehalten. (möglicherweise nicht nötig)
7. dann in umgekehrte Reihenfolge von 1-5 wieder installiert.

Computer startet wieder normal.
Der Computer war im Ruhezustand oder Standby. Wir sind nicht mehr sicher welcher Zustand es war.

Wir haben beide vorerst deaktiviert. Möglicher Weise wird das beim nächsten Bios-Update behoben.

Grüße
Oke, dus ik moet echt de batterij er even uithalen. Enig idee waar ik die in m'n laptop kan vinden?
In een Desktop kan ik die wel aardig vinden, maar in deze laptop niet.
.Maarten schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 00:11:
Misschien proberen om alleen de orginele hdd erin te laten?

En als je eenmaal in windows zit de Bios updaten.
Vaak komt de laptop daarna wel met een melding dat de cmos settings niet goed zijn en kun je zo de setup in.
Geeft precies hetzelfde nu met de originele harddisk ;) Dat hard ik ook al wel geprobeerd!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:42
En vanaf een w7 dvd of usb stick wil die ook niet booten?
Gewoon alle klepjes los draaien en kijken of je een batterij tegen komt. Kom je dit niet dan toetsenbord eruit en verder zoeken.

Kans is echter groot dat je de hele laptop er voor uit elkaar moet draaien.

Verwijderd

Topicstarter
vivo53280 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 00:06:

Oke, jij hebt mijn eeuwige dank verdient.
Ik heb de tutorial gevolgd en het werkt weer!

Je weet echt niet hoeveel je me hier mee geholpen hebt!

Dankje!!! :D :D En natuurlijk iedereen hier verder ook! :D

• ChojinZ
  • Laatst online: 12-11 14:15
dezejongeman schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 23:53:
[...]

Want?

Veel moederborden geven netjes aan dat er geen server te vinden is en starten vervolgens gewoon door.... ;)

Maargoed, zinloze discussie. Probleem is al opgelost.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Pagina: 1