Ik heb iets geks.
Voor een project waar ik met m'n buurman aan hobby gebruiken we Delphi 2010 (nieuw voor mij, ik ben C# slet) + SQLite (dmv ZEOS).
Nu hebben we een mooie ranzige query (of naja, deel van) voor de filtering, en daar gaat iets mis.
Onderstaande code werkt, behalve dat je dus niet kan filteren op huisnummer:
Zodra ik de comment tags voor het nummer veld weghaal, matched ie compleet random lijkt het, je kan zoeken op wat je wil, je krijgt de meest wazige resultaten, zelfs als je zoekt op 'hatseflatsbladiebla' wat toch echt nergens in de tabel voorkomt, krijg je resultaten
.
Alle velden in de achterliggende database zijn VARCHAR velden, meeste met 22 tekens, Nummer veld heeft 5 tekens.
Iemand een idee?
Ik heb een paar uur Google misbruikt, maar kom daar niks relevants tegen (of ik zoek scheel).
Voor een project waar ik met m'n buurman aan hobby gebruiken we Delphi 2010 (nieuw voor mij, ik ben C# slet) + SQLite (dmv ZEOS).
Nu hebben we een mooie ranzige query (of naja, deel van) voor de filtering, en daar gaat iets mis.
Onderstaande code werkt, behalve dat je dus niet kan filteren op huisnummer:
Delphi:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| AdressenTable.FilterOptions:= [foCaseInsensitive]; filterQuery := 'Naam LIKE ' + QuotedStr('*' + ZoekEdit.Text + '*') + ' OR Straat LIKE ' + QuotedStr('*' + ZoekEdit.Text + '*') + // ' OR Nummer LIKE ' + QuotedStr('*' + ZoekEdit.Text + '*') + ' OR Postcode LIKE ' + QuotedStr('*' + ZoekEdit.Text + '*') + ' OR Plaats LIKE ' + QuotedStr('*' + ZoekEdit.Text + '*') + ' OR Telefoon LIKE ' + QuotedStr('*' + ZoekEdit.Text + '*') + ' OR Mobiel LIKE ' + QuotedStr('*' + ZoekEdit.Text + '*') + ' OR Email LIKE ' + QuotedStr('*' + ZoekEdit.Text + '*') + ' OR URL LIKE ' + QuotedStr('*' + ZoekEdit.Text + '*') + ''; AdressenTable.Filter := filterQuery; AdressenTable.Filtered := true; |
Zodra ik de comment tags voor het nummer veld weghaal, matched ie compleet random lijkt het, je kan zoeken op wat je wil, je krijgt de meest wazige resultaten, zelfs als je zoekt op 'hatseflatsbladiebla' wat toch echt nergens in de tabel voorkomt, krijg je resultaten
Alle velden in de achterliggende database zijn VARCHAR velden, meeste met 22 tekens, Nummer veld heeft 5 tekens.
Iemand een idee?