Dell laptop verliest steeds WIFI connection

Pagina: 1
Acties:

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-12 08:22
Ik gebruik een Dell Latitude D530 WinXP Pro SP3 met standaard onboard WIFI.
Nu heb ik thuis 1 ADSL modem (192.168.1.X) met hier 2 WIFI routers op, de LAN van de ADSL modem naar de WAN van de routers.
1 Linksys WRT54GS (192.168.148.X) en een Sweex Wireless Broadband Router 11G (LC000070) (192.168.2.X)
ADSL modem geeft geen DHCP, de Sweex ook niet, de Linksys wel.

Als ik met mijn laptop connect op de Linksys gaat dit zonder problemen.
Als ik met mijn laptop connect op de Sweex gaat dit een stuk minder, de verbinding is er wel maar als ik bijvoorbeeld een ping openzet naar 8.8.8.8 zie ik gaat het 8 keer goed en 2 keer fout, soms meer soms minder, ook het internet is erg traag.
Als ik met mijn andere laptop op de Sweex connect gaat het zonder problemen helemaal goed.
Als ik met mijn Dell laptop op andere WIFI netwerken connect, op het werk bijvoorbeeld, gaat het ook goed.

Ik heb van de Dell site de nieuwste WIFI drivers gedownload, ook oudere geprobeerd, verder het kanaal van de Sweex aangepast naar 2, er zijn geen andere netwerken in de buurt met dit kanaal, de beveiliging van de Sweex anders gezet, WPA-PSK net als de Linksys, nieuwste firmware op de Sweex, maar het probleem blijft.

Het gekke is dat het soms 100 pings goed gaat en dan zo een keer of 5 niet en daarna helemaal pet.
Een constante ping naar het adres van de Sweex lijkt wel goed te gaan.

Iemand enig idee?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-12 20:33

TOYS

Zeg ik nie!!

Even voor de duidelijkheid je hebt het zo aangesloten:
Moden (zonder dhcp)

Modem LAN poort1 --------------- WAN poort router linksys (met DHCP)
Modem LAN poort2 --------------- WAN poort Router Sweex (zonder DHCP)

Waarom maak je gebruik van 3 verschillende subnets?

Zoals je het omschrijft zul je nooit een ip adres krijgen vanuit de Sweex omdat daar geen dhcp aan staat. Je zal dus nooit verbinding kunnen maken op deze manier.

Weet je zeker dat alleen op de linksys DHCP aan staat?

[ Voor 74% gewijzigd door TOYS op 08-02-2012 13:19 ]

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Idd, gooi alles eens in 1 subnet, 192.168.2.xxx bijvoorbeeld. Geef je modem ip 192.168.2.1 en je routers 2.2 en 2.3.

Ik weet niet wat voor modem je hebt, maar waarschijnlijk zit daar een routerfunctie in, dus zet alleen in je modem de DHCP aan met een range van 192.168.2.100 tot 199 ofzo. Als je printers of andere apparaten in je netwerk hebt die altijd op een vast ip te bereiken moeten zijn, geef je die een ip met adres 200 of hoger.

A: zo heb je altijd snel je modem/routers te pakken doormiddel van de lage ip-adressen
B: al je laptops/telefoons/pc's krijgen automatisch een adres tussen de 100 en 199
C: je zult nooit een ip-conflict krijgen met andere apparaten omdat die niet in de DHCP range zitten.

Nog iets: gebruik zoveel mogelijk alleen de functies in je modem (vooraan in je netwerk) en gebruik de rest gewoon als domme doorgeefluiken. Dus alleen op je modem de DHCP aan.
De DNS aanvragen worden automatisch naar je modem geleidt, daar hoef je dus niets aan te doen.

Ohja: gebruik NIET de WAN poorten van je routers, maar de LAN poorten! Daardoor creëer je 3 verschillende netwerken in 1 netwerk!

Even kort samengevat:
-reset alles maar eens voor de zekerheid
-gebruik je wireless routers puur als switches/doorgeefluiken
-zet alleen in je modem DHCP aan met eventueel de ranges die ik hierboven al heb aangegeven (zo heb ik ze hier ook namelijk...)
-verbind alles eens opnieuw met je netwerk
Als het goed is moet alles nu als een zonnetje werken en met elkaar kunnen praten door heel je netwerk.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Heeft TS misschien al iets van deze tips overgenomen/uitgevoerd??

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:02
Wat voor wifi kaartje zit er in de laptop? Had bij m'n opa ook rare problemen met wifi (wou ineens niet meer verbinden met WPA netwerk van WRT54GL) en dat bleek te liggen aan het Intel 2100B kaartje wat ineens raar ging lopen doen. Vervangen door een Intel 2200BG en probleem was opgelost.

Verwijderd

ThinkPadd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:14:
Wat voor wifi kaartje zit er in de laptop? Had bij m'n opa ook rare problemen met wifi (wou ineens niet meer verbinden met WPA netwerk van WRT54GL) en dat bleek te liggen aan het Intel 2100B kaartje wat ineens raar ging lopen doen. Vervangen door een Intel 2200BG en probleem was opgelost.
Lol ik had dan weer net problemen met de 2200BG kaart. Is nu wel een oude laptop en ik gebruik die niet meer maar ik herinner me dat op het eind, met de laatste drivers, de netwerkconnectie met die 2200bg telkens weg viel. Was oorspronkelijk icm een USR router, daarna nog met een linksys router gewerkt maar dat mocht ook niet baten. Uiteindelijk een linksys usb wifi stick er in gestoken om nog online te kunnen gaan zonder dat verbinding telkens weg viel.

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-12 08:22
Bartjezz schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:13:
Heeft TS misschien al iets van deze tips overgenomen/uitgevoerd??
Excuses, was het topic even kwijt.
Ik heb even een plaatje gemaakt hoe het exact zit.
Inmiddels heb ik op de Sweex DHCP aangezet, eerst gebruikte ik daar alleen fixed adressen omdat het een netwerk voor mijzelf was.
Afbeeldingslocatie: http://www.ejvl.nl/images/Situation.jpg

De reden van 3 subnetten is dat er op de Zyxel van Telfort geen WIFI mogelijkheid zit en ik 2 gescheiden WIFI netwerken wil hebben.

Ik heb 2 laptops, een Acer en een Dell.
Met de Acer kan ik probleemloos verbinden op beide WIFI netwerken.
Met de Dell kan ik probleemloos verbinden op het netwerk van de Linksys en ik kan ook inloggen op het Sweex netwerk alleen word de WIFI verbinding daar regelmatig verbroken.
Zet ik een ping open naar 8.8.8.8 krijg ik regelmatig een Time-Out.
Zet ik een ping open naar de 192.168.1.254 (adres van de Zyxel Telfort) krijg ik af en toe een Time-Out.

Daar het met de Acer laptop wel goed gaat lijkt mij het een probleem van de Dell WIFI onboard in combinatie met de Sweex.
Als ik de Dell bekabeld aansluit op de Sweex gaat het 100% goed, geen time-outs meer.
De WIFI kaart in de Dell is een Intel 3945ABG onboard.

Ik denk dat ik maar eens een USB WIFI moet gaan proberen of dat wel goed gaat ofzo.

Verder heb ik de firmware van de Sweex een upgrade gegeven met weinig resultaat.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Pagina: 1