• hfrico
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-06-2025
Goedendag,

Ik zit met een probleem,

ik heb een nieuwe behuizing+voeding gekocht en zinsdien werkt me pc niet meer goed.
had alles weer netjes aangesloten en me fans en videokaart gaat netjes aan.
maar ik krijg geen beeld en me HDD draait ook niet. heb ondertussen al een andere voeding ( werkend ) en een andere HDD+ scherm gebruikt. Helaas werkt dat allemaal niet heb nog nooit iets overlocked het gebeurde nadat ik me nieuwe behuizing en voeding had aangesloten. ( heb ook me nieuwe voeding op een andere pc gebruikt en doet het perfect. Set up :

E8500 3.14 Ghz
Nvidia 8800 GTX
Silent pro 700W
Xpredator behuizing

heb dus al het één en ander getest maar krijg hem niet aan de praat.
heb ook me ram gestest. en ik krijg geen piepjes etc.

kunnen jullie me helpen?

alvast bedankt

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-02 23:34

itsalwaysme

Graast voor DB

Heb je de oude voeding er al een keer weer aangesloten?

Afstandhouders gebruikt?

Weet je zeker dat je alles goed aangesloten hebt adhv de gebruikershandleiding?

[ Voor 33% gewijzigd door itsalwaysme op 07-02-2012 16:04 ]

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• hfrico
itsalwaysme schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:04:
Heb je de oude voeding er al een keer weer aangesloten?

Afstandhouders gebruikt?

Weet je zeker dat je alles goed aangesloten hebt adhv de gebruikershandleiding?
ja me oude voeding werkt ook niet meer op het moederbord, beide voeding werken wel op me 2de pc...

en heb 100% alles goed aangesloten het is een modulaire voeding dus qua kabels kan ik zo zien of alles erop zit.. en heb niets over. is me mobo gewoon dood?

bedankt voor de snelle reactie

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:08

auto660

1991 240 GL Brick

Is je videokaart niet kapot, want je hebt de "beruchte" nvidia geforce 8 serie, deze hebben last van een soldeerprobleem waardoor na een tijdje breuken in het soldeer gaat zitten en de core dus los komt (lees, geen goed contact maakt met de print). Dit komt doordat de seldeer in de kaartenserie niet goed tegen opwarmen en afkoelen kan, net wat een videokaart doet! Ik zou dus maar met een andere videokaart testen.

*zecht degene met een 8800gt in zijn pc*

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-02 23:34

itsalwaysme

Graast voor DB

Als ik het zo lees, dan zou het of je GPU of je moederbord kunnen zijn, aangezien je de rest wel uitgesloten hebt. Als je een andere videokaart hebt, zou ik die eerst eens proberen.
Het kan natuurlijk zo zijn dat tijdens het ombouwen er wat statische elektriciteit door de hardware gegaan is, hier kunnen ze niet zo goed tegen. Daarom ook de anti-statische zakjes om hardware als je ze koopt.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• hfrico
auto660 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:28:
Is je videokaart niet kapot, want je hebt de "beruchte" nvidia geforce 8 serie, deze hebben last van een soldeerprobleem waardoor na een tijdje breuken in het soldeer gaat zitten en de core dus los komt (lees, geen goed contact maakt met de print). Dit komt doordat de seldeer in de kaartenserie niet goed tegen opwarmen en afkoelen kan, net wat een videokaart doet! Ik zou dus maar met een andere videokaart testen.

*zecht degene met een 8800gt in zijn pc*
heb ook een gfore 8500gt geprobeert werkte ook niet.

• hfrico
itsalwaysme schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:35:
Als ik het zo lees, dan zou het of je GPU of je moederbord kunnen zijn, aangezien je de rest wel uitgesloten hebt. Als je een andere videokaart hebt, zou ik die eerst eens proberen.
Het kan natuurlijk zo zijn dat tijdens het ombouwen er wat statische elektriciteit door de hardware gegaan is, hier kunnen ze niet zo goed tegen. Daarom ook de anti-statische zakjes om hardware als je ze koopt.
daar zat ik zelf ook aan te denken.. nja heb nu een nieuwe mobo besteld alvast uit voorzorg :D
anders voor me 2de pc.
Pagina: 1