Hoi,
Ofwel zie ik scheel (en moet ik eventjes pauze nemen...), maar ik zit met het volgende probleem en het lijkt alsof mijn oplossing gewoon te ingewikkeld is.
Ik heb een ArrayList 'tafArray' met hierin URL's die gedownload en verwerkt moeten worden, aangezien deze lijst gegevens van enkele maanden bevat, had ik graag deze lijst per blok van 30 records verwerkt.
Eenvoudig vb: ArrayList heeft 672 records; Dan moet eerst de eerste 30 records verwerkt worden en daarna de volgende 30 records, etc.
Bovenstaande klopt niet 100%, but you catch my drift.
Mijn probeersel (btw er zitten nog lichte fouten in, please ignore
):
Weet iemand een eenvoudigere manier?
Ofwel zie ik scheel (en moet ik eventjes pauze nemen...), maar ik zit met het volgende probleem en het lijkt alsof mijn oplossing gewoon te ingewikkeld is.
Ik heb een ArrayList 'tafArray' met hierin URL's die gedownload en verwerkt moeten worden, aangezien deze lijst gegevens van enkele maanden bevat, had ik graag deze lijst per blok van 30 records verwerkt.
Eenvoudig vb: ArrayList heeft 672 records; Dan moet eerst de eerste 30 records verwerkt worden en daarna de volgende 30 records, etc.
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| until (size=671) { for (i = begin ; i = eind ; i++) { download files; } verwerk files; begin+=30; eind+=30 } |
Bovenstaande klopt niet 100%, but you catch my drift.
Mijn probeersel (btw er zitten nog lichte fouten in, please ignore
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| if (tafArray.size() < 30) { for (int i = 0 ; i < tafArray.size() ; i++) { importFiles(i); } processRecords(); } else { boolean gaan = true; int totalsize=0; int minarray=0; int maxarray=0; while (gaan == true) { if (totalsize > 0 && totalsize < 30) { maxarray = maxarray + totalsize; gaan = false; } else { maxarray = maxarray + 30; } for (int j = minarray ; j < maxarray ; j++) { importFiles(j); } processRecords(); minarray = minarray + maxarray; totalsize = tafArray.size() - maxarray; } } |
Weet iemand een eenvoudigere manier?