Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• devuysts
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
We migrereren binnenkort onze huidige (fysieke) hw omgeving naar virtuele (SAN).
Hierbij worden eerst de DC,exchange & fileserver gemigreerd, daarna de rest.
Momenteel hebben we reeds een SAN (IBM DS4700) voor SAP, deze willen we aan de nieuwe oplossing koppelen als expansion of ook migreren (maar blijft wel fysiek op de storage id nieuwe omgeving bestaan).

Ik moet op basis van een aantal hardware vendors (we spreken nog nt over de hypervisor VMWARE/Hyper-V,...) die intekenen op dit project beslissen wie de migratie mag doen.

De grootste lijnen in zo een project weet ik wel: scalability, performance...maar dit te algemeen. kan iemand me in de goeie richting duwen of aanbevelingen doen hoe ik meer in detail een keuze kan maken tussen de oplossingen die vandaag op de markt bestaan en de goeie virtualisatiepartnerkeuze maak? evaluatiecriteria in detail?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Misschien begrijp ik je vraag verkeerd: maar jullie willen migreren naar een virtuele omgeving en wij moeten gaan vertellen waarom? Schrijf eens voor jezelf op waarom je dit nu precies gaat doen, welke voordelen je verwacht en wat je requirements mbt bijvoorbeeld performance en beschikbaarheid moeten zijn.

Vanuit die punten kun je dan toewerken naar een technisch ontwerp. Vanuit het technisch ontwerp kun je dan een keuze maken uit de "bouwmaterialen" zoals een type Hypervisor, storage en serverhardware.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04:22
Je gaat meteen technische oplossingen bedenken, maar wat belangrijker is wat zijn de requirments van de business. Wat zijn de eisen van de omgeving (schaalbaarheid, performance, budget, high availability etc etc), geen onduidelijke kreten maar een duidelijke Business Case met functionele eisen en daarna de technische eisen. Daarna kan je gaan kijken wat de markt biedt qua hypervisor en storage/hardware oplossingen, en een selectie doen. IT moet de behoefte van de business faciliteren, niet leiden.

[ Voor 11% gewijzigd door Hari-Bo op 07-02-2012 19:15 ]

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:47
Ik wil geen namen noemen, maar waar ik werk word dat voor je uitgezocht.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Paradox schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:14:
Ik wil geen namen noemen, maar waar ik werk word dat voor je uitgezocht.
Wat wil je nu precies met deze opmerking bereiken? Er zijn honderden leveranciers die bij een dergelijk proces kunnen ondersteunen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 11:29
Question Mark schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:44:
[...]

Wat wil je nu precies met deze opmerking bereiken? Er zijn honderden leveranciers die bij een dergelijk proces kunnen ondersteunen.
Precies. Zodra je betaald is alles bij iedereen mogelijk.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 11:32

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Question Mark schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:44:
[...]

Gast, doe eens even normaal ofzo, hij zegt juist geen bedrijfsnaam omdat dat niet mag, en dan nog loop je te bashen? wtf?
En dat voor een rooie nog wel. :/
devuysts schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:20:
We migrereren binnenkort onze huidige (fysieke) hw omgeving naar virtuele (SAN).
Hierbij worden eerst de DC,exchange & fileserver gemigreerd, daarna de rest.
Momenteel hebben we reeds een SAN (IBM DS4700) voor SAP, deze willen we aan de nieuwe oplossing koppelen als expansion of ook migreren (maar blijft wel fysiek op de storage id nieuwe omgeving bestaan).

Ik moet op basis van een aantal hardware vendors (we spreken nog nt over de hypervisor VMWARE/Hyper-V,...) die intekenen op dit project beslissen wie de migratie mag doen.

De grootste lijnen in zo een project weet ik wel: scalability, performance...maar dit te algemeen. kan iemand me in de goeie richting duwen of aanbevelingen doen hoe ik meer in detail een keuze kan maken tussen de oplossingen die vandaag op de markt bestaan en de goeie virtualisatiepartnerkeuze maak? evaluatiecriteria in detail?
Ik denk niet dat iemand hier jou specifiek kan helpen hiermee, wij weten immers niet precies wat er nodig is bij jullie.
Verder zijn er inderdaad genoeg bedrijven die dat haarfijn voor je plannen en eventueel als je dat wilt uitvoeren.

[ Voor 59% gewijzigd door CrankyGamerOG op 08-02-2012 15:41 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

CrankyGamerOG schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:40:
[...]

Gast, doe eens even normaal ofzo, hij zegt juist geen bedrijfsnaam omdat dat niet mag, en dan nog loop je te bashen? wtf?
En dat voor een rooie nog wel. :/
Ho ho, ik bash nergens. Ik vraag alleen wat zo'n opmerking toevoegt aan het topic. In mijn ogen namelijk helemaal niets. Prima dat mensen reageren, maar dan wel graag ontopic.

Mocht je er verder nog problemen mee hebben, neem dan even via DM of mail contact met mij op.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-11 10:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik zou eerst beslissen welke software ik wil gebruiken voordat ik naar hardware ga kijken. Met name VWMare legt nogal wat beperkingen op.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04:22
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:46:
Ik zou eerst beslissen welke software ik wil gebruiken voordat ik naar hardware ga kijken. Met name VWMare legt nogal wat beperkingen op.
Oftewel eerst de functionele eisen vanuit de business defineren, en dan pas technische oplossingen bedenken. ;)

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Verwijderd

CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:46:
beperkingen? VMWare bied juist toch veel mogelijkheden t.o.v. bare metal servers? En ik vind VMWare absoluut niet beperkend..

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-11 10:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ten opzichte van andere hypervisors. Niet dat VMware het zo slecht doet ofzo, maar ze stellen meer eisen dan de rest.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1