Xenserver convert VMDK naar VHD d.m.v. xe vm-import

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilisvw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:29
Beste,

Op dit moment convert ik een VMDK vanuit Xencenter naar een Xenserver 6.0 (VMDK --> VHD).
De VMDKs staan op een NAS welke ik benader via een windows share op mijn laptop.

Via de import functie van Xencenter import ik de file naar de xenserver toe. Helaas is dit erg traag omdat de data gaat vanaf de NAS --> mijn laptop --> Xenserver 6.0.

Wat ik eigenlijk zou willen is dat mijn laptop niet gebruikt wordt in dit verhaal.
Wat heb ik tot nu gedaan:

NFS mount aangemaakt op de Xenserver. De VMDK en bijbehorende vmware bestanden zijn dus direct vanuitt Xenserver 6.0 bereikbaar. (De VMDK komt b.t.w. vanaf een vmware 2.0 server)
Nu probeer ik de VMDK te importeren, maar krijg ik een error waar ik amper iets over kan vinden op internet.

Het volgende commando heb ik geprobeerd:

xe vm-import filename=/home/NAS2vms/testvm.vmdk sr-uuid=72d81b9-2d74-5c36....................

Maar nu krijg ik de error: The VM could not be imported. msg: INTERNAL_ERROR: [ Tar.Header.Checksum_mismatch ]

Nu weet ik dat je bij het importeren van een nieuwe VM via Xencenter ook meer informatie moet meegeven zoals welke NIC en naam e.d. , maar deze opties heb je niet in de CLI.

Ik zie enkel de opties: filename, force, preserve en sr-uuid.....
Ik heb ook al geprobeerd om een VM aan te maken en nog niet te starten en de sr-uuid hiervan te proberen, maar dit was ook helaas tevergeefs.

Weet iemand of het uberhaupt mogelijk is wat ik probeer en wat voor commando ik hiervoor moet gebruiken?
Ik heb namelijk zelf wel het idee dat het zou moeten werken. Bij Hyper-V zie je nog in Powershell wat je doet in de GUI, maar helaas kan ik bij xenserver niet terugvinden welke commandos hier uitvoerd op het moment dat ik het via de GUI probeer.

Alvast bedankt!

EDIT:

Ik krijg het idee dat de functionaliteit van het converten in Xencenter zit en dus niet door Xenserver zelf kan worden uitgevoerd. Kan iemand verrifieren of dat klopt?
Mocht dat zo zijn namelijk werkt het deel wat ik wil sowieso niet.

[ Voor 6% gewijzigd door nilisvw op 07-02-2012 15:34 ]