Beste Tweakers,
sinds deze morgen krijg ik m'n systeem niet meer aan de praat. Eerst en vooral het systeem:
Het probleem:
Start het systeem, fans, HDD en fan grafische kaart starten allemaal op. Geen bliepjes van het moederbord, geen abnormale LED-indicatie dat er een probleem zou zijn. Na ongeveer 3 seconden valt het systeem terug uit. Opnieuw 3 seconden later start het systeem opnieuw op, om weer uit te vallen. Deze lus herhaalt zich tot ik de stroom onderbreek.
Nu moet ik erbij vermelden dat dit al enkele keren is voorgekomen (in het jaar dat ik de pc nu heb), toen was de oplossing telkens: uitschakelen, openmaken, alle kabeltjes aandrukken, opgelost. Dit werkt deze keer echter niet meer.
Al geprobeerd (op basis van de opstart- en hangproblemen troubleshooter)
-Systeem volledig losgekoppeld, en opnieuw geprobeerd.
-Systeem opengemaakt, alle kabeltjes aandrukken, opnieuw geprobeerd.
-Clear CMOS
-Systeem opengemaakt, alles losgemaakt, enkel grafische kaart, CPU, MB en fans aangekoppeld.
-VGA-kaart eruit gehaald, opnieuw geprobeerd. (Geen foutmelding!?)
-Volledig uitgestoft (was niet echt nodig...), met spuitbusje lucht.
Heeft iemand nog tips?
-RAM heb ik er nog niet uitgehaald, maar het lijkt me niet een probleem omdat ik geen problemen had tot voordien, en normaal zou het systeem toch op z'n minst moeten starten met defect RAM om een foutmelding te geven? Bovendien moet ik m'n koeler enzo verwijderen om RAM te kunnen uithalen.
Ik verdenk nu sterk het moederbord, hoewel ik geen enkele indicatie krijg dat er iets mis is. Ohja, ik heb geen mogelijkheid om een andere voeding of moederbord te proberen.
Dit systeem aangekocht bij Azerty, moet ik daar een RMA aanvragen voor het moederbord? Hoe gaat dit in z'n werk?
Ik heb m'n best gedaan om m'n TS zoveel mogelijk compleet te maken, indien iets tekort is hoor ik dat graag!
Alvast bedankt!
sinds deze morgen krijg ik m'n systeem niet meer aan de praat. Eerst en vooral het systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 84,- | € 84,- |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 32,02 | € 32,02 |
| 1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 191,10 | € 191,10 |
| 1 | Samsung SH-B123L (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail) | € 53,80 | € 53,80 |
| 1 | Seasonic X-560 80+ Gold | € 112,30 | € 112,30 |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 151,33 | € 151,33 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 25,- | € 25,- |
| 1 | XFX AMD Radeon HD 6950 | € 273,- | € 273,- |
| 1 | MSI P67A-GD65 | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.021,55 | |
Het probleem:
Start het systeem, fans, HDD en fan grafische kaart starten allemaal op. Geen bliepjes van het moederbord, geen abnormale LED-indicatie dat er een probleem zou zijn. Na ongeveer 3 seconden valt het systeem terug uit. Opnieuw 3 seconden later start het systeem opnieuw op, om weer uit te vallen. Deze lus herhaalt zich tot ik de stroom onderbreek.
Nu moet ik erbij vermelden dat dit al enkele keren is voorgekomen (in het jaar dat ik de pc nu heb), toen was de oplossing telkens: uitschakelen, openmaken, alle kabeltjes aandrukken, opgelost. Dit werkt deze keer echter niet meer.
Al geprobeerd (op basis van de opstart- en hangproblemen troubleshooter)
-Systeem volledig losgekoppeld, en opnieuw geprobeerd.
-Systeem opengemaakt, alle kabeltjes aandrukken, opnieuw geprobeerd.
-Clear CMOS
-Systeem opengemaakt, alles losgemaakt, enkel grafische kaart, CPU, MB en fans aangekoppeld.
-VGA-kaart eruit gehaald, opnieuw geprobeerd. (Geen foutmelding!?)
-Volledig uitgestoft (was niet echt nodig...), met spuitbusje lucht.
Heeft iemand nog tips?
-RAM heb ik er nog niet uitgehaald, maar het lijkt me niet een probleem omdat ik geen problemen had tot voordien, en normaal zou het systeem toch op z'n minst moeten starten met defect RAM om een foutmelding te geven? Bovendien moet ik m'n koeler enzo verwijderen om RAM te kunnen uithalen.
Ik verdenk nu sterk het moederbord, hoewel ik geen enkele indicatie krijg dat er iets mis is. Ohja, ik heb geen mogelijkheid om een andere voeding of moederbord te proberen.
Dit systeem aangekocht bij Azerty, moet ik daar een RMA aanvragen voor het moederbord? Hoe gaat dit in z'n werk?
Ik heb m'n best gedaan om m'n TS zoveel mogelijk compleet te maken, indien iets tekort is hoor ik dat graag!
Alvast bedankt!