Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een vraag/situatie waar jullie mij hopenlijk meer informatie over kunnen geven.
Ik heb vroeger in de ICT sector gewerkt bij een grote internetprovider, dat was best tof.
Ik heb echter economie gestudeerd, waarna ik nu pakweg 4 a 5 jaar werkzaam ben in de finance sector.
Wel met een ICT inslag, want ik werk met veel verschillende systemen en ik heb in projecten gezeten waarbij nieuwe software
goed ingesteld moest worden. Ik ben totaal geen programmeur, maar ik zat wel vaak tussen de business en ICT in om het zo even uit te drukken.

Nu ben ik de finance compleet zat, en niet van plan om daar nog langer in te blijven werken. Ik zie gewoonweg geen toekomst meer in, omdat ik het werk simpelweg echt niet meer leuk vindt. Een andere reden is dat ik me behoorlijk uitgeleerd voel en ik wil graag nieuwe dingen leren. De grote hamvraag luidt dan snel, wat dan wel?
Wel, daar mijmer ik al maanden over. Het moet aansluiten bij de realiteit natuurlijk, want ik wil best voetballer worden bij FC Barcelona, maar dat zal natuurlijk bij fantasie blijven.

Ik kreeg al snel door dat ik het werk bij die internetprovider vroeger best gaaf vond eigenlijk, zeker vergeleken met mijn huidige baan. Bezig met innovatie, je kunt mensen echt helpen (ik deed veel support) en uitgeleerd was je niet snel, omdat de ontwikkelingen binnen de ICT razendsnel gaan (itt tot finance, waar niets nieuws wordt uitgevonden). Toen sprak ik met verschillende personen die werkzaam zijn bij de ICT. Die wereld is heel groot dus het is even zoeken voor mij waar ik het precies moet vinden?
Ik wil graag weer bezig zijn met innovatieve software/hardware en graag mensen helpen (dus een soort consultancy-achtig werk). Plus ik moet het gevoel hebben dat ik komende jaren nog genoeg kan leren. Het salaris vind ik minder relevant, als ik er maar van kan leven.