WDS PXE NO DHCP offers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjender101
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-08-2022
Ik heb op een Win2k8 server WDS en DHCP geinstalleerd.
Nu probeer ik vanaf een ander werkstation een PXE verbinding te maken om de computer opnieuw te installeren.
Dit faalt echter keer op keer.

Zodra hij tijdens het opstarten zoekt naar de DHCP zegt hij dat er geen DHCP offers waren.
Echter tijdens het doorstarten naar Windows (er staat nog een versie op) krijgt hij WEL een IP van de DHCP server.

De computer heeft 2 netwerkkaarten en ik zie dat de MAC van de netwerkkaart die hij tijdens PXE gebruikt anders is dan de MAC die in Windows uiteindelijke een IP adres krijgt.

Als ik in de DHCP statistieken kijk zie ik wel dat er 4 discovers plaatsvinden tijdens de PXE cyclus, maar geen offers.

Weet iemand waarom ik in de PXE modus geen IP adres van de windows DHCP server krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvc2001
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 18:22
Netwerkkaart wel PXE compatible? Moet je geen optie aanzetten in de BIOS?

Als je WDS op je DHCP server installeert moet je een extra optie aanzetten "Do not listen on port 67" en de "Configure DHCP Option 60 to PXEClient"

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2214/2218959361_2eff6cb392.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjender101
Bedankt voor je reactie.
Ik heb inderdaad beide vinkjes aangezet.

Ook denk ik dat de NIC wel PXE compatible is.
Het is een onboard kaart en in de BIOS kan ik kiezen voor de LEGACY netwerkkaart als opstartmethode.
Dit doet hij ook, hij geeft alleen aan dat er geen DHCP of proxyDHCP offers waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Heb je in beide netwerkkaarten van de client een netwerkkabel zitten?
Zo nee wissel eens de netwerkkabel van aansluiting.

Zo ver ik ook uit het verhaal opmaak is dat de netwerkkaart waar je in Windows wel een IP adres krijgt niet PXE compatibel of wordt niet door de BIOS als PXE gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvc2001
Staat op je DHCP scope Both aangevinkt?
Afbeeldingslocatie: http://flylib.com/books/3/25/1/html/2/images/02fig12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjender101
Ik ben ook even wat verder gegaan.
Heb nu de DHCP server van TFTPD32 geprobeerd.
TFTPD32 zegt dat hij een IP adres heeft uitgekeerd, echter denkt de PXE client daar anders over.
Ook ben ik niet zeker of ik de bootfile goed heb ingesteld, die staat nu op D:\sources\boot.wim (die komt van de windows cd).
Zie onderstaande afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://sanderendounia.nl/zooi/pxe1.png

[ Voor 4% gewijzigd door sjender101 op 10-02-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvc2001
ben je zeker dat de lease afkomstig is van tijdens de PXE boot en niet van nadien in Windows?

BOOTP/DHCP Codes • PXE-E51: No DHCP or proxyDHCP offers were received.
The client did not receive any valid DHCP, BOOTP or proxyDHCP offers. To resolve this issue, check each of the following network configuration items: • DHCP services are not available on the network to which the PXE-enabled NIC is connected.
• A DHCP proxy or IP helper address is not configured for the subnet on which the PXE client is connected.
• The switch port connected to the PXE NIC is running Spanning Tree Protocol, EtherChannel Protocol, or Port Aggregation Protocol and is thus not activated immediately when a link is detected. This forces the DHCP request from the PXE client to timeout.
• DHCP is available on the network, but PXE is not.
• The network cable is not attached to the PXE-enabled NIC on the target server

Ik lees nergens in je post of je Windows DHCP BootP ondersteund of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Hoe heb je de WDS geïnstalleerd, via de tutorial hier op GOT?

Loop de stappen eens door op de volgende link en kijk of je iets vergeten of anders hebt gedaan.
\[2003] How to: WDS + XP
Deze stappen van Server 2003 werken voor mij zonder problemen op Server 2008 R2
Stukje van WAIK en sysprep.ini kan je negeren, die zijn niet voor het functioneren van PXE van belang.
Pagina: 1