Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-07 17:10
Hoi,

Na lang zoeken en overwegen heb ik tussen Macbook en Sony Vaio Z voor deze laatste gekozen, als "het beste van het beste" wat er op de markt werd geprezen. Begin november vorig jaar heb ik de aller duurste configuratie die voor Vaio Z op de sony.nl kon worden geselecteerd gekozen, met 4 (vier) jaar "complete coverage" garantie, alles bij elkaar 3.884,24 euro ervoor betaald en de notebook aangeschaft.

Voor mijn werk heb ik een licht notebook nodig. De Vaio Z is inderdaad licht en makelijk mee te nemen voor presentaties, lezingen enz. Ik ben altijd van plan geweest om op kantoor een extern beeldscherm voor de notebook te gebruiken, gezien de grootte van het scherm.

Daarvoor heb ik een Dell E2211H beeldscherm gekocht.

Na het aansluiten van het externe beeldscherm aan de Vaio Z met een VGA-kabel (de enige mogelijkheid want een DVI-kabel kun je aan de Vaio Z of aan de docking-station niet aansluiten) merke ik elke keer een soort "siddering" of horizontaal beven van in het beeld op het externe beeldscherm. Ik dacht dat ik de kabel niet goed had bevesitgd, gecheckt, nog een keer aangesloten-weer hetzelfde probleem.
Ik heb de kabel vervangen, een ander kabel gebruikt, weer dezelfde problemen. Het lijk alsof die beveging in het beeld voorkomt terwijl er iets in de notebook "werkt/draait".

Dit zelfde probleem heb ik enkel in het beeld van het externe beeldscherm en niet in het beeld van de Vaio Z machine. Het maakt niet uit of ik het externe beeldscherm rechtstreeks aan de Vaio Z of aan de Vaio Docking station aansluit.

Ik heb het met een ander beeldscherm geprobeerd, weer dezelfde problemen met het beeld zoals hierboven omschreven.

Toen heb ik bij Sony aan de bel getrokken. Na vele malen mensen van Sony support te hebben gesproken en het een en ander te hebben geprobeerd is besloten de Vaio Z naar het Sony Repair Center te verzenden. Nadat de notebook bij Sony terecht kwam kreeg ik telkens meldingen dat t=de Sony technici het aangegeven probleem "niet kunnen reproduceren". Ik heb ze uitvoerilg uitgelegd wat er aan de hand was, de klacht beschreven, waanneer het te zien is enz. Dat heeft niet geholpen. Na een paar dagen ondanks mijn dringend verzoek om geen ongerepareerd product terug te sturen, heeft Sony tegen mijn wens in de notebook terug naar mij verzonden.

Meteen dezelfde dag heb ik de notebook weer uitgeprobeerd, de klachten waren zelfs erger geworden, het sidderen van het beeld van het externe beeldscherm was veel erger. Heb weer Sony support gebeld en uitgelegd. Ik moest een filmpje maken en die naar Sony support verzenden. Ik heb een filmpje met mijn mobiele telefoon gemaakt en die op Youtube geplaatst.
Ik belde de Sony support medewerker om door te geven dat het filmpje op Youtube is geplaatst en gevraagd of ik de link per email kon verzenden. Nee, was de reactie, wij mogen geen youtube kijken, u moet ons een filmpje per email verzenden. Dat heb ik direct gedaan, het bericht werd afgewezen en niet verzonden omdat het filmpje ongeveer 18 MB was. Heb het filmpje op mijn Dropbox account geplaatst en een uitnodiging naar Sony support gemaild om het filmpje te downloaden vauit Dropbox. Dat lukte niet. Heb het filmpje via Wesendit gemaild naar Sony support. de volgende dag gemeld om te vragen of ze die hadden gedownload: Nee, was de reactie, wij mogen geen externe bronnen raadplegen, u zult ons een korter filmpje moeten mailen. Toen heb ik het filmpje verkort en het nieuw bestand van ca 8 MB naar Sony support gemaild. Kwam geen bericht van mislukte verzending terug. Ik ging ervan uit dat het filmpje dit keer goed was aangekomen. Ik heb een dag gewacht op een bevestiging van het goede ontvangst van mijn bericht en bijlage. Ondanks mijn nadrukkelijk verzoek in het bericht om de ontvangst te bevestigen, is dat nog niet gebeurd.
Tot 2 keer toe heb ik per email om een ontvangtsbevestiging gevraagd. Geen reactie.
Gisteren gebeld met Sony support, ik kreeg de afdeling Brussel: "de collega die over u case gaat zit bij de afdeling Ierland. Ik zal hem doorgeven dat u heeft gebeld en vragen of hij contact met u wil opnemen. Geen reactie.
Vandaag weer met Sony support gebeld: "Ja meneer, i=ik kan zien dat we een aantal emails van u hebben ontvangen, en ook een filmpje". Op mijn vraat waarom ik dan geen bevestiging van de ontvangst krijg: "Ik zal mijn collega vragen om u de ontvangst te bevestigen en op de hoogte te stellen van de gang van zaken".

Dit was mijn bittere verhaal en ervaring.
Ik weet een ding en dat is de enorme spijt die ik heb om zo een duur product aan te schafen in de naïeve veronderstelling dat bij duur product ook kwalitatief service hoort! Complete desillusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

Heb je al een goede VGA kabel geprobeerd? En liggen er geen stroomkabels langs je VGA kabel die storing kunnen veroorzaken?

Ik heb een monitor op de PMD via HDMI en VGA, ook de VGA versie geeft gewoon strak beeld zonder die trillingen. Heb zoiets wel eerder gezien, dat was toen er een niet goed afgeschermde kabel tussen zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Je moet ook de aarding van de apparaten checken. Zit de laptop op een geaard stopcontact? En het beeldscherm? Wat als je een van beiden op een ander stopcontact aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
Sick Nick schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:37:
Heb je al een goede VGA kabel geprobeerd? En liggen er geen stroomkabels langs je VGA kabel die storing kunnen veroorzaken?

Ik heb een monitor op de PMD via HDMI en VGA, ook de VGA versie geeft gewoon strak beeld zonder die trillingen. Heb zoiets wel eerder gezien, dat was toen er een niet goed afgeschermde kabel tussen zat.
Ik heb met dezelfde VGA kabels (2 stuks getest) hetzelfde beelscherm met mijn desktop pc gekoppeld, op hetzelfde bureau maar geen trillingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
Mr.Qips schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:41:
Je moet ook de aarding van de apparaten checken. Zit de laptop op een geaard stopcontact? En het beeldscherm? Wat als je een van beiden op een ander stopcontact aansluit?
Dit heb ik niet geprobeerd. Zal ik wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:31
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
Mar.tin schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:55:
Als het scherm persé met een dvi kabel aangesloten moet worden (Anders dan VGA) kun je altijd nog even een HDMI => DVI kabel proberen. Ben je wel een tientje verder, maar is naar alle waarschijnlijkheid je hele probleem de wereld uit geholpen.

Tenzij er een reden is waarom je persé een VGA kabel moet gebruiken?
Nee, heb geen reden voor VGA. Had liever DVI gewild maar de uitgang van de Vaio Z is VGA, ik heb geprobeerd aan het andere einde een VGA/DVI tussenstuk te plaatsen maar dan krijg ik het probleem met het beeldscherm, een waarschuwing die zegt dat er geen DVI signaal binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Daarom ook de HDMI --> DVI kabel, dan werk het perfect. Beter dan VGA, directe pixel aansturing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
Sick Nick schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:10:
Daarom ook de HDMI --> DVI kabel, dan werk het perfect. Beter dan VGA, directe pixel aansturing :)
Dat heb ik niet geprobeerd. Ik zal dit ook proberen.

Trouwens, ik had zelfs een Bravia EX32/22" gekoppeld, in de veronderstelling dat zo een LED beeldscherm ook de functie van pc beeldscherm kan vervangen. Gekoppeld met HDMI kabel vanuit de docking station maar helaas was het beeld veel te vaag om bijvoorbeeld tekst ermee te bewerken ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:32

JT

VETAK y0

Dat is een kwestie van je TV en/of grafische kaart instellen. Pixel mapping op 1:1 zetten en/of overscan uitzetten. Dat is dus geen defect ;)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
JT schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:25:
Dat is een kwestie van je TV en/of grafische kaart instellen. Pixel mapping op 1:1 zetten of overscan uitzetten. Dat is dus geen defect ;)
Denk je dat het lukt om op de Bravia een beeldkwaliteit van een computer beeldscherm te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Als je bovenstaande dingen nog niet goed hebt ingesteld en de tv is niet kapot, ja.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
JT schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:41:
Als je bovenstaande dingen nog niet goed hebt ingesteld en de tv is niet kapot, ja.
Zou je mij ajb uitleg/instructie willen geven over deze instellingen: wat en waar moet ik op de vaio instellen en wat in de Bravia. Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik ken de Bravia tv's niet goed genoeg om je dat te kunnen vertellen, maar waarschijnlijk moet je ergens onder de geavanceerde opties kijken en iets van pixelmapping of overscan oid zien staan in het menu. Voor overscan op je laptop moet je kijken bij de geavanceerde instellingen van je videokaartinstellingen; zal wel apart voor zowel je Intel als AMD GPU zijn. Maar ik zou beginnen met je tv, volgens mij is dat vaker een probleem dan je laptop, die past dat vaak automatisch aan. Als je voor mij ff een linkje geeft naar de gebruikersaanwijzing van je Bravia dan kan ik je meer vertellen ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
JT schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:21:
Ik ken de Bravia tv's niet goed genoeg om je dat te kunnen vertellen, maar waarschijnlijk moet je ergens onder de geavanceerde opties kijken en iets van pixelmapping of overscan oid zien staan in het menu. Voor overscan op je laptop moet je kijken bij de geavanceerde instellingen van je videokaartinstellingen; zal wel apart voor zowel je Intel als AMD GPU zijn. Maar ik zou beginnen met je tv, volgens mij is dat vaker een probleem dan je laptop, die past dat vaak automatisch aan. Als je voor mij ff een linkje geeft naar de gebruikersaanwijzing van je Bravia dan kan ik je meer vertellen ;)
Bedankt alvast : http://www.sony.nl/support/nl/product/KDL-22EX320/manuals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Zie DM ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
Sick Nick schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:10:
Kabel HDMI-->DVI-I gekocht en verbonden van docking-station naar ext beeldscherm: geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Je scherm neem ik aan wel omgezet naar de DVI ingang? En uiteraard bij de windows instellingen ook het HDMI scherm geactiveerd? Heb hier deze setup:

VAIO Z <HDMI-HDMI> HP LP2475w
PMD <HDMI - DVI-I> HP LA2006x
PMD <VGA- VGA> HP LA2006x

Alles zonder gedoe en strak beeld

[ Voor 36% gewijzigd door Sick Nick op 08-02-2012 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
Sick Nick schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 17:29:
Je scherm neem ik aan wel omgezet naar de DVI ingang? En uiteraard bij de windows instellingen ook het HDMI scherm geactiveerd?
In beeldscherm:
- Atto select
- VGA
- DVI-D

heb ik het laatste gekozen: DVI-D.

Ik zie dat de kabel: een Belkin HDMI to DVI Video Cable is.

In Windows zie ik bij Beeldscherm>schermresolutie
het 2e beeldscherm met de omschrijving: 2.apparaat weergebven op VGA.

Moet ik ergens ipv VGA DVI selecteren of aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bravia moet in elk geval zonder een enkele instelling te wijzigen perfect beeld via HDMI geven. Heb er hier een waar 4 verschillende laptops en een htpc aan gekoppeld worden. Nog nooit wat op de TV ingesteld (op de laptops zelf trouwens ook niet).

Je hebt vast wel een FN toets op je VAIO. Druk die in samen met F-nogwat (6 of 7 bij mij) en je zou beeld op je hdmi kanaal van je TV moeten hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door Aghanim op 08-02-2012 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat gebeurt er als je die kabel in je vaio steekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
Heb de vaio vanuit de docking station [HDMI] met het externe beeldsxherm verbonden [DVI] en toch krijg ik in Windows te zien:
Beeldscherm: 2. apparaat weergeven op VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
Update:
Bij rechtstreekse verbindingen VAIO - ext beeldscherm:
1. Via HDMI-DVI kabel:
a. zonder gekoppelde Basisstation: geen trilling,
b. met gekoppelde Basisstation: geen trilling

2. Via VGA-VGA kabel:
a. zonder gekoppelde Basisstation: geen trilling,
b. zodra Basisstationwordt gekoppeld, begint het beeld te trillen.

Bij verbinding Basisstation - ext beeldscherm:
1. Via HDMI-DVI kabel: geen beeld
2. Via VGA-VGA kabel: geen beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Weet je zeker dat je via Fn-F7 ook ingesteld hebt om je desktop uit te breiden? Zolang ie op computer only staat gaat er uiteraard geen beeld vanuit de PMD komen richting je scherm.

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimage.org/6oaffnamp/Z_extend.jpg

Overigens als ie alleen trilt zodra je de PMD aansluit (en de VGA aan de Z zit) lijkt het erop dat je inderdaad geen geaard stopcontact gebruikt.

[ Voor 23% gewijzigd door Sick Nick op 09-02-2012 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
Ja, ik heb hem op uitbreiden. Ik mis wel de laatste icoon uit je afbeelding: koffertje [settings].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
Zowel bij geaard als niet geaard hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spete
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-11-2021
Al 14 dagen geen reactie. Is het probleem opgelost? Ben wel even nieuwsgierig wat er is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
Spete schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:20:
Al 14 dagen geen reactie. Is het probleem opgelost? Ben wel even nieuwsgierig wat er is gebeurd.
Inderdaad, hier is mijn update:

Na talloze support sessies, telefoontjes en emails zijn we (Sony en ik) tot de conclusie gekomen dat de enige oplossing was om de Vaio retour op te sturen. Dat is gedaan en het geld is inmiddels teruggestort.

Conclusie;
1. Complete desillusie
2. Ongeloof over de wijze waarop Sony's customer
Support is georganiseerd en functioneert.
3. Blij dat ik ervan af ben.

Bedankt iedereen voor suggesties en bijdragen.
Pagina: 1