Toon posts:

ADSL via Linksys WAG200G (modem) & Linksys E4200 (router)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wil graag weten of het mogelijk is om mijn Linksys WAG200G (ADSL2+ modem/router) alleen nog te gebruiken als modem voor internet via Telfort. Dit is dus overigens niet de meegeleverde modem van Telfort zelf.
Deze wil ik graag aansluiten op mijn nieuw aangeschafte Linksys E4200 router. Dit wil ik voornamelijk doen om een hogere performance te krijgen in samenwerking met mijn Synology NAS. Welke stappen of instellingen moet ik precies volgen om dit te bereiken?

Groeten,
Chris

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 12:38 ]

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-12 20:33

TOYS

Zeg ik nie!!

Je moet de WAG200G in Bridge modus zetten. Of deze de verbinding van telfort ondersteund weet ik niet.

Als het nbiet werkt zou je even moeten checken wat voor verbinding het is en welke protocollen er gebruikt worden.

Hoe heb je het nu aangesloten? is de rede van de linksys E4200 dat je van 100 naar een gig gaat?

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Verwijderd

Wat je kunt doen is je E4200 router configureren zodat deze de juiste beveiliginginstellingen voor het WLAN bevat als je dit gebruikt en de DHCP functionaliteit van deze router uit te schakelen. hierna steek je poort 1 van je E4200 in je Telfort modem en kan je aanmelden op het WLAN van de E4200. Deze zal een IP adres krijgen van het Telfort modem.

Hopla en klaar ben je.
Echter ken ik de WAG200G zelf niet, ik zou hierop wel het WLAN uitzetten.

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Zoals al eerder aangegeven, de WAG200G in bridge mode zetten met de wifi uit.
De instellingen van Telfort moet je wel in de WAG200G hebben staan, bridge mode zorgt er voor dat de router transparant wordt.

Let wel op: heb je ook de telefonie van Telfort? dan kan het niet aangezien de telefonie via het modem loopt.

Hier heb je een beetje meer info:
http://homecommunity.cisc...in-bridge-mode/td-p/68541