Toon posts:

Verbinding Ubee modem van ziggo na standby onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eindelijk internet in mijn nieuwe huis en moet zegen dat ik aardig tevreden ben over de snelheid. 40mbtit wordt ook echt gehaald. Er is echter een klein iritant probleem, waarvan ik de oorzaak niet zou weten. Elke keer als ik mijn laptop (windows 7) uitzet of in hybernation zet en vervolgens weer activeer om te gebruiken, krijgt hij geen verbinding meer met het modem.

Pas als ik het modem een hard reset geef springt de verbinding weer aan. Het lijkt er op dat dit aan de laptop zou liggen met ik heb deze problemen nergen anders. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Ik heb een HP G62 windows 7 laptop en een UbeeEVW3200 modem/router.

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07-2025
Zoals ik het begrijp. zal je netwerkkaart het probleem wel eens kunnen zijn.

Als je een beetje technies bent, zou ik eens kijken bij Energiebeheer en dan aangepaste schema.

Daar kan je kijken of hij je netwerk kaart ook op standby gooit (als ik mezelf niet vergis, zowel, zal vast iemand bij wel verbeteren :)

Vervolgens kan je ook kijken of de modem hoelang het duurt voordat een actieve verbinding automatisch wordt beeindigt door non actief te zijn.

Zit momenteel op werk, en kan mezelf even niet meer voor de geest halen waar ik de ubee modem het te bevinden is, maar http://google.nl is je grote vriend :)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Verwijderd

Topicstarter
thanks voor je snelle reactie!
Maar het lijkt me sterk dat het aan mn netwerkkaart ligt. Ik heb dit probleem alleen hier. Mijn laptop staat weekelijks op veel verschillende plekken en hij heeft dan ook overal direct verbinding, zelfs als ik er langer dan een week niet ben geweest.

Google geeft veel hits over dit modem echter gaat het in de meeste gevallen over een slechte verbinding, want in mijn geval uiterst stabiel is

• Soundstorm2010
Even wat andere dingetjes.

1. Valt verbinding weg als je hem bekabeld hebt of via Wifi ?
2. Als het 1 van die 2 is, probeer eens de andere (dus als die bedraad niet wilt connecten, check dan via wifi naar hybernation en visa versa
3. Dan denk ik toch dat het ergens een instelling is van je modem

Check eens bij release time, and timeout connection (ofzo iets)
anders moet ik straks een keer kijken bij iemand die de zelfde modem heeft :)

(of iemand die wel een oplossing weet)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een draadloos netwerk. Per kabel werkt het zonder problemen. Ik zal die instellingen eens checken. Moet ik wel ff uitzoeken aangezien er natuurlijk weer verschillende benamingen zijn.

Thanks voor je hulp!

• Soundstorm2010
heb je toevallig je draadloos verbinding op de laptop wel op automatisch staan als dit netwerk beschikbaar is ??

Zo ja.. Kijk eens in de modem of je een mac adress kan toevoegen aan de draadloos ;) misschien wilt dat wel werken :)

Anders lopen mijn opties een beetje na een eind :S

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
Misschien een atheros chipset in je draadloze netwerk kaart? Bij mij gaf een oudere wifi dongle met atheros dezelfde problemen. Ik heb deze uiteindelijk vervangen door een nieuwe, kon ook geen nieuwere drivers vinden.\

Laatst had ik ook een ander probleem: ik kon van meerdere plekken (telefoons, laptop) vaak geen tweede keer verbinding maken met de router. Uiteindelij Ziggo gebeld die met de tip gaven een ander Wifi kanaal te kiezen. Ik wist zeker dat het hier niet aan kon liggen (soms kon ik immers wel verbinding maken, vooral na een reboot van het modem), maar dat lostte toch mijn probleem op. Misschien dat eens proberen?
Pagina: 1