Printer opnemen in draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

• remcokuup
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-11-2025
Deze vraag zal vast wel eens gesteld zijn, maar heb hem zo snel niet kunnen terugvinden dus maar even opnieuw posten:

Ik heb een Samsung printer met netwerkaansluiting.
Mijn Wlan modem staat beneden en de printer staat op zolder.

Nu zou ik graag de printer willen opnemen in het draadloos netwerk, aangezien Lan over 220 niet helemaal lekker werkt.

Zijn hier oplossingen voor ? Willen een converter of iets dergelijks die mijn printer draadloos kunnen maken ?

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik neem aan dat je er een wifi dongle aan kan hangen

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
USB wlan print server is denk ik het beste.

http://www.google.nl/sear...534641d7&biw=1429&bih=835

Een apparaat of converter dat ethernet signaal omzet naar wifi ben ik niet mee bekend, vraag me af of dit bestaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Schnor op 07-02-2012 09:25 ]

• remcokuup
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-11-2025
Tweety1 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 09:24:
Ik neem aan dat je er een wifi dongle aan kan hangen
nee niet mogelijk, de printer heeft een ethernetpoort en 2 telefoonaansluitingen en een gewone printerstekker.

heb ook wel eens van die kastjes gezien waarmee je bijvoorbeeld een ipcam of draagbare hd in een netwerk kunt hangen, draadloos.. maar tot nu toe niet meer kunnen vinden.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 16:54

EXX

EXtended eXchange

Volgens mij hebt je een wireless print server nodig, of een wireless bridge, bv deze Linksys WET610N wireless-N dual band ethernet bridge

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-02 12:56

Aldmar

Niks...

remcokuup schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:19:
[...]
Nee niet mogelijk, de printer heeft een ethernetpoort en 2 telefoonaansluitingen en een gewone printerstekker.

heb ook wel eens van die kastjes gezien waarmee je bijvoorbeeld een ipcam of draagbare hd in een netwerk kunt hangen, draadloos.. maar tot nu toe niet meer kunnen vinden.
Ik heb een tijd geleden een Iomega iConnect wireless data station gekocht. Deze zorgt ervoor dat je een USB printer via WiFi kan opnemen in je netwerk. Je kan er inderdaad ook USB schijven aanhangen. Hij is alleen wel aardig prijzig...

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

De prijzen van bridges en printservers zijn net zo duur als een nieuwe printer. Dit was voor mij de reden om mijn printer te vervangen.

^ Post is hierboven!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-02 09:36

itsalwaysme

Graast voor DB

Aangezien het een ethernet printer is, zou je zoals eerder geroepen voor een Wifi bridge kunnen gaan.
Ik neem aan dat er in de buurt van de printer ook nog een pc ofzo staat. Hoe is die aangesloten?

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Pagina: 1