Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 16:04
Ik wil een line out maken om van mijn iPod naar een versterkertje te gaan (FiiO E6). Na wat lezen en kijken op head-fi.org heb ik wel een redelijk beeld van hoe dit zou moeten en ik ben nu bezig om te kijken waar ik één en ander vandaan moet halen.
Ik wil graag zilveren kabels gebruiken (AWG 24 of 22). Heeft iemand nog adressen waar dit vandaan te halen is? Ik zie vaak koper of 'silver-plated' koper, maar puur zilver niet zoveel. Ik kwam uiteindelijk op http://www.qables.com, waar ze wel het één en ander hebben. Maar ik zie dat koper duurder is dan zilver.
1m solid core Silver wire, 0,5mm ( 24 AWG) diameter, Insulated: €5.25 per meter
1m Solid core OFC copper wire, 0,5mm ( 24 AWG), PE insulated: €10.50 per meter

Mis ik nu iets? Koper is toch niet twee keer zo duur als zilver? Of is de koper prijs enorm hoog de laatste tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:30

FeaR

In GoT we trust

Ik denk dat je meer kans hebt in Elektronica. Zal het topic daar dan ook even heen zetten.

AUD > EL

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Geen idee waarom dat duurder is. Denk je er wel om dat je afgeschermde kabel gebruikt? Als je dat niet doet gaat je kabel sowieso brak klinken, offie nu van koper, zilver of goud is.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Even een vraagje, waarom wil je persé zilveren kabels/draden gebruiken? Over een korte afstand kun je net zo gemakkelijk een afgeschermde koperen kabel pakken... Dat zilver heeft echt niet veel meerwaarde over een halve meter...

Zoiets bedoel ik dan: http://www.qables.com/sho...c7f035c0dad0c19a09673a246 (uit dezelfde winkel...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
Die koper draad is waarschijnlijk duurder omdat deze 99.9999% is en die zilver 'slechts' 99.99%. Dat hoor je toch niet lijkt me, zeker niet op die korte kabel. De reden voor mij om zilver kabel te gebruiken is eerlijk gezegd puur looks. Ik weet dat het stukje van een LOD te kort is om iets van geluidsverschil te merken.

Ik wil iets maken in deze trend:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/d/dc/dc6650a2_SCSCAgloproLOD3.jpg

@Sprite_tm: Vwb die afscherming. Dat heeft deze kabel toch ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-12-2024

hoyvoy

Prutser

pimmedoris schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 17:41:
Die koper draad is waarschijnlijk duurder omdat deze 99.9999% is en die zilver 'slechts' 99.99%. Dat hoor je toch niet lijkt me, zeker niet op die korte kabel. De reden voor mij om zilver kabel te gebruiken is eerlijk gezegd puur looks. Ik weet dat het stukje van een LOD te kort is om iets van geluidsverschil te merken.

Ik wil iets maken in deze trend:
[afbeelding]

@Sprite_tm: Vwb die afscherming. Dat heeft deze kabel toch ook niet?
Jawel, er zit een klein plastic laagje omheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

pimmedoris schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 17:41:
Vwb die afscherming. Dat heeft deze kabel toch ook niet?
Heeft inderdaad geen afscherming.
hoyvoy schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:44:
[...]

Jawel, er zit een klein plastic laagje omheen :)
Zo dun plastic Laagje scherm niet echt af, niet in de zin van afschermen van interferentie met andere signalen. Je verward het denk ik met blote kabel en geïsoleerde kabel. ;)

-Andere hobby- -

Pagina: 1