[Word 2010] Aantekeningen standaard NIET afdrukken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-06 11:37

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Topicstarter
Ik heb een Word-document met hierin aantekeningen (invulinstructies voor het document) die te zien zijn als invulballonnetjes aan de rechterkant.

Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/img442/1246/knipsel4.png

Als ik het document nu naar de printer stuur, worden de aantekeningen automatisch meegeprint, tenzij ik bij de printinstellingen in Word2010 'Aantekeningen afdrukken' uitvink. Wat ik echter wil is dat per default de aantekeningen niet afgedrukt worden. Is dit überhaubt mogelijk en zo ja, hoe?

De Office-help en het internet bieden vooralsnog geen soelaas.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-10-2024
Dit is inderdaad een extreem ergerlijke feature van MS Word. Je kunt de revisiemarkeringen uit zetten door in de Review ribbon the kiezen voor "Final" in plaats van "Final Showing Markup".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

sam.vimes schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:51:
Dit is inderdaad een extreem ergerlijke feature van MS Word. Je kunt de revisiemarkeringen uit zetten door in de Review ribbon the kiezen voor "Final" in plaats van "Final Showing Markup".
Als ik Tsjipmanz goed begrijp (ik zit met dezelfde vraag) wil hij de opmerkingen wel weergeven wanneer er in het document wordt gewerkt maar standaard niet wordt weergegeven bij het printen. En dit lukt jammer genoeg niet met jou antwoord.
Ik heb ook al zitten zoeken maar waarschijnlijk is het onmogelijk in Word. Heel irritant.

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zou het erg fout vinden als er zomaar delen ontbreken in de print :X

Anyway; je zou een eigen print-macro kunnen maken en aan een tweede knopkop kunnen hangen. Met 'Application.PrintOut Item:= wdPrintDocumentContent' zeg je dat je enkel de content wilt printen (als ik de F1-tekst goed lees). En daarvoor natuurlijk evt. de juiste printer selecteren.

Dus prima mogelijk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

Oké, het is dus mogelijk :+ . Zelf heb ik (nog) geen verstand van macro's.
Is het niet zo dat je standaard macro's moet inschakelen (met de standaard Word instellingen)? Oftewel als een andere gebruiker (op een andere computer met andere printer bijvoorbeeld) het bestand opent de macro niet ziet, tenzij dit wordt ingeschakeld?
Het gaat er, bij mij in ieder geval, om dat die instelling aan het document wordt gehangen en niet in het programma zodat bij het printen van het document standaard de opmerkingen niet worden geprint.
Ik wil geen topic kaping doen maar misschien is dit voor de TS ook wel makkelijk/de bedoeling.

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ah, als je het bij anderen wilt laten doen: voor zover uij weet niet (nou ja: niet zonder geldig certificaat en dat lijkt me overkill. En dan nog niet in alle gevallen). Gelukkig niet IMHO.

Als je niet wilt dat de ballonnen etc zichtbaar zijn, stuur dan een tweede bestand of bijv ook een pdf.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Topicstarter
WhiteRaver schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:21:
[...]

Als ik Tsjipmanz goed begrijp (ik zit met dezelfde vraag) wil hij de opmerkingen wel weergeven wanneer er in het document wordt gewerkt maar standaard niet wordt weergegeven bij het printen. En dit lukt jammer genoeg niet met jou antwoord.
Ik heb ook al zitten zoeken maar waarschijnlijk is het onmogelijk in Word. Heel irritant.
Dit is inderdaad vrij irritant en ik heb ook het idee dat het onmogelijk is. Ik zou het logisch vinden wanneer dit soort documentspecifieke afdrukinstellingen gewoon meegenomen worden bij het opslaan van een document.

Het gaat om documentsjablonen die worden gegenereerd en deels worden ingevuld door een applicatie. De gebruiker moet hierna mogelijk nog bepaalde aanpassingen maken in het document. Ik zal eens met de gebruikers overleggen of het ´weglaten´ van de opmerkingen een acceptabele oplossing is. Dat heeft in mijn ogen nog de voorkeur boven elke keer een obscure printoptie uitvinken. De macro-oplossing zou kunnen werken maar is in deze situatie niet wenselijk, ik ken het macro-beleid van de klant niet en vraag me ook af in hoeverre de 'moeder'-applicatie hiermee om kan gaan.

Bedankt voor de reacties tot dusverre en WhiteRaver, ik zie dit absoluut niet als topickaping. Je hebt een vergelijkbaar issue.

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

offtopic:
Hoewel ik het me in dit scenario inderdaad goed kan voorstellen, zou ik persoonlijk het zeer onwenselijk vinden als een ander het gedrag van de applicatie zou kunnen veranderen. Je zit immers in de afdrukweergave. Als het er dan bij afdrukken anders uitziet terwijl ik daar niet expliciet voor kies, zou dat IMHO kwalijk zijn. Wat dat betreft is ctrl-shft-8 al op het randje..
Tsjipmanz schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:21:
Het gaat om documentsjablonen die worden gegenereerd en deels worden ingevuld door een applicatie. De gebruiker moet hierna mogelijk nog bepaalde aanpassingen maken in het document.
Dat is voor bepaalde klanten dus vast een reden om het vooral wel te willen printen. Immers zijn er nog hele volkstammen die stukken uitprinten om te zien wat ze zelf nog moeten invullen/aanpassen.

Misschien is het effectiever om de klanten te wijzen op de knop 'alle opmerkingen in document verwijderen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Topicstarter
F_J_K schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:45:
offtopic:
Hoewel ik het me in dit scenario inderdaad goed kan voorstellen, zou ik persoonlijk het zeer onwenselijk vinden als een ander het gedrag van de applicatie zou kunnen veranderen. Je zit immers in de afdrukweergave. Als het er dan bij afdrukken anders uitziet terwijl ik daar niet expliciet voor kies, zou dat IMHO kwalijk zijn. Wat dat betreft is ctrl-shft-8 al op het randje..

[...]

Dat is voor bepaalde klanten dus vast een reden om het vooral wel te willen printen. Immers zijn er nog hele volkstammen die stukken uitprinten om te zien wat ze zelf nog moeten invullen/aanpassen.

Misschien is het effectiever om de klanten te wijzen op de knop 'alle opmerkingen in document verwijderen'.
Mijn filosofie is dat je ´normale gebruikers´ zo weinig mogelijk moet opzadelen met knoppen die ze normaal gesproken nooit gebruiken. Het gaat hier om de invoering van een nieuw systeem, waarbij de ervaring leert dat de weerstand stijgt naarmate je het proces voor de gebruiker ´ingewikkelder´ maakt. Nu zou hetzelfde probleem zich voordoen wanneer deze documenten los zouden worden ingevoerd, maar men zal het zien als één geheel.

De vraag zal dus vooral zijn in hoeverre de gebruikers de invulinstructies daadwerkelijk nodig hebben. Mochten ze die instructies nodig hebben, dan is het wijzen op die knop waarschijnlijk de beste optie. Bedankt voor het meedenken in elk geval.

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1239482

To this hotfix, follow these steps:
Quit Microsoft Word.
Click Start, click Run, type regedit, and then click OK.
Locate and then click to select the following registry key:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\xx\Word\Options
After you select the key that is specified in step 3, point to New on the Edit menu, and then click DWORD Value.
Type SetDefaultPrintViewToFinal, and then press ENTER.
Right-click SetDefaultPrintViewToFinal, and then click Modify.
In the Value data box, type 1, and then click OK.
On the File menu, click Exit to quit Registry Editor.

Bij mij werkt dit perfect. Nooit geen papierverspilling meer.
Pagina: 1