Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bevroren telefoons

Pagina: 1
Acties:

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 10:18
Nu begrijp ik prima dat onderzoeken interessant kunnen zijn, maar wat is er nu echt boeiend aan een Fins onderzoek, waar nogal wat gaten in te schieten zijn, met in de praktijk verder weinig relevantie? De enige reden voor plaatsing van dit nieuws, wat ik vermoed, is de link met de koude temperaturen alhier. Maar kom dan met iets minder schimmigs ipv alleen die link. In de praktijk zal niemand hier last van hebben, hooguit de welbekende minder presterende accu's wanneer je uren de telefoon buiten je zak houdt.

Ik zeg dit ook niet omdat er iPhones of andere telefoons slecht in zouden scoren, maar wanneer dit soort onderzoeken al niet duidelijk na te lezen zijn, schimmig zijn en nogal discutabel... dan voedt dit alleen maar weer die, zowiezo al de spuitgaten uitlopende, flame-wars van de laatste maanden.

[ Voor 37% gewijzigd door vgroenewold op 06-02-2012 22:55 ]

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Kerel.

Ik kom vandaag van de ijsbaan, in de veronderstelling dat ik een nieuwe batt. kon kopen voor mijn telefoon. Kom thuis, klik op Tweakers, lees het artikel. Erg leerzaam! Natuurlijk kan je bij de betrouwbaarheid van het onderzoek her en der een vraagtekentje plaatsen (hoewel het zelfs nog redelijk gecontroleerd gedaan lijkt te zijn), maar gelet op de temperaturen is het ook voor ons hier leuk om te lezen. Voor mij verreweg het leukste artikel van de dag.

Erg boeiend artikel met, met name voor de praktijk, relevante informatie dus.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• vgroenewold
Hoezo leerzaam dan? Dat apparaten het minder doen onder de 0? Dat is allang bekend, wat is er dan zo interessant aan het mogelijke feit dat 1 bepaalde telefoon hier wat minder last van zou hebben. Ik pis vrijwel nooit azijn, maar wil gewoon net even ieeets meer in een onderzoek (komt wellicht omdat ik zelf onderzoeker ben). En al helemaal omdat het niveau in de reacties met dit soort artikelen op de -50 graden celcius staat. ;)

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

vgroenewold schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:06:
Hoezo leerzaam dan? Dat apparaten het minder doen onder de 0? Dat is allang bekend, wat is er dan zo interessant aan het mogelijke feit dat 1 bepaalde telefoon hier wat minder last van zou hebben. Ik pis vrijwel nooit azijn, maar wil gewoon net even ieeets meer in een onderzoek (komt wellicht omdat ik zelf onderzoeker ben). En al helemaal omdat het niveau in de reacties met dit soort artikelen op de -50 graden celcius staat. ;)
Het gaat natuurlijk om het feit dat er gradatie is aangebracht in hoeverre de telefoons er last van hebben, niet dát telefoons er last van hebben en die gradatie is wel degelijk nieuws. Naar jouw redenatie zou Siri ook geen nieuws mogen zijn, want dat is slechts een gradatie van spraakherkenning en dat bestond al. Telefoons eigenlijk ook al, dus de introductie van de nieuwe Galaxy Nexus of Android ICS verdient geen echt nieuws verder. Ook slechts een gradatie van "telefoon" resp. "Android", en die bestonden al.

En om artikelen niet te plaatsen omdat het niveau chillingly low is, lijkt me een beetje symptoombestrijding.

Dat er wat leuk onderzoek aan een claim ten grondslag mag liggen ben ik met je eens, maar gelukkig worden de resultaten niet als onomstootbare waarheid gepresenteerd, maar als een leidraadje, een indicator. Het hele artikel is naar mijn mening dan ook een stukje leuk leesvoer zo tussendoor :).

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• vgroenewold
Obiter dictum schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:13:

dát telefoons er last van hebben en die gradatie is wel degelijk nieuws. Naar jouw redenatie zou Siri ook geen nieuws mogen zijn, want dat is slechts een gradatie van spraakherkenning en dat bestond al. Telefoons eigenlijk ook al, dus de introductie van de nieuwe Galaxy Nexus of Android ICS verdient geen echt nieuws verder. Ook slechts een gradatie van "telefoon" resp. "Android", en die bestonden al.
Nee, dat kan je niet echt vergelijken met wat ik hier nu bedoel. Jij hebt het over gradaties in verdere ontwikkelingen en innovatie, dit gaat over simpelweg een test over hoe goed een telefoon (en dat zou er dan maar 1 zijn) tegen -10 kan. That's it. Dat kan interessant zijn, maar ik zie niet precies hoe dit zo interessant is dat het ook een artikel waard is. In feite is het gewoon wat je mag verwachten op basis van die specificaties die al jaren en jaren op de achterkant van de doosjes staat. In de reacties, waarvan sommigen nog wat bijdragen, zie je ook dat in NL niemand hier ook maar enigzins last van lijkt te hebben, niet op iPhone, maar ook niet op andere merken. Simpelweg ook omdat mensen telefoons niet afkoelen tot -10 en dan gaan gebruiken.
Dat er wat leuk onderzoek aan een claim ten grondslag mag liggen ben ik met je eens, maar gelukkig worden de resultaten niet als onomstootbare waarheid gepresenteerd, maar als een leidraadje, een indicator. Het hele artikel is naar mijn mening dan ook een stukje leuk leesvoer zo tussendoor :).
Ach ja, maar voor discutabele onderzoekjes als leuk leesvoer, heb ik wel andere kanalen. Toch? Ik verwacht hier iets meer niveau ja.

[ Voor 4% gewijzigd door vgroenewold op 06-02-2012 23:21 ]

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Wat is er precies discutabel aan het onderzoek volgens jou? De nieuwswaardigheid van het stuk staat wat mij betreft trouwens buiten kijf, zeker in deze wat koude tijden.

Ik ben helemaal geen stagiair

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
Ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat de TS één van de minder goed scorende telefoons uit die test heeft en zich nu genoodzaakt voelt om z'n frustratie te uiten dat hij heel, heel misschien een minder slim ontworpen apparaatje gekocht heeft dan hij in eerste instantie dacht. ...

Ik durf ook nog wel te beweren aan de toon in z'n bericht afleidende, dat hij specifiek een iphone heeft en nu z'n geloof in gevaar ziet komen. T' is toch eigenlijk wel triest dat je iphone users al kunt spotten aan de hand van hun altijd defensieve houding..

Kom. Beetje rationaliseren. iphone's zijn ook gewoon telefoons, met meer dan genoeg design flaws. Koude is niet hun sterkste punt, iets wat Apple zelf al aangeeft met de specs (vanaf 0 graden officieel). Niks aan de hand, je kan weer verder leven, door ademen...Steve zal het je vergeven.

[ Voor 49% gewijzigd door majic op 07-02-2012 10:17 ]

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 11:27
vgroenewold schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:20:
In de reacties, waarvan sommigen nog wat bijdragen, zie je ook dat in NL niemand hier ook maar enigzins last van lijkt te hebben, niet op iPhone, maar ook niet op andere merken. Simpelweg ook omdat mensen telefoons niet afkoelen tot -10 en dan gaan gebruiken.
Blijkbaar lees je dan de reacties van anderen niet goed, want ik zie toch een flink aantal reacties van mensen die wel degelijk last hebben.
En dat zijn allemaal reacties die vele uren voordat jij bovenstaande schreef geplaats waren op de FP.

Dat haalt dan ook meteen je belangrijkste argument tegen dat onderzoek onderuit, namelijk dat telefoons helemaal niet zo ver afkoelen en het dus niet interessant is om te onderzoeken.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Ook het feit dat het in principe bekend is dat hardware kan lijden onder vriestemperaturen maakt een test waarin specifieke telefoons aan vrieskou worden onderworpen niet minder nieuwswaardig - zeker niet als er flinke verschillen tussen apparaten zitten.

Ik ben helemaal geen stagiair

• vgroenewold
majic schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:15:
Ik durf ook nog wel te beweren aan de toon in z'n bericht afleidende, dat hij specifiek een iphone heeft en nu z'n geloof in gevaar ziet komen. T' is toch eigenlijk wel triest dat je iphone users al kunt spotten aan de hand van hun altijd defensieve houding..
Uiteraard kan je een dergelijke reactie verwachten, maar daar houd ik mij verre van. Ja ik heb een iPhone, nee het gaat mij niet om het feit dat deze er slecht vanaf komt. Ik zeg het notabene in de TS, dat is mijn punt helemaal niet (en kritiek ergens op hebben is al helemaal niet een houding welke alleen iPhone gebruikers zouden moeten hebben, dat is gewoon gezond m.i.). Mijn punt is dat het een te algemeen en welbekend effect is van apparatuur (dus niet alleen de iPhone zoals ik overal ook zo aangeef) welke minder gaat presteren onder de 0. Ik zeg in daaropvolgende reacties ook dat het op zich wel interessant kan zijn dat er een gradatie in zit, maar dat dit in de praktijk in NL nauwelijks zal voorkomen... niet dat de telefoon eerst naar de -10 is afgekoeld en dan pas men het gaat gebruiken. In de draad staan deze voorbeelden dan ook niet, wel dat mensen last hebben van de accu's en ja ook dat is al tijden bekend. Het heeft ook weinig, volgens mij dan, te maken met het Amoled display van de Galaxy S2, zoals ook aangegeven staat. En dan als laatste punt nog, is dit allemaal slechts bij 1 exemplaar per merk getest of meerdere? Want anders zegt het al helemaal niets.

Dat er een test voor is is op zich dus interessant, maar ik vond het gewoon nauwelijks nieuwswaardig, niet echt voor NL in ieder geval.

[ Voor 19% gewijzigd door vgroenewold op 07-02-2012 21:11 ]

Pagina: 1