Aansluiten van Home Cinema

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 19:19
Ik zal voor het mijn probleem beschrijf mijn huidige setup even beschrijven.
  • Samsung PS50C550G1W
  • Harmon Kardon HS 350
  • Xbox 360 Slim
  • Mede8er MED400x2
  • UPC Mediabox
  • Logitech Harmony 525
Nu is het probleem dat mijn Harmon Kardon HS 350 geen HDMI ingangen heeft.
hierdoor moet ik al mijn apparatuur via een HDMI kabel aan me TV aansluiten voor het beeld.
en via een anderen kabel SPDIF of Tulp op mijn versterker.
dit werkt ook allemaal goed. alleen zit er op de originelen afstandbediening geen switch knop tussen opticial 1 in of optical 2 in. hierdoor moet ik elke keer naar mijn versterker door het menu heen om hem op de anderen opticial te zetten.

Om het misschien wat duidelijker te maken. het is nu als volgt
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2cmn8nb.png

Nu kwam ik er laatst achter dat mijn TV ook een SPDIF uit op zit. dus ik dacht ik sluit alles via HDMI aan op de tv en sluit dan op de SPDIF out een optical kabel aan die loopt naar de versterker.
zo dat er minder kabels achter de tv zitten en ik ook niet steeds moet switchen.

alleen krijg ik nu geen geluid uit de versterker. als ik in het Samsung menu selecteer geluid en dan dan SPDIF-UITVOER kan ik ook alleen PCM selecteren en geen Dolby digital.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 16:06

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Wat je ook kan doen, heb ik hier thuis ook gedaan, alles op een HDMI/SPDIF switch aansluiten. Het voordeel hiervan is dat je maar 1 kabel naar je TV hebt, en 1 naar je versterker. Die switches heb je ook met een afstandsbediening.
Ikzelf heb deze:
http://www.google.nl/imgr...dsp=58&ved=1t:429,r:0,s:0

Maar je zal ze in allerlei smaken hebben.

Mocht je de investering van zo een switch niet willen dan kun je ook kijken of je een universal remote kan nemen, welke misschien wel de optie heeft om te switchen tussen de kanalen.

Zou het overigens kunnen dat je geen geluid hebt omdat de TV 1 kanaal toewijst aan de optical en zelf niet switched. Of het kan zijn dat je niet alle apparaten op audio via HMDI hebt gezet. Wat ik zou proberen eens te kijken bij de settings van de devices welke je naar de TV stuurt en kijken of je wellicht ergens de settings nog fout hebt staan.

[ Voor 21% gewijzigd door KingTenteehje op 07-02-2012 01:11 ]

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:45

FeaR

In GoT we trust

firefly112 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:59:
Nu kwam ik er laatst achter dat mijn TV ook een SPDIF uit op zit. dus ik dacht ik sluit alles via HDMI aan op de tv en sluit dan op de SPDIF out een optical kabel aan die loopt naar de versterker.
Sowieso is dat niet altijd (lees: in 99% van de gevallen) de beste optie. Dit omdat er maar weinig TV's zijn die Dolby Digital en/of DTS 5.1 uitsturen via de S/PDIF Out van de TV. Op die manier heb je wel apparatuur staan welke Dolby Digital 5.1 en/of DTS 5.1 uit kunnen sturen, maar via de TV hoeft dat er dus niet uit te komen. Veel TV's scalen terug naar 2.0 Stereo.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefly112
KingTenteehje schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 01:08:
Wat je ook kan doen, heb ik hier thuis ook gedaan, alles op een HDMI/SPDIF switch aansluiten. Het voordeel hiervan is dat je maar 1 kabel naar je TV hebt, en 1 naar je versterker. Die switches heb je ook met een afstandsbediening.
Ikzelf heb deze:
http://www.google.nl/imgr...dsp=58&ved=1t:429,r:0,s:0

Maar je zal ze in allerlei smaken hebben.

Mocht je de investering van zo een switch niet willen dan kun je ook kijken of je een universal remote kan nemen, welke misschien wel de optie heeft om te switchen tussen de kanalen.

Zou het overigens kunnen dat je geen geluid hebt omdat de TV 1 kanaal toewijst aan de optical en zelf niet switched. Of het kan zijn dat je niet alle apparaten op audio via HMDI hebt gezet. Wat ik zou proberen eens te kijken bij de settings van de devices welke je naar de TV stuurt en kijken of je wellicht ergens de settings nog fout hebt staan.
zo switch is misschien wel een optie, zo afstandbediening universial remote heb ik al Logitech Harmoney.
Deze werkt perfect alleen kan ik hier mee wel instellen dat hij switch tussen de opticial 1 of optical 2. alleen moet ik hem dat helemaal gaan leren door toets combinaties. Pijlstje naar benden -> OK -> Pijltje naar rechts --> OK maar dan heb je ook het probleem hoe weet hij op welk kanaal die nu staan en dus naar welk die moet gaan switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefly112
FeaR schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 08:20:
[...]

Sowieso is dat niet altijd (lees: in 99% van de gevallen) de beste optie. Dit omdat er maar weinig TV's zijn die Dolby Digital en/of DTS 5.1 uitsturen via de S/PDIF Out van de TV. Op die manier heb je wel apparatuur staan welke Dolby Digital 5.1 en/of DTS 5.1 uit kunnen sturen, maar via de TV hoeft dat er dus niet uit te komen. Veel TV's scalen terug naar 2.0 Stereo.
oke dat wist ik niet Nou weer wat geleerd. het is dan helemaal niet zo gek idee om een hdmi + spdif switch te kopen. aangezien ik binnenkort ga verhuizen en dan de kabels door de muur wil verwerken van de tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 15:14
Kan je dan niet beter in plaats van zo'n HDMI SP/DIF switch beter je receiver upgraden naar eentje met HDMI ingangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefly112
Jwlb schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:15:
Kan je dan niet beter in plaats van zo'n HDMI SP/DIF switch beter je receiver upgraden naar eentje met HDMI ingangen?
dat kan inderdaad maar ik vind persoonlijk deze harmon kardon hs 350 er erg mooi uit zien. de meesta anderen vind ik erg afschuwelijk lelijk zo als een yhama of een onkyo
Pagina: 1