ABIT: Site gaat offline [Downloads reddings project]

Pagina: 1
Acties:

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08-2025
ABIT: Site gaat offline [Downloads reddings project]

Ik maak dit topic naar aanleiding van het volgende nieuwbericht:

http://www.bouweenpc.nl/n...bit-gaat-voorgoed-offline

In het nieuwbericht wordt vermeld dat de website van Abit (de failliete moederbord fabrikant) 29 Februari voorgoed offline zal gaan en daarmee alle handleidingen, drivers etc. voor Abit producten verloren zullen gaan.

Aangezien ik in mijn jaren van computers bouwen een ongelooflijke hekel heb gekregen aan het niet kunnen vinden van voor mij specifieke handleidingen en drivers wil ik gaan proberen dit te voorkomen voor iedereen die in de toekomst iets nodig heeft voor zijn Abit product.

Ik ben op zoek naar een methode om alle "downloads" van de Abit website daadwerkelijk snel en efficient te downloaden voor een offline kopie. Hierna wil ik graag online de bestanden aan blijven bieden om te voorkomen dat deze informatie verloren gaat.

Wie heeft er ervaring met het downloaden van zulke grote hoeveelheden informatie van 1 website en kan mij hierin begeleiden.

Uiteraard zijn anderen welkom om te helpen als ze hier behoefte aan hebben.

Macbook Pro 15" 

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Mailtje sturen naar Abit of ze alles als één .zip beschikbaar kunnen stellen?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:34
Neem eens contact op met Abit, misschien dat ze een paar dvd's vol kunnen branden en die naar je toesturen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Clementine
Het probleem met communiceren met Abit is dat er alleen nog maar een telefoonnummer staat op de contact pagina voor alles behalve technische support (welke ik niet verwacht te bereiken wegens duidelijke redenen - Failliet enzo ;) )

Macbook Pro 15" 

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 12:59
code:
1
wget -m http://www.abit.com.tw/page/en/motherboard/motherboard_archives.php
ofzo?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Clementine
OnTracK schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:05:
code:
1
wget -m http://www.abit.com.tw/page/en/motherboard/motherboard_archives.php
ofzo?
Het ontbreekt mij aan de technische kennis om dit via terminal / ftp root commando's te doen.

Zijn er geen programma's die dit voor mij kunnen doen?

Edit: ik heb dus al geprobeerd om dit via "Sitesucker" te doen maar die pakt de downloads er niet bij.

[ Voor 12% gewijzigd door Clementine op 06-02-2012 22:08 ]

Macbook Pro 15" 

• NitroX infinity
Staan de downloads niet op de ftp site? Dus ftp:// ?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Clementine
NitroX infinity schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:09:
Staan de downloads niet op de ftp site? Dus ftp:// ?
Ik heb geloof ik net de correcte site gevonden:

http://file.abit.com.tw/pub/download/bios/

Dat zijn de bios files. Ik ga eerst even kijken hoeveel MB dit in beslag gaat nemen waarna ik de rest zal downloaden.

Nu nog op zoek naar een manier om ze goedkoop te kunnen hosten. Eventueel gesponsored maar dat is van latere zorg.

Macbook Pro 15" 

• Mieske666
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-02 08:14
Wel een goed iniatief hoor!! _/-\o_

• Clementine
Dank :)

Het is opzich (nu ik weet hoe ik ze moet downloaden) maar een kleine moeite maar een essentieel iets voor de toekomst als mensen toch nog dingen nodig hebben en ze zijn er gewoon niet meer.

Macbook Pro 15" 

Verwijderd

Ben momenteel de mirror aan het leeg trekken.

komt langzamerhand allemaal op:
te staan

• Mieske666
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-02 08:14
Ik heb geen Abit spul meer maar als ik zo nu en dan eens een voor iemand iets aan een zo'n bordje moet doen voor iemand kan dit zeker goed uitkomen. :)

• Clementine
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:19:
Ben momenteel de mirror aan het leeg trekken.

komt langzamerhand allemaal op:

[...]

te staan
Misschien handig om alle links met mirror's op 1 centrale site te zetten? Mocht er dan 1 uitvallen dan hebben de mensen nog een backup :)

Macbook Pro 15" 

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-02 23:34

itsalwaysme

Graast voor DB

Misschien is Tweakers.net wel zover te krijgen dat ze die bestanden ergens neerzetten. Is het voor de gemiddelde medetweaker/mens makkelijker te vinden denk ik. En hebben denk ik meer bandbreedte. Of zie ik dat verkeerd?

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Clementine
itsalwaysme schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:24:
Misschien is Tweakers.net wel zover te krijgen dat ze die bestanden ergens neerzetten. Is het voor de gemiddelde medetweaker/mens makkelijker te vinden denk ik. En hebben denk ik meer bandbreedte. Of zie ik dat verkeerd?
Klinkt goed!

Macbook Pro 15" 

• HerrKauwer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-02 11:50
Waarom niet gewoon 1 torrent met alles erin? Dan kun je bij het downloaden zelf kiezen wat je wel en niet wilt downloaden en een torrent kun je niet offline halen

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
itsalwaysme schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:24:
Zouden ze ook niet zoiets doen met de BalusC-site?

• Clementine
GlowMouse schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:29:
[...]

Zouden ze ook niet zoiets doen met de BalusC-site?
Je bedoel een back up van http://balusc.blogspot.com/ ?

Macbook Pro 15" 

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Om hoeveel data praten we eigenlijk (in totaal)?

Er zijn namelijk meerdere opties qua hosting te bedenken :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-02 23:34

itsalwaysme

Graast voor DB

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:38:
[...]

In dat geval staan de downloads het meest veilig op Facebook, die krijg je daar nooit meer weg. 8)
Foto's tegenwoordig wel, volgens Nu.nl.
Het grootste probleem is waarschijnlijk dat zulke bestanden nog best wel wat bandbreedte gaan vreten, want anders had ik best wel wat kwijt gekund. Tijdelijk is altijd mogelijk.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Clementine
BtM909 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:40:
Om hoeveel data praten we eigenlijk (in totaal)?

Er zijn namelijk meerdere opties qua hosting te bedenken :)
Ik heb nog geen idee, hij download nog :)

Qua hosting en bandbreedte komt t vast wel goed. Eerst idd maar eens kijken hoeveel t nou is.

Macbook Pro 15" 

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Goed initiatief! Ik heb ook een server aangezet die een mirror aan het maken is. Met 28kB/s duurt het nog wel even. :)

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:36
Ik heb zelf een ABit moederbord gehad, en van de paar downloadlocaties op hun site deed vaak meer dan de helft het niet. Ik zou dus wel controleren dat je echt alles hebt!

Verder goed initiatief :)

I'm a photographer, not a terrorist

• Clementine
citruspers schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:49:
Ik heb zelf een ABit moederbord gehad, en van de paar downloadlocaties op hun site deed vaak meer dan de helft het niet. Ik zou dus wel controleren dat je echt alles hebt!

Verder goed initiatief :)
Download error log staat aan :)

Macbook Pro 15" 

• The Eagle
  • Laatst online: 01:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met een download errorlog weet je alleen of de downloads goed zijn aangekomen - niet of je ook alles hebt wat er op hoort te staan ;)

Enige manier om dat te controleren is alle mirrors leeg te trekken en er een merge oid op los te laten.
Of Abit zelf laten aangeven, maar ik betwijfel of ze daar iets zinnigs over kunnen zeggen.

Overigens zou ik, Abit kennende, verwachten dat er op de FTP site een map staat met een overview van alles wat er op staat. Vermoedelijk in de root van de FTP site :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GlowMouse
  • Niet online
Nee, van de legendarische BalusC server. Daar stonden heel veel specs van processors. Tegenwoordig moet je daarvoor naar wikipedia.

Je kunt nog wat terugzien op http://web.archive.org/we...sc.xs4all.nl/Ned/Wel.html

[ Voor 15% gewijzigd door GlowMouse op 07-02-2012 00:13 ]

• NitroX infinity
http://www.cpu-world.com/CPUs/CPU.html
http://www.cpu-collection.de/

Je praat over wikipedia alsof het iets negatiefs is? Ik vindt het persoonlijk zeer uitgebreid en makkelijk. Tesamen met bovengenoemde sites mis ik geen beetje informatie.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:01

Nemesizz

Untouchable

Jammer dat ze de site toch na een aantal jaren offline halen, vond het opzich wel netjes dat ze de site up hielden ondanks dat ze al een tijdje failliet waren.

ALtijd veel plezier gehad van m'n Abit bordjes (op de fatal1ty na) en de support WAS ook altijd goed.
R.I.P. :'(

Verder goed idee om een backup te maken van al die dingen. Ik erger me dood als ik uren en uren moet zoeken naar drivers voor oude hardware en alleen op dooie links uitkom of moet betalen voor een driver waarvan je niet eens weet of het wel écht de goede is.
Vroeger kon je nog op Driverguide, maar dat is tegenwoordig ookal betaald (toen het nog gratis was moest je soms ook 5 of 6 drivers downloaden voordat je pas een keer een had die ook daadwerkelijk werkte).

Ik hoop dus dat het je lukt 8) .

• GlowMouse
  • Niet online
NitroX infinity schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 00:16:
http://www.cpu-world.com/CPUs/CPU.html
http://www.cpu-collection.de/

Je praat over wikipedia alsof het iets negatiefs is? Ik vindt het persoonlijk zeer uitgebreid en makkelijk. Tesamen met bovengenoemde sites mis ik geen beetje informatie.
Vroeger deed je het met deze lijstjes, maar het gaat erom dat T.net de info heeft overgekocht en vervolgens niet beschikbaar maakt.

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:35

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Ik ben de schrijver van het bericht op bouweenpc.nl. Wij kunnen de boel waarschijnlijk wel hosten. Om hoeveel GB gaat het?

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

TomasH schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:46:
Ik ben de schrijver van het bericht op bouweenpc.nl. Wij kunnen de boel waarschijnlijk wel hosten. Om hoeveel GB gaat het?
Ik zit net iets over een derde kwa aantal files en de teller staat op 5Gb.

edit: 15Gb.
Pagina: 1